Ja het stomme is dat ik alleen even snel wat google recensies heb gelezen. Kon me gewoon niet voorstellen dat als je op 2 sterren eet dat je zo’n behandeling kan krijgen. Het eten was er zelfs niet eens zo bijzonder. Wij eten ook wel eens bij alma in oisterwijk. Dat heeft geen ster en is echt beter.
Gek he? Hoe dat dan werkt. En het is soms ook gewoon lastig eruit te filteren, welke recensie nu klopt of niet. Zoals anderen hierboven ook al vertellen: soms wel erg veel positieve (zijn het familie of vrienden, die handje helpen), soms erg veel negatieve (is het een ex-werknemer bv).
De lage aantallen zeggen objectief gezien heel veel. Het betekent namelijk dat de recensies onbetrouwbaar zijn. Een groot deel zou bijvoorbeeld sowieso al van familie en vrienden kunnen komen. Bovendien zit er meer errorvariantie in een kleine dan in een grote sample. Ik zeg zeer zeker niet dat ik bedrijven met weinig reviews mijd, ik zeg alleen dat ik geen waarde hecht aan die reviews door de grote mate van onbetrouwbaarheid. Bij een giga sample weet je dat de kans op een betrouwbare review groot is (denk dan aan reviews bij amazon of grote constructie bedrijven, etc. ).
Het hangt ook af van product tot product denk ik. En waar je de recensies leest. Maar die idiote 5 sterren recenties omdat iets vroeger kwam dan verwacht en blabla maar niks zeggen over het product negeer ik dus. Je leest dit soort vaak op sites zoals amazon. Ze kopen een cadeautje voor iemand en geven 5 sterren omdat het goed op tijd kwam, doos niet beschadigd maar over het procuct zelf kunnen ze niks zeggen want dat is een cadeautje voor iemand en is dus nog niet in gebruik...
Over recensies over de slechte schoonmaak in vakantieparken: dat lees ik best vaak. 9 van de 10 keer als wij dan alsnog gaan, blijkt het prima mee te vallen. Ik denk dat onze maatstaf van ‘schoon’ gewoon anders ligt dan bij de meesten Vwb. slechte recensies bij sterrenrestaurants: dat hoor ik echt zooooo vaak dat de bediening daar onbeschoft is (bij sterrenrestaurants in het algemeen dus)! Zo zonde
Doe je goed aan. Zo zocht ik accomodaties voor deze zomer. Waren er bij 1 die ik tegen kwam meerdere slechte recensies geplaatst. Maar ik lees dus ook altijd de reactie van de aanbieder daarop. Nou, dat was bij deze aanbieder niet mals Dus ja, pech voor die aanbieder: dan kan je accomodatie nog zo tof zijn, behandel jij je klanten als een botte hork dan kom ik zéker niet bij je langs!
Wij gingen een keer via Social Deal uiteten. Bij alle wat luxere maaltijden kwam er geld bovenop, op zich niet erg als de kwaliteit goed is. Maar bij een supermarkt portie carpaccio dan word ik niet blij. Vervolgens kwamen de sauzen van een poedertje van Knorr (ik kon ze vanaf mijn plek zien staan). Bij het toetje moest je alweer bij betalen, voor gewoon een dame blanche en vervolgens als we er slagroom op wilden kwam er weer een euro supermarkt slagroom bovenop. Ik liet een recensie achter via Social Deal, maar die werd nooit geplaatst. Omdat de eigenaar alleen positieve reacties geplaatst wilde hebben... Toen via google recensie achter gelaten, dat stond vol slechte recensies. En ik kreeg ook nog een behoorlijk weerwoord van de eigenaar.... Ik schrijf ook vaak goede recensies. Maar deze was wel het toppunt