Mijn zoontje van 20 maand heeft allemaal warmtebultjes op z'n buik en rug en bovenkant armen en heeft daar ontzettend veel jeuk (krabt ook steeds tot bloedens toe). Hij komt bijna niet in de zon en ik smeer hem meermaals in met spf50 (nivea voor kinderen, gekleurd). Hij is ook niet verbrand of zo, dus het zijn geen zonnebrandblaasjes oid. Wat kan ik eraan doen om de jeuk een beetje voor hem te verlichten? Ook heeft hij een stuk of 10 rode pukkels aan de linkerkant van z'n buikje, ik heb even geen foto voorhanden maar het lijken een soort puisten. Het zijn volgens mij geen muggenbulten, er zit nl. een soort puntje op sommige van die bultjes. Daarbij hebben wij boven geen muggen omdat de airco aan staat en hij heeft op die plek 's nachts altijd een romper en slaapzak aan. Dit zijn toch geen waterpokken? Of kunnen die wel allemaal op 1 plek zitten en niet op de rest van het lichaam?
Even de huisarts bellen, levomentholgel helpt bij mij heel goed maar ik weet niet of je dat bij kleintjes ook mag smeren
Ik heb geen tips voor de jeuk, maar ik zou even een ander merk zonnebrandcreme kopen. Mijn zoontje kreeg deze bultjes door de creme. Een andere creme gekocht en het is over
Mijn zoon had dat de afgelopen dagen ook. Ik heb er sudocreme opgesmeerd en hem zo veel mogelijk zonder luier laten rondlopen. Dat hielp heel goed, de bultjes zijn nu opgedroogd en trekken weg.