Ik wordt er echt gek van,het eerste wat mensen zeggen als ze mijn dochtertje zien is oooo wat is ze groot, Mijn dochtertje is inderdaad iets boven het gemiddelde kwa lengte,ze is namelijk 17 maanden en 82 cm maar het is gewoon irritant hoe mensen reageren tegenwoordig zijn al die kinderen gewoon veel te klein,en doen ze net of ik een reuzen kind heb. Meer ouders er last van:x
Mensen willen altijd wel iets zeggen volgens mij. Ik denk dat je kindje helemaal niet groot is eigenlijk, maar wees er maar trots op dat ze groeit
Oh ja ik herken het zeker. Mijn zoontje is ook bovengemiddeld groot maar volgt verder netjes zijn eigen lijntje met zijn groei. Echt IEDEREEN die hem ziet maakt er een opmerking over, pffft alsof het een freak of nature is. Natuurlijk bedoelen mensen het niet zo maar het wordt een beetje irritant op den duur dat "pointing out the obvious". En zo verschrikkelijk groot is hij nou ook weer niet hoor, hij is mijn lieve kleine mollige moppie
nou ik heb het juist andersom. ik word er gek van altijd te horen 'wat een kleintje' gelukkig begint dat wat minder te worden.
Mijn zoontje heeft laatst in het ziekenhuis gelegen, hij hielt ongeveer 3 kg vocht vast. En toen waren er dus heel veel mensen die zeiden van nou het is wel een flinke jongen hoor.. Vond ik zo zielig want hij is eigenlijk helemaal niet groot en dik. Maar gewoon gemiddeld.
Dat gebeurd mij ook altijd ,maar volgens mij is je meid zo groot niet als ik maar mijn Zoontje kijk zie onderschrift .Hij is nu wel langer.Do weer meten en wegen Mensen zeggen veelste snel: zo groot .Krijg ook iedere x te horen : Die woog vast zwaar bij de geboorte. Ook van , nou die eet vast veel .Hij kreeg toen nog geen bijvoeding en alleen bvHoewel het eerst tegenovergesteld was. Toen vond was hij zo klein
Ik herken beiden, mijn oudste dochter was een minimens, is ze nog , en ik moest altijd horen: "Ohhh, wat is ze klein voor haar leeftijd, die van mij was op die leeftijd blabdieblabla. Nu nog trouwens . Nu heb ik een reuzenzoon als ik sommige mag geloven:16 maanden, 88 cm en 14 kg. En nu is ie dus groot: " Ohhh wat is dat een beer zeg, eet ie veel? " Ene oor in, het andere weer uit.
Uiteindelijk is het maar zelden goed wat mensen zeggen en terwijl ze het vaak helemaal niet zo rot bedoelen. Hier ook een kind wat behoorlijk boven het gemiddelde zit qua gewicht en lengte (helemaal in verhouding dus). Ze denken vaak dat hij al 1,5 is terwijl hij is 14 maanden! Maar goed, ik trek me er weinig van aan. De rottigste opmerking die ik heb gekregen is: "Goh, wel een koekoeksjong hè met die blonde krullen! Weet je het wel zeker ...." Mijn man en ik zijn donker maar wat 'vreemden' niet weten is dat zowel hij als ik vroeger heel blond waren en IK mijn haren verf! GRRRR... Toen heb ik toch maar geantwoord dat ik 'm bij de Albert Heijn had gehaald!
Wat is nou het probleem? Mijn zoontje is ook groot en ik krijg dat ook wel eens te horen. Ja dat klopt! Ze hebben toch gewoon gelijk? En ik denk niet dat het iemands intenties is om een lullige/flauwe/irritante opmerking te maken. Dus laat het los zou ik zeggen.
@ cygnet: haha ik zeg heel vaak dat hij zijn haar van mij heeft. En dan kijken ze me ZO vreemd aan Ik ben namelijk bruin (eigenlijk donkerblond maar niemand die het ziet) en als kind was ik juist hartstikke blond
Ja is hier ook idd. Terwijl Jayden hartstikke klein is voor zn 18 maanden.Echt zo stom en dan reageren ze zo verbaasd als je dat zegt..Bij het cb zit ie onder de lijn. Maar hij is ook klein geboren. Maar gewoon dom hoe mensen er zomaar dinge uitflappen.
toen mijn kleintje geboren was, moest ik de hele dag van het ziekenhuispersoneel te horen krijgen hoe groot ze toch wel niet was.... (4320 en wilde er maar moeilijk uitkomen). Ik vind bijna 9 pond idd geen kleintje, maar om dat zou de hele dag te moeten zeggen???? Nu groeit ze gewoon mee en is nu 80cm bij 11 maanden, ach mensen moeten áltijd iets te zeggen hebben.
Ja erg vervelend...ik ken het maar dan net anders. Ons zoontje is juist best klein...hij is 4 weken te vroeg geboren en was echt een mini bij de geboorte (prematuur) Dus wij krijgen steeds: Oooooh die is klein!Hoe oud is ie? Als ik dan zeg hoe oud ie is kijken ze echt zo van HUH? AAAAh wordt er soms echt gek van!
Bas is nu 82,5 cm en 11 kilo (net 11 maanden) en ik krijg idd ook vaak opmerkingen over zijn grootte. Eerlijk gezegd vind ik het wel leuk, ben heel trots op mijn grote kleine man
Zeker leuk, ja! Mensen denken vaak dat hij minstens anderhalf is, meneer heeft dan ook een hele bos haar (we zijn al drie keer naar de kapper geweest) en loopt al een poosje langs de tafel enzo Hoe lang is jouw zoontje eigenlijk?
Ik vermoed nu 76cm en dat ie zo'n 10,5 kilo is. Hij is niet extreem, hij zit 1 lijn boven de middelste
Weinig subtiel weer Merijn. Ik kan me er aan storen om zoiets voor de 100e keer te moeten horen van iemand. Snap heus wel dat mensen het niet rot bedoelen zoals ik al eerder zei maar goed jij zit er ook niet op te wachten om iedere keer te horen dat je een grote neus, dikke reet, bochel op je rug hebt (ik noem maar wat hoor, ga er vanuit dat jij prachtig bent) je weet dat zelf namelijk ook wel. Dus voor mij is het geen onoverkomelijk iets maar mag iemand zich hier alsjeblieft gewoon even uitspreken over iets wat af en toe irriteerd?
Ook al een flinke vent dus! Wie weet waar hij uitkomt over twee maanden... Bas was 5 weken geleden nog 79 cm (hoezo groeispurt??), dus alles is mogelijk, hahaha! Hij zat altijd al boven de bovenste lijn van de curve, ik geloof dat hij alleen de eerste paar maanden nog binnen de lijntjes van de curve groeide... Dus dat hij nu nog steeds zoveel langer is dan de meesten, was wel te verwachten. En dat terwijl wij helemaal niet zo erg lang zijn, ik ben maar 1m70 en manlief is 1m85, niks bijzonders dus!