Tips gevraagd: kitten bij kat

Discussie in 'De lounge' gestart door Theres, 1 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Wij hebben 3 jaar geleden een kat geadopteerd die ondertussen 8 jaar oud is. Nu zijn we in overweging om er een kitten bij te nemen. Eigenlijk vooral voor onszelf en niet zozeer voor de kat.

Hebben jullie tips waar we op moeten letten? Mijn voorkeur gaat uit naar een kater. Nu is er een stichting in de buurt die verwaarloosde kittens opvangt en weer herplaatst, maar zij plaatsen alleen per 2; en dat lijkt me een beetje teveel van het goede. Of zijn er zwaarwegende redenen om er juist wel 2 te nemen?

Tips zijn dus welkom!

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Bedoel je stichting kittenpalace? Op het moment dat je al een kat hebt, mag je ook 1 kitten afnemen!
    Zij hebben trouwens ook goede tips voor je als je al een kat hebt hoe ze aan elkaar kunnen wennen.

3. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Dank je wel voor je reactie. Hier in de buurt is het een andere stichting, maar ik vermoed met hetzelfde doel. Ik zal het eens bij ze navragen!

4. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Is je oudere kat speels? Een kitten heeft veel speel energie en heeft het ook nodig om een speelmaatje te hebben, daarom worden ze vaak alleen per twee geplaatst. Als je een oude kat hebt die er niet op zit te wachten heb je een grote kans dat je kitten je oude kat gaat lastig vallen. Wat nogal voor gedragsproblemen bij een van beide kan zorgen.

Om ze te introduceren moet je ze een tijdje apart houden, om vervolgens hun geur te verspreiden bij elkaar dmv een doekje over de rug. Vervolgens ga je ze rustig introduceren. Als ze ruzie maken haal je ze weer apart.

Succes!

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    2 is wel het overwegen waard om wat hierboven staat.

De kat is wrs al 8 jaar alleen.. weet niet of je hem er een plezier mee doet...? Of is hij speels en sociaal naar andere katten?

6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij hadden het draagmandje in een aparte kamer gezet net het deurtje open. We wilden ze apart houden maar ze begonnen beide zo te klauwen aan de deur! De deur toen opengezet en sindsdien zijn het vriendjes❤️ We zaten al helemaal klaar met de doekjes enz haha maar die bleken niet nodig. Wel bewust veel over de koppies geaaid de eerste periode. Dus eerst de ene, dan de andere en weer terug. Zo wennen ze ook aan elkaars geur.

Maar denk dat we wel echt geluk hebben gehad hiermee!

Deel Deze Pagina