Leuk topic! Nu ik.. - kruidvat inderdaad.. Wat een bende als je daar door de gangpaden moet! Ik kom er niet meer. Etos vind ik super vriendelijk en hulpvaardig. - moest een keer nieuwe laarzen dus ging uit mijn werk even gauw kijken. 300,- op zak om echt mooie leren laarzen te kopen. Heb wel een half uur staan wachten tot iemand mij kwam helpen (stond bij het vak met laars die ik wilde).. Proberen oog contact te krijgen, niks. Waarschijnlijk ook een kwestie van " kun jij toch niet betalen". Ben op een gegeven moment maar weggegaan en bij de locale concurrent iets gekocht.
Zelfs dat vroeg hij aan de telefoon!!! 2 keer zelfs maar mevrouw was niet technisch dus kijken had geen nut
jonge mama wat erg! dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn zeg! Ik mijd standaard al op maandag en dinsdag de kruidvat Vandaag bij de jumbo: cassiere zei geen gedag, keek me niet aan, was aan t kletsen met de cassiere naast haar, zei geen fijne middag oid. enige wat ze zei was het bedrag en of k een bon moest, terwijl ze me niet aankeek. Van de week bij de wibra: een verkoopmedewerker was aan t praten met een kennis denk ik, kwam er een vrouw binnen met scootmobiel, vroeg heel vriendelijk of de verkoopmedewerker even een paar van die koffers, die ze verkochten maar in de weg stonden, aan de kant wou zetten en of die vulrekken eventjes aan de kant konden want anders kon ze er niet door (klopt ik moest met buggy al omlopen). DIe verkoopmedewerker zei op echt een hele neerbuigende en kinderachtige toon 'zo terug mevrouw moet er perse zo nodig door' Toen zei ze tegen die vrouw van die vulrekken kunnen en gaan niet aan de kant (terwijl ze makkelijk opzij konden) dat ze maar moest omrijden. ( ik stond zelf bij de kassa) Die vrouw werd boos en reed de winkel uit. ik was veels te in shock om een woord uit te brengen
Ik heb nooit last van de voorbeelden die hier gegeven worden. In restaurants/cafees wel. Ik word gek van dat gezeur over een glas tapwater bijvoorbeeld. Ik wil gewoon een glas gratis kraanwater bij mijn koffie, geen spa blauw. En anders wil ik uit het flesje water kunnen drinken dat ik altijd bij me draag in mijn tas zonder dat ze gaan miepen dat ik geen meegebrachte consumpties mag nuttigen. Als ze zo beginnen ben ik echt meteen weg.
Dit snap ik ook nooit hoor. Als je na een tijdje niet geholpen bent, vraag je toch even of iemand je wilt helpen?
Iedereen was druk met helpen van klanten die na mij kwamen en die er wel uitzagen alsof ze geld hadden.. Daar vliegen ze altijd meteen op af.
Schiet me nog een situatie van absolute klant onvriendelijkheid te binnen. Vorig jaar toen ik opzoek was naar zwangerschap broeken heb ik elke kleding winkel hier gehad. Kwam ik op een bepaald moment bij een kleding winkel en vraag of hun zwangerschap broeken verkochten. De mevrouw die wees heel ongeïnteresseerd met der vinger een kant van de winkel op dat ik daar maar ff moest kijken Ik in dat rek gekeken maar mijn maat zat er niet tussen. Dus ik terug naar de medewerkster en gevraagd of ze achter nog grotere maten hadden liggen. Waarop ik als antwoord kreeg:nee mevrouw wij hebben geen grote maten. Ik zij daarop dat ik dat wel jammer vond en toen kwam Het antwoord wat ik nooit had verwacht:Ja dat u het jammer vind is u eigen probleem,Had u maar niet zoveel moeten eten dan had u deze broeken wel gepast. Nou echt Ik was zo flabbergasted dat ik er gewoon niets op terug kon zeggen en de winkel zo uit ben gelopen zonder gedag te zeggen
Maar het is toch logisch dat je daar geen eigen gebrachte consumpties mag nuttigen Als een flesje water mag, dan mag je eigen lunch ook Nu ben ik zelf nooit zo moeilijk met een flesje water, zolang ze maar iets te drinken hebben besteld. De vraag van het soort water vind ik ook niet zo vreemd. Alleen 'water' zegt ook niet alles. Spa blauw is ook water.
Ik heb ooit ergens gewerkt waar ik een stuk plastic moest afknippen voor een klant. Dat ging niet helemaal goed en die klant stond er bij, nou de scheldwoorden vlogen om mijn hoofd: stomme trut, debiel etc. Toevallig kwam mijn baas er net aanlopen en die heeft die klant vriendelijk doch dringend verzocht de winkel direct te verlaten, want zo werd niet met zijn personeel omgegaan. En ik heb ook een tijdje op een klachtenafdeling van een reisbureau gewerkt, daar kun je ook je lol op Maar als klant word ik ook inderdaad niet altijd even vriendelijk behandeld. Het ligt aan de situatie of ik het de moeite waard vind om er op in te gaan. Sommige verhalen hier zijn wel heel triest, snap dat je dan soms ook niet eens kunt reageren. Maar personeel kan ook heel leuk zijn. Zo kijk ik altijd even in het doosje met eieren om te kijken of er niet toevallig eentje stuk is. Komt er een medewerker aanlopen, ziet mij in dat doosje kijken en zegt: dat zijn eiers mevrouw...... Goh, echt...eiers vooral Wel goed bedoeld in ieder geval!
Ik had het vorige week nog bij de H&M hier, ze zijn er altijd al zo gezellig... Het was druk dus er kwam iemand bij die al een hoofd als een oorwurm had, toen was ik aan de beurt. Grietje keek me niet eens aan, deed vreselijk kortaf en propte heel slordig de bon in het tasje. Ik liep weg en zei heel hard tegen mn vriend, dat als je niet klantvriendelijk kunt zijn je maar ergens anders moet gaan werken. Ik heb daar echt een hekel aan en laat dat ook goed merken. Er zijn hier gelukkig ook zat winkels waar ze heel vriendelijk zijn.
Niet alleen lef, maar ook gewoon dom dat ze het doen waar de klant het kan horen! Dat sommige mensen zo dom en gemeen zijn, dat ze zo denken, sja, daar kun je niks aan doen. Maar heb dan op z'n minst het fatsoen om dat niet te doen waar een klant het hoort. Als ik de persoon ná jullie was geweest en IK had het gehoord, dan had ik er ook wat van gezegd!
Zo liep ik ook eens een dure schoenenwinkel binnen, met 'makkelijke' kleding aan. Eén verkoopster was met een klant bezig. Verder was er nog een verkoopster en niemand in de zaak. Ik heb 5 minuten staan wachten, ook oogcontact zoekende, met een schoen in mijn hand. Niks hè. Ben toen ook maar naar buiten gelopen.