Lullig dat je niet mag ruilen. Ik zou het nog bij een andere vestiging proberen. Hier kruidvatvoeding; had pas nog een pak nr 1, mocht ik zonder bon ruilen voor een nr 2, geen enkel probleem. Pak was dicht en de datum nog meer dan een jaar goed.
Bij kruivat mag je inderdaad voeding nummer 1 terugbrengen/ruilen. Echter, het product wordt niet terug in het vak gezet, maar weggegooid. Nummer 1 voeding mag je (net als geneesmiddelen) niet opnieuw verkopen.
Nr 1 voeding mag niet geruild wordt of teruggenomen. Dit om de kwaliteit van de voeding te kunnen garanderen. Zoals hierboven al gezegd werd, je weet niet hoe iemand het pak bewaard heeft of wat hij ermee gedaan heeft. Dit is een regel die in alle winkels geld, alleen houd niet iedere winkel zich hieraan. Vind dan ook niet dat je dit een slechte service kunt noemen, maar een winkel die zich aan de regels van de levensmiddelenwet houd. Dat lijkt mij niet slecht te noemen, wel vervelend wanneer je met een verkeerd pak thuis komt. Maar het is natuurlijk wel aan jezelf om op te letten of je de goede voeding mee krijgt, de winkel weet niet welke je gebruikt en kan daar dus een inschattingsfout mee maken.
Ik had achteraf inderdaad beter zelf kunnen gaan maar mijn man dacht ik vraag het liever voordat ik met het verkeerde thuis kom. Dit is het eerste pak wat er van opvolg melk gekocht is aangezien ze binnenkort pas 6 maanden is. Mijn man dacht dat de opvolg melk gewoon een stuk duurder was en de verpakking kon hij dus ook niet herkennen. Ik ga zelf morgen nog even terug maar als ik het niet geruild krijg geef ik het liever weg dan mijn dochter straks na een week weer andere voeding te geven
Ik werk ook in een winkel waar o.a voedingsmiddelen worden verkocht en bij ons geldt de regel dat het niet terug genomen mag worden ivm de veiligheid van het voedsel.. En dat vind ik ook niet zo gek.. voor hetzelfde geld steekt iemand een naald er in met een goedje.. ik zou zelf geen voeding willen hebben wat iemand anders al heeft gekocht.. je weet nooit wat er mee gebeurt is.. eerlijk gezegd vind ik wel dat dat op de bon moet staan.. sommige mensen kopen een product ruim in met het idee alles wat ik te veel heb breng ik wel terug.. Nou word er bij ons ook wel weer een uitzondering gemaakt als klanten echt moeilijk gaan doen.. als ze namelijk naar het hoofdkantoor stappen krijgen ze alsnog hun geld terug.. (bijna in zo goed als alle gevallen trouwens)
Moet er niet aan denken voedingsmiddelen te kopen die iemand anders heeft gehad. .. Dalijk hebben ze een ouder product terug gebracht wat ze nog hadden staan. .. Ben alleen maar blij om te lezen dat ze er met babyvoeding streng in zijn!
Ik heb 5 blikken omneo zonder problemen kunnen omruilen voor standaard zonder bon.. Ligt er Miss ook maar net aan wie je heeft geholpen n of j vaste klant bent.. Ik had omneo op voorraad omdat ik bang was n dag mis te grijpen ivm leveringensproblemen omdat m'n zoontje terug ging naar standaard was t wel erg fijn dat dit kon maar idd als ik er nu zo over nadenk zou k t ook geen fijn idee vinden Je weet maar nooit tegenwoordig..
Sorry hoor, maar wat doen die omruil regels er toe in dit geval? De verkoopster heeft je het verkeerde product gegeven. Het is dus haar fout en daarmee dus ook die van de winkel dat jij met een verkeerd pak voeding zit. Ik zou niet eens naar een ander filiaal gaan maar zoeken naar een email adres of telefoonnummer van het hoofdkantoor en het zo proberen te regelen.
Ze kunnen zich bijvoorbeeld ook aan de regels houden door jou je geld terug te geven zonder het product terug te nemen. Niet ideaal voor de winkel. Maar je mag er toch vanuit gaan dat als je iets vraagt dat je dan ook het goede krijgt?
Je weet toch niet hoe het gesprek ging?? Neem aan dat de verkoopstee niet zomaar een pak pakt. Misschien doorgevraagd aan man, is t een blauw pak, groen? Met of zonder beertje etc? Ik werk in een andere branch en heb ook klanten die nu in de sale bv 104 kopen terwijl kindje in 116 zit ( wij gaan maar tot 104) tja jammer maar dan kopen ze ook iets fouts, en neem ik ook niet terug. Dat zijn de regels. Als het te nadele is van de klant is het gelijk slechte service. Nee ze houden zich aan de regels. Klaar. Of is dat nu in eens niet meer goed?
Ik vind het een fout van je man. Het lijkt me niet dat hij dingen niet controleert (etiket) voordat hij iets koopt. Op het etiket staat duidelijk omneo/hypo allergeen etc Ik vind de fout bij je man liggen. Als ik vraag om m&m en ze geven me een mars is het aan mijzelf om te controleren of ik wel krijg waar ik om gevraagd hebt.
Dat ze het niet ruilen ok... Maar ik vind wel dat als je niet goed geinformeerd wordt dat de schuld dan wel bij de winkel ligt. Ik werk zelf in een winkel, gelukkig zijn wij niet zo moeilijk en als wij iemand verkeerd hebben geinformeerd dan krijgen ze echt t geld terug, maar boeken zijn dan natuurlijk ook wat anders als voeding.
Ik vind het ook geen goede service hoor. Ook al breken ze er geen regels mee en is ruilen een gunst die de winkelier naar eigen keuze mag verlenen. Juist het verlenen van die gunst is goede service naar de klant toe. Zeker als het om een onaangebroken pak voeding gaat!
Op de eerste pagina staat dat hij heeft gevraagd naar de gewone opvolgmelk van het etos merk. Lijkt mij vrij duidelijk... De verkoopster hoort toch kennis van zaken te hebben. Je moet toch op haar kennis kunnen vertrouwen. Als hij het zelf wist had hij het ook niet hoeven vragen. Ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer ik aan een verkoopster om m&ms vraag dat ik die dan ook krijg in plaats van een mars. Mensen die een maat kleiner kopen omdat die in de sale is zijn daar zelf bij. Dat is een heel andere situatie.
Misschien wilt iemand anders hier het pak wel overnemen?? Denk zelf trouwens dat het niet veel kwaad kan om hypo te geven (is minder grof ook meen ik), je kunt dit volgens mij ook mixen met gewone opvolgmelk, kom je er toch vanaf en heb je geen gezeur meer met terug brengen. Aan de andere kant, ik ken jouw kindje niet (hier zou het namelijk wel kunnen).
Nou, nee, dat vind ik niet. Haar man was er toch zelf bij? Als je het niet zeker weet is een telefoontje naar huis zo gepiept. En daarbij: ze dwingen je niet het te kopen Ik vind de reden die in dit topic gegeven wordt om dit product niet te ruilen (ivm veiligheid) erg logisch. Zouden jullie zelf graag zo'n pak willen hebben waar iets mee gebeurd zou kunnen zijn? Nee, dat dacht ik al.
Het gaat toch om service in to post? Ik ben het met haar eens. De verkoopster verkoopt het verkeerde product. Er is duidelijk aan haar gevraagd welke meneer moest hebben en ze maakt een vergissing. Kan gebeuren. Er werken mensen, dus dat kan best voorkomen. Maar dan door je vergissing zo moeilijk doen vind ik geen service. Ze zal ongetwijfeld in haar recht staan, maar ik zou me erg lullig voelen als een klant mij om een bepaald product vraagt, mij op mijn kundigheid vertrouwt, ik hem per ongeluk een ander product geef, waar klant niets aan heeft en hem vervolgens in de kou te laten staan door hem op te laten draaien voor mijn deskundigheidsfout. Heeft de verkoopster gelijk dat ze de voeding niet terug neemt? Vast wel. Is het een goede service op deze manier? Ik vind van niet.