(Slechte) recensies en de reactie daarop

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 4 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    In dat laatste geval zie je helaas ook wel recensies waar dan als puntje bij paaltje komt, blijkt dat het niet de verkopende partij is die een artikel niet binnen de aangegeven termijn heeft verstuurd, maar het vervoersbedrijf dat een pakket om wat voor reden dan ook niet op tijd heeft ingeladen. Kan bol (of welke derde partij ze dan ook gebruiken) niks aan doen, maar krijgt wel een onterechte slechte recensie :(

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Dit waren recenties van t niveautje: straattaal variant van "discriminerend k bedrijf" met hele uitwijdingen in bijzondere zinsverbanden en eigenzinnige grammatica.

Wij hebben vervolgens bij elke recentie van hem en zn vriendjes aangegeven dat we graag vernamen wat zijn reserveringsnummer was en welk gerecht deze effecten veroorzaakte...

Geloof dat het daarmee wel enigzins duidelijk was hoe de vork in de steel zat.

Kwam nooit een reactie op. Best balen wilde best wel eens een stevig gesprek inplannen met de gerookte zalm. :roflmao:

De overige vaste klanten herkende dat compleet niet, dus uiteindelijk werd t wel weer rustig en kwamen de echte recenties wel weer in beeld. Enkele keer een vraag er over, "verbolgen ex werknemer in moderne tijden" was voldoende uitleg. En hup weer een hele tafel die ff kwam helpen met recenties, gewoon uit principe maar dat waren wél werkelijk gasten met inhoudelijke reacties. :)

Ik filter het altijd uit:
    • Men is altijd meer geneigd een negatieve ervaring te delen.
    • Je hebt de jubel recenties (negeer ik)
    • Je hebt de afzeik recenties, om t zeiken (negeer ik)
    Dan hou je de middenmoot over en kijk ik of t inhoudelijk is, of t bedrijf er wat aan kan doen of dat t een andere schakel is. Dan trek ik 1 rode draad over wat blijft staan. Slechte bereikbaarheid klantenservice bijv vind ik wel een ding, maar niet met alles een issue.

Aan alle oproepen "hoe was je ervaring met..." doe ik niet mee. Is je dienstverlening gewoon zoals t hoort negeer ik t. Kan t beter geef ik aan wat er beter kan en hoe. Is het verbazingwekkend positief en een voorbeeld voor anderen oke dan doe ik wel mee, maar ook inhoudelijk benoemend wat er zo positief was.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Verplicht inhoudelijk reageren. Met deze recenties was dat duidelijk niet het geval. Verwijderen werd lastig, had denk ik wel gekund als we t hele span kenbaar hadden gemaakt. Maar een (ex)werknemer kan een pain in the ass worden als je ook nog eens een stok geeft. Wij stapelde t intussen vast op bij t dossier...Als t alsnog ging escaleren konden we de laster er ook wel tegenin gooien...

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik gebruik recensies eigenlijk altijd wel om even te kijken wat of hoe. Maar schrijf ze zelf zelden.

We zijn twee weken geleden wel bij een restaurant wezen eten met 2 sterren. Maar we zijn daar mega onbeschoft behandeld. Ik neig er wel naar om daar nog een recensie achter te laten op google.

Als je met zn tweetjes voor ruim 800 euro gaat eten mag je toch wel verwachten dat je niet afgesnauwd wordt als je tussen twee gangen door even naar het toilet wil.
    En dat als je een wijn arrangement bij het menu neemt dat je dan ook een wijntje bij een gerecht hebt ipv lege glazen tot twee keer toe.

Maar ik ben dan eigenlijk weer te lui om daar even voor te gaan zitten.

edit: voor wie wil weten waar je niet moet zijn: https://www.thejaneantwerp.com/

Zeebra en GroeneBomen vinden dit leuk.
  5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Pas nog hele slechte review geschreven bij een autobedrijf. Had op Google al wat gekeken naar voorgaande recensies en die waren vooral positief maar ook klein handje vol negatieve

Ze probeerden bij mij gewoon de boel op te lichten. Spraken over defecten aan mijn auto die er niet waren, om zo voor de inruil geen hol te hoeven betalen. En informatie over de auto die ik op het oog had bij ze, kwamen vreemde verhalen naar boven die niet overeen kwamen met de advertentie/foto's.

Had het idee dat ze me probeerden wat aan te smeren ivm dat ik een vrouw ben zonder rijbewijs. Ik had mn vader mee omdat hij moest rijden, mijn man kon ivm werk helaas niet mee. Maar ik heb redelijk verstand van auto's dus ik was sowieso de gene met wie ze zouden praten over verkoop als mijn man wel mee zou zijn geweest. Pech voor hun dat dit wijfie daar niet in trapt. Heb nog geen reactie van hun op mijn review gehad. Ze hebben mij ook nooit meer terug gebeld wat ze zouden doen

6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Toevallig zit ik nu in dat park :D. Ik schrijf normaal nooit reviews (lees ze alleen) maar had me voorgenomen omdat nu wel te doen. De reviews zijn super slecht, zo slecht dat ik in eerste instantie niet wilde boeken. Maar het is hier echt geweldig. Veel mensen klaagden dat de schoonmaak slecht is maar ons huisje ziet er prima uit. Had al extra poetsspullen meegenomen maar dus niet nodig gehad :roflmao:. Ik wil nu dus een positieve review gaan schrijven omdat er echt een verkeerd beeld.wordt afgegeven.

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Oh wat erg! Ik zou daar toch even tijd voor maken… Er zijn mensen die echt sparen om een keer zo’n ervaring mee te maken, als je dan zo wordt behandeld…

Huismuisie vindt dit leuk.
  8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Jaaaaa ik had dus precies het zelfde. Zo jammer want het park is geweldig als het om de hoek was dan zat ik er elk weekend bij wijze van
    en ik had idd ook geen slecht huisje die 2 x.

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Had je vooraf dan eens gezocht naar recensies.
    Want de Nederlandse recensent heeft exact hetzelfde gedeeld ooit :D

Zijn besluit? “Het is zeker de moeite om eens bij The Jane te gaan eten. Het probleem is: dat vindt The Jane ook. Een beetje te veel.”

Op tripadvisor ook ervaringen zoals u.

Mapje vindt dit leuk.
  10. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.765
    881
    113
    Vrouw
    zo dan... Lijkt me een reviewtje wel waard inderdaad. Normaal al mag je een betere behandeling verwachten, maar zeker met dat soort bedragen. toch maar even recensie achterlaten? Kopiëren plakken hiervandaan? Om het jezelf een beetje makkelijk te maken ;)

11. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.765
    881
    113
    Vrouw
    Nou ja dat dus. Ik zou er ook voor moeten sparen om zoiets te doen. En dan zo'n ervaring.... Dan had ik graag zo'n recensie van tevoren gezien. Dan had ik mijn geld wel elders uitgegeven.

Huismuisie en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Dit is een voorbeeld waar ik op basis van recensies al niet was geweest.
    Een vlug googlen bracht al heel wat negatief naar boven (allemaal wat dezelfde klachten).

13. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.765
    881
    113
    Vrouw
    Moet bekennen dat ik dat nu niet gedaan heb nav dit verhaal. Maar als ik zoiets zou plannen zou ik het wel zoeken. Ik neem het ook zo van je aan. Maar goed, dat is een wat als-verhaal. Voorlopig zelf niet zoiets in de planning :)

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  14. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    ik heb op mijn bedrijf 2 slechte recensies gekregen
    1 van iemand die nooit geweest is en ook geen tekst had geplaatst alleen 2 sterren. Dus daar had ik ook op gereageerd dat ik de naam niet kon plaatsen in mijn klantenbestand en of ze contact met me op kunnen nemen zodat ik in het vervolg weet wat ik beter zou kunnen doen.
    Nooit wat van gehoord en achteraf erachter gekomen dat het een concurrent betreft.

En 1 keer een slechte review omdat ik een klantenstop had.
    Daar had ik op gereageerd dat ik het jammer vond dat ze me 1 ster heeft gegeven en dat ik mijn klantenstop juist had ingevoerd om de kwaliteit te waarborgen en mijn vaste terugkerende trouwe klanten niet naast het net vissen.
    Daar hebben klanten weer op gereageerd dat ze dat erg waarderen.

Ik zal nooit ruzie zoeken in reviews het laat ook jouw eigen klantvriendelijkheid zien en dat is belangrijker dan de slechte revieuw

hummeltje5, Chayammy en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik was me gister aan het ergeren over de filmrecensies op imdb. Ik wou naar Fantastic Beasts 3, die heeft echt bakken slechte recensies en waarom? Omdat Johnny Depp er niet in voor komt en omdat 1 van de hoofdpersonen homoseksueel blijkt. Er zijn dus blijkbaar hele volksstammen die dat een reden vinden om een film een 1 te geven. Nou sorry hoor, maar wat mij betreft kun je dan gewoon inpakken met je website… dan is het einde zoek.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wij proberen eigenlijk altijd wel een eerlijke recensie te schrijven. Afgelopen zomer over de camping ook gedaan inclusief dat de problemen die wij ondervonden uiteindelijk netjes gecompenseerd zijn. Vond ik wel zo fair, ook bewust gekozen om te wachten met de recensie tot we daar duidelijkheid over hadden.
    Maar blijkbaar zijn wij als 1 van de weinige zo gecompenseerd want daarna kwamen er een behoorlijk wat negatieve recensies met exact dezelfde problematieken en met duidelijk aangeven hoeveel zij gecompenseerd kregen (en dat was een schijntje ten opzichte van ons).
    En bij mij werd er positief gereageerd door de camping bij de andere stond een halve snauw, want ze waren toch gecompenseerd.

17. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Filmrecensies negeer ik tegenwoordig.
    Was ook met een serie op Amazon van The Wheel of Time, het leek niet echt op het boek dus ging iedereen maar 1-en geven.
    Sowieso kan een film slecht zijn in recensies maar kan ik mij dan nog steeds prima vermaken.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Heb je de rel rondom de nieuwe serie van lord of the rings nog niet gelezen op twitter? Oke een dwergvrouw zonder baard is ook wel een dingetje, dat is nou het ENIGE waar iedere nerd nou helemaal klaar voor zat. Dus dát punt is inderdaad wel teleurstellend.

cowgirl80 en Fruity90 vinden dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Toch zit die goed in elkaar, stukken beter dan Legend of the Seeker (die ook gecancelled is)

20. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland

Wij zijn er net na opening geweest en toen was het verschrikkelijk. De vlekken zaten op de banken. Hadden gelukkig een groot huisje dus opgemaakte dekens van de bedden erop gelegd en zelf doekje overal over.
    Ook in het zwembad, tot gebruikt maandverband aan toe.
    Ook halve zwembad, glijbanen ed dicht.
    Goed om te horen dat het nu verbeterd is

Deel Deze Pagina