Ben nu een betere slaper dan vroeger (dat kon ook niet veel slechter trouwens), maar dat is vooral omdat ik nu met die kleine bekaf ben en nog steeds een nachtbraker, dus tegen de tijd dat ik dan eindelijk naar bed ga slaap ik wel ja... Ik kan goed doorslapen, maar val niet snel in slaap. Lag als kind uren zo niet nachten wakker, kon echt 48 uur opblijven. Vaak viel ik rond 4 uur in slaap en moest er dan om 7 uur uit om naar school te gaan, kon m'n gedachten niet uitzetten. Ik ben er dus ook wel aan gewend dat ik permanent moe ben. Nu gaat het beter, heb gewoon minder energie dan als kind, maar wel nog steeds een hekel aan naar bed gaan, dat is echt eens soort trauma geworden omdat ik zo vaak wakker lag als iedereen sliep. Ga dus meestal te laat en krijg daardoor ook nog steeds te weinig slaap, maar slaap nu veel sneller in. Een tijd geleden heb ik een soort trucje uitgevonden dat erg goed werkt, je moet in je bed gaan liggen en dan wachten op je droom net zoals je in de bioscoop zit en wacht op de film als er nog even reclame is. Dus ogen dicht en gewoon wachten en denken 'ik ben benieuwd wat ik ga dromen'. Werkt 9 van de 10 keer voor mij erg goed, omdat je dus eigenlijk nergens aan denkt behalve aan slapen en je gedachten niet heel erg afdwalen (wat er dus altijd voor zorgde dat ik niet sliep).
Dat is prima hoor, begrijp ik wel. Het klinkt wel heftig... lijkt mij vreselijk ok steeds opnieuw behandeld te worden. Maar niet behandelen is ook geen optie denk?
Ik heb vannacht echt bagger geslapen, enige reden die ik kan bedenken is dat ik gisteravond te lang tv heb gekeken... Normaal zet ik de tv rond 21u uit en ga dan wat rommelen in huis. Nu lag mijn dochter pas 20.40 in bed, ben ik thee gaan zetten en heb even de tv aan gezet. Om 22.00 schrok ik van de tijd en zette ik de tv pas uit. En om 22.30 lag ik al in bed... en heb vreselijk onrustig geslapen, ook door de regen die ik continu hoorde trouwens... Fijne paaszondag!
Gisteren een rustige dag gehad en s avonds eerder de tv uit. Lig ik in bed, merk ik dat ik in slaap val, maar speelt mijn heup op.... ik heb een labrumscheur in mijn heup (labrum is voor de heup zeg maar wat de meniscus is voor de knie). Pijn met uitstraling over de achterkant van mijn bovenbeen tot mijn knie. Ik kreeg er halverwege de dag al last van, maar het was weg gezakt toen ik naar bed ging... Dus wakker... en maar draaien om de juiste houding te vinden. Uiteindelijk heb ik een naproxen ingenomen en een kussen tussen mijn benen gelegd en zakte het naar wat dragelijkere pijn. Uiteindelijk redelijk lekker geslapen. Komt vast door de naproxen