spugen,hongerig en rooie uitslag in hals

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door konijntje666, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    #1 konijntje666, 26 okt 2009
    Laatst bewerkt: 26 okt 2009
    heeft iemand hier ervaring mee?
    onze zoon is sins hij ongeveer 2 maanden werd enorme onverzadigbaar.
    hij kwam om de 2 a 3 uur en had niet genoeg aan de voorgeschreven hoeveelheid die hij mocht hebben.
    hij gaf toen niet meer dan een 1 a maximaal 2 mondjes terug.
    ik smeerde zijn nekje dan in met sudocreme en later met bepanthan.
    alles zag er goed uit en niets op aan te merken
    het consultatiebureau adviseerde ons dat de hoeveelheid die wij hem gaven te veel was en dat hij het beste over kon stappen op friso comfort.
    wij hebben dat toen 2 maandjes geprobeerd maar hij bleef honger houden en kwam toch weer telkens om de anderhalf uur op zijn max.
    en erger nog na een flesje van 180:$ had hij nog honger en wou meer.
    en na een ruim anderhalf uur huilen en niet stil te krijgen wordt je moedeloos als je kleintje honger heeft en echt niet anders wil dan zijn flesje:(
    hij spuugde toen in die periode een beetje terug maar niet zo heel erg,beetje meer dan het gemidelde ongeveer 2 en een half mondje.
    toen ook met een beetje johannes brood gemixed maar dat maakte niet veel verschil.
    wel af en toe belande het in zijn hals maar ik depte zijn nekje dan droog en dat werkte aardig
    ik smeerde het dan in met natusan luierzalf voor ieder flesje en dat ging op zich beter dan de sudo en de bepan het dekte beter
    dat werkte een stuk beter.
    wat mij ook opviel is dat de ene dag had hij een licht rood nekje en de andere dag of zelfs een paar uur later was het weg als of het er nooit geweest was:(
    later zijn we weer langs het consultatiebureau geweest voor zijn volgende 2 prikjes en die dag was het juist zo'n dag dat hij wat meer gespuugd had en en dat was in zijn nekje beland was.
    het consultatiebureau vroeg hoeveel hij kreeg per dag.
    veels te veel tuurlijk dat wisten wij ook wel.
    en wees ons er op dat wat hij in zijn nek had niet goed was en dat het plekje tussen zijn beentjes aan de linkerkant ook niet goed was.
    ook dat wisten wij maar ook bij dat plekje was en is de feit zo is het er en zo is het er niet.
    aan zijn linkerliesje heeft hij nooit meer (alleen de 1e maand na zijn geboorte) last gehad en is nooit meer rood/geiriteerd geweest:(
    luiers werden en worden voor ieder flesje verschoont en zijn liesjes rijkelijk ingesmeerd met natusan luierzalf.
    ik voelde mij een slechte moeder omdat ik hem liever een flesje gaf dan hem uren laten huilen omdat hij honger heeft en op zijn handjes sabbelt.
    ook vertelde ik dat hij best veel kwijlt omdat hij sins zijn 3e en de 4e maand al 2 tandjes gekregen heeft.
    ze vond dat hij te veel flesjes kreeg want 180ml is wel erg veel en daar dan bijna 7 a 8 flesjes daar van kreeg:) (schaam)
    ik wist dat dat te veel was maar wat moet je met een baby die luidkeel huilt omdat je nee moet verkopen omdat het van het consultatiebureau niet mag.
    ze adviseerde ons toen friso extra gemengd met bambix rijstebloem.
    een soort papje dus die gegeven moest worden met een difrax 123 speen.
    het werkt goed de kleine heeft geen 8 flesjes meer nodig maar 6 is zijn flesje van 200/220 max op dan zeurt hij ff maar leg ik hem over de schouder voor een boertje dan is het goed.:D
    hij heeft aan 1 flesje in de 3 uur minimaal genoeg
    ik kreeg de tip om zijn nekje en liesje met vaseline in te smeren van iemand dat doe ik nu dus ook.
    hellemaal goed dacht ik in het begin.
    de kleine vind het flesje erg lekker en het flesje is sneller leeg met de combo 123 speen en rijstebloem.
    het duurt geen half uur tot 3 kwartier meer voor het flesje leeg is en hij zeurt minder want hij drinkt nu sneller en heeft dus gelijk eten binnen MAAR probleempje hij spuugt nu erg veel meer dan eerst!!!:(
    ik geef hem het flesje precies zoals het aanbevolen is het is veel dikker het dikste tot nu toe wat hij gehad heeft.
    zelfs al 1 schepje meer rijstebloem helpt niet.
    hij drinkt zijn flesje leeg binnen een kwartier vaak ook langer,laat hem een tijdje omhoog zitten zodat het niet ineens omhoog kan komen maar vaak haalt hij het boertje niet eens of als hij het boertje wel haalt en ik haal hem weer van mijn schouder af dan spuugt hij behoorlijk wat mondjes naar buiten.
    en soms ook een boogje uit komt,hij doet een soort van hik en dan gooit hij er een boogje uit:$
    en hoe goed ik dan ook zijn nekje in smeer of zijn nekje droog dep het heeft geen zin zelfs slabbetjes er na hebben geen zin:(
    nu is het voor het eerst dat zijn nekje er zo behoorlijk rood uit ziet.
    hij heeft geen honger meer eet niet te veel maar nu is zijn nekje van boven zijn borst tot zijn kin soms wel vuurrood:(
    niets wat ik smeer helpt en zelfs slabbetjes er na werken niet ik kon letterlijk slabbetjes te kort.
    ik maak strakjes gelijk een afspraak bij de dokter want dit gaat mijn pet te boven.
    ik voel mij behoorlijk een waardeloze moeder:(

bedankt alvast voor het lezen en beantwoorden

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Die plekjes in zijn nekje is van die plooienuitlsag, smetvlekjes. Ik kreeg er een miconazol/hydorcortison creme voor (anti-schimmel met beetje corticosteroiden). Paar keer smeren en het was weg.

3. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    ok bedankt,het komt dus wel door het drinken wat in zijn plooitjes blijft zitten?
    bedankt voor de reactie:)

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je wilt het vast niet horen, maar denk echt dat ie veel en veel te veel flesvoeding krijgt! Mijn zoontje was ook onverzadigbaar, maar toen we overgingen op 5x200 met johannesbroodpitmeel EN nutrilon forte ging het goed. En toen dit niet meer toereikend was (zo rond de 4 maanden) zijn we gestart met bijvoeding (fruit en groenten). Misschien een tip, weet niet of jij ook al bent gestart? ik zou iig niet de flesvoeding gaan ophogen ed. Het feit dat hij veel spuugt wil toch wel zeggen dat hij teveel krijgt. Zn maagje loopt gewoon over. En als hij 1,5 uur na de voeding huilt dan zal hij wrs last van kramp hebben en geen honger?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook veel verwarring over hadf hoor. Mn zoontje kwam tijden ook alweer 2 uur na de voeding en ik vond het lastig om te onderscheiden of hij nou honger had of misschien last van een volle buik.
    Maar als hij zoveel spuugt lijkt het me toch teveel.
    Meer dan 1000cc voeding geven op een dag kan voor een keer niet kwaad (heb hjet ook wel vaker dan een keer gegeven hoor..), maar structureel teveel geven schijnt ook niet goed voor de niertjes te zijn, ze krijgen dan veel te veel eiwit uit de voeding.
    Ik zou gewoon alvast gaan starten met fruit en groenten!

5. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    was al wel begonnen met potjes fruit/groente maar hij is nu nog in de test periode:p
    hij vind het na maximaal 6 hapjes met een klein lepeltje al weer te veel
    hij is erg op zijn flesje gesteld misschien juist misschien omdat hij in het begin niets moest hebben van borstvoedding en flesvoedding.
    hij was te ligt en mocht net op het randje mee naar huis
    hij is met 37 wkn op de wereld gezet,weet niet of het daar wat mee te maken kan hebben?

Deel Deze Pagina