Slechte slapers gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    We tanken niet even snel een weekendje bij, het is een structureel probleem... en wat je zegt, als ik om 20u naar bed ga en er om 8u uit ga heb ik van die 12 uur misschien 4 uur redelijk geslapen... niet echt bijtanken hè?;)

Blijdorp vindt dit leuk.
  2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Hier ook een slechte slaper. Altijd al geweest ook. Val slecht in slaap, wordt vaak wakker, zweet vaak. Ik ben wel eigenlijk altijd moe maar heb ook veel energie en kan goed functioneren. Alleen voel ik me eigenlijk wel altijd moe. Veel geprobeerd in mijn leven en nu werken melatonine tabletjes wel af en toe. Overigens hangt het bij mij ook wel heel erg samen met mijn cyclus!! Rond mijn eisprong slaap ik nog slechter!

mexicang vindt dit leuk.
  3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik slaap op zolder wat beter dan in mijn eigen bed. Dit weekend ga ik ‘logeren’ bij mijn dochter. Ik mag van haar ik haar bed en zij wil op het luchtbed er naast. Ik ben benieuwd.
    Toch, ik heb er serieus ook over nagedacht om te verhuizen. Zo slecht als hier sliep ik niet in ons oude huis.
    Of, wellicht gaat dat te ver, maar het huis laten reinigen... we wonen aan water, zowel voor als achter. Maar ik grijp alles aan om beter te gaan slapen...

4. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Onze oudste zoon is verstandelijk gehandicapt en heeft ernstige slaapproblemen gehad. Ik herken de spanning die je voelt in de nacht. Wanneer gaat hij weer wakker worden? O, hij slaapt...nu moet ik ook snel slapen (wat niet lukt natuurlijk...). Ik heb er nu 3 jaar later (sinds hij goed is gaan slapen) ook nog steeds last van. De spanning die ik toen voelde is nog steeds enigszins aanwezig in mijn lichaam. Ik slaap standaard met oordoppen. Dat helpt. Ik kan er redelijk mee omgaan gelukkig.

Ik ken veel ouders met kinderen met ernstige slaapproblemen. Ik weet dat sommige, zelfs nu de slaapproblemen over zijn, anti-deprisiva (een zeer lichte dosis) slikken om te kunnen slapen. Omdat ze nog steeds teveel spanning ervaren in de nacht. Ze zeggen dat het helpt. Geen idee of je er wat mee kan, maar wellicht moet je het eens in deze hoek zoeken.

5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Vannacht goed geslapen, helaas doordat ik gisteravond migraine kreeg en een naproxen met 2 paracetamol heb ingenomen. Lijkt me niet dat pijnstillers de weg naar goed slapen moeten zijn. :rolleyes:

mexicang vindt dit leuk.
  6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Idem! Is zweet soms ook zo veel snachts... lijken wel opvliegers :eek:

7. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Je omschrijft het goed, want zo was het ook... steeds luisteren of ze niet wakker zou worden, je afvragen wat er deze nacht weer gaat gebeuren...’

Ik heb amitryptiline gehad, lichte dosis. Ik sliep er wat beter door, alleen kreeg de bijwerking hartkloppingen. En dat was echt niet leuk, dus afgebouwd en gestopt. Toen kreeg ik een hele zware migraine aanval (heb ik al sinds mijn 7de...). De nasleep was heftig.
    Enige voordeel, de eerste periode na die aanval sliep ik beter tot goed.
    Migraine kan iets te maken hebben met serotonine, evenals slapen, dit blijft weleens malen, welke link kan ik hier uit halen?

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Omg! Nee dat is een mindere manier hè?
    Maar juist dan heb je je slaap hard nodig! Gaat het wat vandaag?

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Zo... stakingsdag onderwijs. Ik heb vandaag mijn dochter een dagje thuis, ik vind het wel gezellig :)

Ik heb vannacht redelijk geslapen, maar man man wat lag ik weer te draaien.
    Ligt niet aan het matras want ik slaap zo onrustig zowel op mijn eigen matras als op het logeerbed.
    Het irritante vind ik dat ik mij zo bewust ben van mijn acties, alleen niet wakker genoeg ben. Dus slapend spoken...

Straks naar de kapper, even lekker n daarna de stad in met dochter.

Gisteravond trouwens een half uur gewandeld met haar, na het eten, dat wil ik proberen er in te houden.

10. Blijdorp

Mwah wollig hoofd. Geluk dat man later kon beginnen en eerder naar huis komt. Vanochtend maar weer gestart met pijnstillers.

Maar jij hebt dus ook migraine? Hoor echt vaker van collega's met migraine dat die ook slaapproblemen hebben.

mexicang vindt dit leuk.
  11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb ook al jaren slaapproblemen, begonnen na de bevalling van de oudste. Sinds 3 maanden gebruik ik nu anti depressiva ivm verwaarloosde pnd en sindsdien slaap ik goed. Zeer goed zelfs, ik word niet meer wakker snachts en ben smorgens ook echt uitgerust.

mexicang vindt dit leuk.
  12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hier ook een slechte slaper. Mijn hele lijf is uit balans door wisseldiensten (werk in de zorg). Aangezien ik dit werk met veel passie en liefde doen is een andere baan niet de oplossing voor mij. Inslapen is voor mij geen probleem maar het doorslapen en dan met name na nachtdiensten. Gemiddeld slaap ik max 3 uur na de nachtdiensten (ongeacht hoeveel ik er heb) met soms uitschieters naar max 1,5 uur slaap. Na avonddiensten slaap ik ook maar 5 uur. En als ik eens een goede nacht kan maken (zoals vannacht) en ik wordt wakker dan zijn de rapen gaar en lig ik een paar uur wakker. Ook reageer ik sneller op de kinderen, zeker de jongste praat in zijn slaap of gaat huilen voor bijvoorbeeld wat water. Mijn man slaapt gewoon door dan maar ik ben gelijk klaarwakker. Zelfde met als de jongens s'ochtends wakker worden, mijn man kan er doorheen slapen, ik helaas niet. De arts heeft mij pas Zopiclon voorgeschreven. Ik heb het nog niet genomen, vindt het erg spannend om "afhankelijk" te zijn van medicatie. Ik merk dat mijn huid erg onrustig is door het slaapgebrek, veel hoofdpijn, sneller geprikkeld, rusteloze benen en sneller dan normaal een opgezette buik.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik ben ook een slechte slaper, heb ook migraine (met aura).

mexicang vindt dit leuk.
  14. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja vies he! Ik moet soms (slechte nacht) 4x mijn shirt verschonen en mijn hele bed is dan nat en koud.

mexicang vindt dit leuk.
  15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja helaas wel. Ik stond vooraan in de rij denk ik, want ik kreeg het hele pakket… Aura's, uitval, 72 uur enz…
    Weet je, ik heb zo vaak mijn aanvallen én mijn slechte slapen aangekaart bij de huisarts, dat ik vermoed dat er een verband is, maar ze kijkt mij aan alsof ze water ziet branden… ze doet er helemaal niks mee.
    Na mijn laatste aanval heb ik 3 keer vriendelijk verzocht weer terug te willen naar mijn neuroloog, maar dat vind ze niet nodig…Ze verwees mij naar een slaaptherapeut, waar ik nu dus 6 keer ben geweest en sterk twijfel om dit af te zeggen, want wat zij zegt weet ik allemaal wel…

Hoe doe jij dat met je kinderen als je een aanval hebt/ bij moet komen van de aanval? Ik ben dan echt afhankelijk van anderen...

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    welke heb je als ik vragen mag?

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Shock!
    Ik ben benieuwd nu, hoeveel meiden hier (meelezen) komen, migraine hebben en slecht slapen...

suus1983 vindt dit leuk.
  18. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    OMG! Dat is wel heel heftig! Dat heb ik dan gelukkig nog niet, maar wel dat ik mijn dekbed van mij aftrap, shirt helemaal omhoog hijs, benen buiten boord en dan afkoelen… dan weer ijskoud hebben, diep onder de dekens en zo kan dit rustig een aantal x per nacht mijn nacht verstoren.

19. Blijdorp

Tijdens de aanval zelf ben ik ook afhankelijk. Gebeurt hier zo'n 1 a 2x per maand. Dan komt mn man of in moeder hierheen. In de beginfase zit ik vaak met mn dochter op haar kamer want die is babyproof.
    Aanval duurt ergens tussen de 5 en 24 uur en dan nog de naweeën. Ik heb geen aura maar wel dat een deel van mijn zicht uitvalt. 1x kleurtjes gezien dat was wel een bijzondere ervaring.
    Tijdens de afterparty ben ik ook nooit zo'n leuke moeder dan hang ik vooral op de bank.

Onlangs had ik echt een enorme aanval en heeft mn man 112 gebeld omdat hij dacht dat ik een beroerte had :roflmao: Zo erg had hij nog niet meegemaakt (we zijn bijna 4jr samen).

Ik slaap de nacht na de aanval altijd het beste maar denk dat dit echt door de pijnstillers komt.

Overigens zou ik als ik jou was meer aandringen op een doorverwijzing. Er is ergens een migrainepoli geopend... Misschien weten zij meer over slaapproblemen...

mexicang vindt dit leuk.
  20. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Sorry voor mijn vele 'ge-qu
    :roflmao: Hier mijn man ook bijna een keer gedaan. Al snap ik het wel, want soms lijkt het daar wel op… denk ik…
    Laatste x belde mijn man wel de huisartsenpost, arts wilde mij zelf spreken, alleen ik kon nauwelijks praten en ik begreep ook niet wat er werd gezegd. Hoorde ook slechter. De arts in kwestie maakte het af met neem nog maar wat medicatie, maar persoonlijk vond ik later dat zij niet goed had gehandeld. Ze verstond mij namelijk ook niet goed, het had ook wat anders kunnen zijn. Dat is wel een nadeel, als je het woord migraine in je mond neemt of het staat in je dossier, dan ontstaat er direct tunnelvisie…

Ja, ik ga het nog wel eens aankaarten, en zal ook eens vragen aan mijn ouders hoe ik vroeger sliep. Ik was 7 toen ik aanvallen kreeg...

Deel Deze Pagina