Weet het even niet meer...ziekenhuis in en uit

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sgr, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sgr

sgr Lid

11 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ben heel benieuwd of er meer mensen hier mee zitten. Heb het idee dat alles een beetje weg gewuifd word..

Onze dohter is nu 4 week. Vanaf week 2 is ze opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ze erg onrustig was.. helemaal niet sliep en alleen maar huilde.
    Hier is niet veel uitgekomen omdat ze daar ineens wel sliep..wij heel blij natuurlijk en thuis gsaat dit ook een stuk beter.. ook zit ze met haar darmen en krijgt ze lactulose elke ochtend.
    Tijdens het voeden is ze heeeel onrustig en een prematuur speen helpt ook niks... ze verslikt zich steeds. Ook verkrampte ze ineensg bij het voeden en begon te huilen. Je zoet gwn dat ze pijn heeft. Verborgen reflux kwam hier uit.. omdat ik dit zelf aangaf dat het er veel op leek.
    Nu heeft ze maagzuurremmer.... maaarrr ze drinkt haar fles nu niet meer leeg en spuugt veel!
    Ook is ze altijd bij het wakker worden heeeel onrustig en gromt erg..
    Iemand die dit herkend? ??

Liefss

2. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Hoe groot zijn de flessen en waarom vind je het een probleem dat ze die niet leeg drinkt? Bij reflux is advies om vaker per dag kleinere voedingen te geven. Als de maag te vol is, gaat de voeding omhoog komen, en dat voorkom je door kleinere hoeveelheden per keer te geven.
    Ken je de leefregels voor reflux? Google daar anders even op en ga ze toepassen :)

3. sgr

sgr Lid

11 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL

Ik heb de dr brown fles. Ze krijgt nu 120cc water en 4 schepjes..
    Dit dronk ze normaal altijd op en wou nog wel meer. Nu laat ze de helft wel staan.
    Ik voed op aanvraag en mag haar niet wakker maken als ze slaapt. Kleine beetjes voeding helpt bij haar niet. Wprd dan nog onrustiger.
    Voor de rest doen we met reflux alles wat mogelijk is.. daarom ben ik ook wat wanhopig haha.
    Haar slokdarm is waarschijnlijk ook al wat aangetast zeiden ze. Daarom hoop ik dat de zuurremmers snel werken .. mja dat idee heb ik NOG niet
    Liefs

4. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dat ze eerder meer dronk, was ws om het zuur weg te drinken. Ga dus echt terug naar max 90+3, maar liefst nog 60+2. Kreeg jongste hier op die leeftijd ook, meer kreeg ze echt niet weg. Ze kreeg direct voor en direct na een slaapje een voeding dan. Bedje flink opgehoogd en buikligging, maar heel lang ook alle slaapjes nog in de draagdoek.
    Duurde hier ook een aantal weken voor medicatie echt goed aansloeg. Slokdarm was ws ook al aangetast en had echt even een week of 3 nodig om te herstellen.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit is echt een heel grote fles voor die leeftijd, zeker met reflux. Dat ze het tevoren wél dronk, is waarschijnlijk om de pijn van de reflux te verzachten. Hoe lang doet ze over een fles?

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Onze dochter kreeg (om andere redenen) laxtulose vanaf haar geboorte. Hier kreeg ze onbedaarlijke kramp van. Mijn advies stop met de lactulose en begin met forlax junior (overleg met de arts). Op het pak staat dat het niet mag maar de kinderarts heeft in ons geval anders beslist. Wat een wereld van verschil..

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe lang duurt een fles?

Ken je de leefregels voor reflux?

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dat verklaart waarschijnlijk de pijn en het grommen. Door die grote flessen staat er veel druk op de maag. Ik zou inderdaad vaker voeden, met kleine flesjes.

9. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Kma?

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    120 ml is idd heel veel. Ik geef BV dus weet niet Of het goed te vergelijken is, maar ons kindje drinkt deze hoeveelheid nu met 4 mnd.

Verder klinkt het idd als verborgen reflux. Maagzuurremmer zal helpen om de irritatie van de slokdarm weg te nemen, maar voorkomt niet dat de voeding omhoog komt.

Zijligging was hier de enige manier om alle drie slaap te krijgen. Onze dochter kan gewoon niet op har rug liggen want gaat na 10-15 min grommen, rochelen en uiteindelijk stikt ze bijna letterlijk in de omhoog komende maag inhoud.

Verder is het helaas een kwestie van je tijd uitzitten. Hier gaat het nu eindelijk wat beter, maar hiervoor zijn we ook enorm aan het tobben geweest. Nachtenlang doorgehaald omdat ze niet kon slapen van de pijn, altijd maar gorgelen en mondjes spugen. Het wordt echt beter maar zwaar is het wel!

11. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, heel erg herkenbaar, mijn jongste was precies zo. Ze dachten eerst ook dat het reflux was maar uiteindelijk bleek het toch een allergie te zijn waardoor ze ontzettend veel spuugde.
    Ze kreeg daarna dieetvoeding, allergie is wel overgegaan toen ze ongeveer een jaar was.

En inderdaad in het ziekenhuis sliep ze ineens als een roosje haha. Maar volgens de verpleegster was dat bijna altijd zo...

12. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ach zielig voor je kindje. Hier ook heel wat afgetobd. Het duurde wel zo'n twee weken voordat de maagzuurremmers werkte hier. Daarna ging het stukken beter. Geef de medicijnen even de tijd, hier werd het eerst erger in het begin. Uiteindelijk hebben ze haar erdoor heen gesleept. Nu acht maanden en bijna medicatievrij. Sterkte, want ik weet, het kan erg pittig zijn.

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Dat vind ik ook wel een grote fles voor net een maand oud. Daarbij dan nog t feit dat ze reflux heeft. Ik zou de fles toch verkleinen.

14. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Zit nog even te herlezen. Dat ze nu MET maagzuurremmer de fles niet meer leegdrinkt, betekent volgens mij dat de maagzuurremmer z'n werk aan het doen is. Ze hoeft nu niet meer te blijven drinken om het zuur weg te drinken.
    Dat ze gromt bij het wakker worden, betekent dat ze dan wel weer last heeft. Bij lang(er) liggen, zal voeding toch omhoog komen. Echt goed ophogen dus, het bedje, en/of over naar buikligging.
    En dus lekker voeden met vaker kleinere voedingen.

Deel Deze Pagina