Ik snap ts op zich wel, maar ik denk dat je vooral moet kijken naar jullie wens tav je gezinssamensrelling. Je kunt nooit voorspellen hoe iets zal gaan. Voor hetzelfde geld ben je tijdens de tweede zwangerschap niet zo moe, maar je kunt ook maanden in zkh liggen met verplichte bedrust. Je oudste kan ineens doorslapen, of juist helemaal niet. Als jullie graag nog een kind willen zou ik dat niet laten afhangen van moment van wakker worden van je oudste. Dat is zo'n momentopname in de fase dat kinderen heel veel veranderen. En jij verandert ook. Succes met jullie beslissing.
Heel herkenbaar. Hier ook vaak twijfels. Hebben we een goede periode dan zou ik dolgraag zwanger willen zijn, maar als het even niet zo goed gaat komt toch die twijfel weer. Daarom hebben we besloten dat als nummer twee komt, dit pas is als Sven op de basisschool zit. Nu heeft mijn zoontje ook iets meer hulp en begeleiding nodig bij veel dagelijkse dingen en dat doe ik met liefde, maar het vraagt best veel energie. Ook hebben wij ervaren dat een 'gezond' kindje krijgen niet vanzelfsprekend is vanuit onze 1e zwangerschap. En nu bij Sven een ass is vastgesteld, ben ik soms ook bang dat bij een volgend kindje er ook iets aan de hand kan zijn. Dus idd, hier ook vaak de twijfel, zowel bij mij als m'n vriend.
hier ook een slechte slaper. is nu 2 en slaapt nog altijd niet door.. Met in de slechtste periodes 4x per uur eruit moeten voor haar. Mensen vroegen wel eens of wij nog een derde wilden, waarop ik altijd zei: nou, laten we eerst eens wachten tot deze doorslaapt Onzin natuurlijk, maar ergens voelde het wel zo. Nu ben ik wonder boven wonder gewoon zomaar in verwachting!!! en tja, de kans zit er dik in dat de baby eerder doorslaapt dan onze tweede. Ach, ik bedenk me maar dat we al lekker gewend zijn aan gebroken nachten en dat het straks in ieder geval weer wat warmer is 's nachts.
onze zoon sliep ook nog niet door, werd 3 keer wakker per nacht om vervolgens om 05.00 uur compleet wakker te zijn en naar beneden willen. toch hebben wij gekozen voor een 2e, daardoor kwam ook de keus,.. nieuwe babykamer of niet... wij hebben voor niet gekozen en onze zoon lag met 15 maanden dus in een 1 persoonsbed, hierdoor sliep hij al tot 06.30 ! en toen zijn zusje eenmaal geboren was lag hij om half 7 bij ons in bed... hee waar is zusje nou ? die ligt nog te slapen ! die slaapt tot 8 uur ..... nou dat vond hij toch niet helemaal niet dat we zo trots waren op haar uitslapen haha, dus hij is steeds langer in bed blijven liggen tot het op een gegeven moment half 8 was, en nu slaapt hij ook echt tot half 8 onze dochter slaapt ondertussen helemaal niet meer door hoor. die word nog minstens een keer per avond en een keer per nacht wakker. maar toch gaan we voor een 3e, we zien wel hoe het loopt misschien slaapt ze dan wel weer door misschien ook niet, ze zit nu ook net met haar oortjes steeds oorontsteking enzo, we shell see succes met de keuze !