Slechte slapers gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Escitalopram

mexicang vindt dit leuk.
  2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nooit van gehoord...

Maar dit zou voor mij echt een allerlaatste optie zijn, liever niet om eerlijk te zijn.
    Eerst maar weer eens aankaarten bij de huisarts, al weet ik nu al dat dit niks zal opleveren.
    En juist dat vind ik zo lastig, ik ben aan de goden overgeleverd en moet zelf maar uit gaan vinden wat werkt en wat niet. Terwijl dit toch een serieus probleem is, wat ook steeds vaker in het nieuws komt.

Afgelopen nacht niet best geslapen... veel liggen draaien en helaas ook veel liggen rekken en strekken.
    Kreeg vannacht ook het idee dat ik dit doe om mijzelf warm te houden... ik zal er eens op letten, als dat al lukt, ben meestal niet bewust genoeg. :roflmao:

Hoe was jullie nacht?

3. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Mag ik je vragen waarom je liever geen antidepressiva slikt? Als je zoveel last ervan hebt en dit zou je kunnen helpen, waarom niet? Slaappillen begrijp ik wel vanwege de snelle afhankelijkheid daarvan.

mexicang vindt dit leuk.
  4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Nachten zijn bij mij weer erg rommelig geweest. Ik sta echt te veel aan dan. Heb hier bewust een tweede dekbed liggen zodat ik die erbij kan pakken als t koud wordt. Of ik ga alleen onder die liggen als het te warm wordt. Ben echt benieuwd hoe mensen die goed slapen een nacht beleven :roflmao:

mexicang vindt dit leuk.
  5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hahahahaha, ja daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Zeker als ik weer een nacht meer draai dan stil lig...
    Gisteren een hele drukke dag op mijn werk gehad, onrustig was het, thuis ging dit ook nog even door, kwam niet echt tot rust en dan sta ik net als jij weer teveel aan. Zo vervelend dat ik dan gewoon de uit knop niet kan vinden :confused:
    Dat vraag ik mij ook weleens af, hoe anderen zichzelf uitzetten, hoe zij hun bed in gaan en gewoon de hele nacht doorslapen...

Tegen mij zei een kennis dat ze het vindt lijken op dat er een verstoring is in de prikkelverwerking, misschien wel hoogsensitief :rolleyes:

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja hoor, dat mag je vragen :D, maar dat is meer een gevoel. Liever geen chemische medicatie. Ik heb die amitryptiline gehad en daar reageerde ik wat hartkloppingen betreft wel heftig op. Ik sliep er iets beter door, dus de nadelen waren meer aanwezig dan de voordelen.
    Ik weet hoor, dat is slechts één soort, maar liever (nog) niet

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Doet hier ook niets voor het slapen. Word er alleen duizelig van en krijg giga honger!

mexicang vindt dit leuk.
  8. DastyQueen

Ik heb dit ook geslikt en sliep toen beter. Toen ik voor de 2e keer zwanger wilde worden ben ik accuut gestopt en heb maanden last van bijwerkingen gehad (tintelingen en soort electrische schokjes in mijn gezicht) daardoor wilde ik hier niet meer opnieuw aan beginnen.

9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Nou dat is t hier niet haha. Gister dagje sauna gedaan en kleine uit logeren dus weinig prikkels en nog 4x wakker in 8u slaap :roflmao:

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Ik slaap sinds de zwangerschap van de oudste slecht. Toen ik zwanger was van de jongste werd ik aan het eind ieder kwartier wakker. Nu minstens een keer of 4-5 per nacht. Slaaponderzoeken ed gehad, maar er kwam niets uit, behalve dan dat ik wakker werd (duh ;)). Tips van de neuroloog waren te dom voor woorden; alsof ik die dingen niet al bedacht en geprobeerd had... Ik heb het opgegeven en ben blij met iedere ‘betere’ nacht (4-5 keer wakker worden is beter dan nog vaker, zeg maar). Sinds ik ijzer en B12 slik ivm tekorten daarvan is het wel iets beter geworden btw, maar nog altijd een paar keer per nacht dus.

mexicang vindt dit leuk.
  11. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Ik heb nog niet alles gelezen.
    Maar ik slaap wel met fases slecht. In mijn geval zonder aanleiding. Al helpt het vroege poepen van zoon niet mee. Die moet steevast om 6.00 poepen. Soms heb ik het gevoel dat ik dan net sliep.
    Dingen die mij helpen;
    -juist wel even domme youtubefilmpjes kijken op mijn mobiel. Van die vloggers die hun hele dag doornemen. Oersaai. Val ik bij inslaap. Wel zorgen dat ie niet op auto play staat.
    -als het slapen niet (meer) lukt ga ik eruit en maak een glas warme melk.
    -wandeling in de avond
    -warm bad (kruik in bed) lekker warm en soezelig het bed in.
    -begeleide meditatie via koptelefoon leek een poosje te werken.
    -oefening van yoga van mijn tenen tot mijn kruin even stilstaan bij alle lichaamsdelen. Ik voel me dan zwaarder worden en relaxt.
    -wel eens van yoga nidra gehoord? Fijn om af en toe naartoe te gaan en de gemiste uurtjes slaap weer bij te laden. (Zelf nog maar 1 x gedaan, vond het fijn. Hoor er goede verhalen over)

mexicang vindt dit leuk.
  12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja dat dus! Ik word ook heel duizelig!! :eek:

DastyQueen vindt dit leuk.
  13. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Dat is dus ook wat ik de therapeut heb verteld... ik geloof wel dat het deels dat kan zijn, maar als ik een dag volledig ontspan en weinig doe, weinig prikkels krijg, sta ik nog aan en slaap slecht. Hou ik mij aan tv op tijd uit, telefoon weg enz, is het alsnog bagger.
    Of een dag vol prikkels en tot laat tv en telefoon en ik slaap als een blok... (op mijn manier dan ;)), dus ja.... geen peil op te trekken...

14. DastyQueen

Even van me afschrijven.
    Word morgen voor de 13e keer aan mijn nek geopereerd. Sinds gisteren ben ik daar heel nerveus door. Gisteren nacht 2 uurtjes maar geslapen omdat ik door de zenuwen mijn draai niet kon vinden. Vandaag de hele dag gigantisch moe, ik moest bezig blijven want zodra ik even ging zitten ging ik knikkenbollen. Ik dacht vanmiddag wat zal ik vanavond lekker slapen. En nu lig ik weer in bed te draaien en ben ik klaarwakker. Ik twijfel of ik slaapmedicatie in ga nemen want heb eigenlijk met mezelf de afspraak gemaakt dit alleen nog in het weekend of in geval van nood te doen. Die nood situatie zal morgen zijn want dan kan ik weer niet slapen van de pijn...
    Wat een dilemma. Je zou toch denken dat je eens omvalt zonder slaap maar hier werkt dat helaas niet in de avond/nacht.

mexicang vindt dit leuk.
  15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Wat een ellende is dat toch...
    Hoe is de operatie gegaan?

16. DastyQueen

Goed gelukkig. Ze hebben een nieuwe techniek op me getest die veel minder ingrijpend is dus ik ben dit keer veel sneller weer "fit" dan normaal. Maar helaas sinds dien wel weer vol aan de slaapmedicatie door de pijn.

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja dat geloof ik graag... kun je dat wel wat gaan afbouwen in de toekomst? Of blijft je veel pijn houden en dan aangewezen op medicatie?

18. DastyQueen

Kan uiteindelijk wel weer afbouwen maar dat is altijd tijdelijk. Ik word 3 a 4 keer per jaar geopereerd aan mijn aandoening om het dragelijk te houden. tegen de tijd dat ik helemaal afgebouwd ben kan ik alweer bijna beginnen omdat het dan weer tijd voor de behandeling is.

19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    O dat klinkt wel heel heftig... wat is het als is vragen mag?

20. DastyQueen

Daar wil ik niet te veel over uitwijken door herkenbaarheid maar het komt er op neer dat mijn nekbanden geen functie meer hebben en daarom mijn werfels verkeerd gaan staan en de zenuwen klem komen. Dit word telkens recht gezet en gepolijst en daarbij worden de zenuwen voor lange tijd verdoofd.

Deel Deze Pagina