Mijn dochter (20 maand) is altijd een slechte slaper geweest. Of ze is de hele avond enorm aan het spoken of ze slaapt juist 's avonds wel goed, maar is 's nachts veel wakker. Het is nooit de klok rond. Nou waren we de afgelopen weken op vakantie en ging het wonderbaarlijk genoeg perfect. Ze sliep netjes de klok rond; ging als eerste naar bed en werd als laatste weer wakker. We wisten niet wat we mee maakten! Maar vanaf het moment dat we weer thuis waren, was het gelijk weer helemaal mis. We hebben inmiddels allemaal de wallen weer flink op ons gezicht staan en weten niet meer wat we ermee aan moeten. Waarom gaat het op vakantie wel goed en thuis niet? Ze sliep daar in een campingbedje, verder gewoon in dezelfde kleding als thuis, een donkere kamer met een klein lampje net als thuis. We begrijpen niet wat er thuis nou weer is waarom het zo verkeerd gaat... Wie heeft hier ervaring mee en wat was bij jullie de oplossing? Ik sta voor alles open: groter bed, kleiner bed, andere kamer... Als we maar weer eens kunnen slapen. Ben benieuwd naar jullie tips!
Sinds mijn dochter een 1 persoonsbed heeft slaapt ze als een roos ( ze is wel 2 j 8 m ) In haar ledikantje werd ze vaak wakker en wou niet meer terug slapen .. Diverse mensen om me heen adviseerde mij een groter bed aan ja ja dacht ik dan wordt t helemaal feest.. toch de stap genomen en haar de eerste nacht verteld dat als ze wakker is mama wel even moet roepen.. En raar maar waar ze roept elke ochtend dat ze wakker is en wacht met uit bed gaan totdat ik op haar kamer ben. Ze slaapt nu 12 a 13 uur per nacht! Vorige week was ze bij mijn ouders en mijn moeder wou met haar gaan liggen ( ze slaapt s middags nooit in haar eigen bed ) ze loopt zo naar het ledikant wat nog bij mijn ouders staat en zegt kijk oma dit is mijn bed! Kind heeft 3 uur geslapen!
Wat fijn om te horen! Ik overweeg ook een groter bed maar heb ook dezelfde angst dat ze dan helemaal los gaat. Maar goed, misschien toch maar proberen...
Misschien het middagslaapje inkorten/eraf halen? Op vakantie is er ook andere lucht (wellicht zeelucht) en is ze misschien de hele dag in de weer geweest. Dan gaat slapen vaak ook beter. Wij hebben de tegenovergestelde ervaringen van wat ik hier boven lees. Ze slaapt bij ons thuis beter en ook nog in een ledikant. Dat laatste willen we wel binnenkort veranderen.
En thuis in campinbed leggen? Ledikant/bed anders zetten in kamer? Ik zou zelf op peuterbed gaan en vakantie is uiteraad anders want is veel meer vermoeiend en prikkels etc. Ik denk dat ze ook naast bed heeft in haar campingbed gelegen? Thuis ligt ze in andere kamer miss is dat het probleem