Vraag over hechtingen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Female, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Beetje genant, maar toch... :oops:

Ik was na de bevalling van Celeste gescheurd, de gyn heeft gehecht.
    Het waren oplosbare hechtingen.
    Inmiddels was ik ze kwijt, op eentje na.
    Maar nu had ik er gister ineens weer wat last van en het jeukte ook, en nu zag ik onder de douche dat, op de plek waar een hechting zat, een mini-scheurtje zit, het bloedde een beetje. Net of het weer open is :(
    Het is maar een halve cm, hooguit, maar toch....

Heeft iemand zoiets ook gehad?
    Moet ik op controle gaan?
    Of gaat het vanzelf weer 'dicht' ?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee gaat nooit meer dicht volgens mij en kunnen ze nu ook niet meer hechten (zonder dat ze het weer bij moeten snijden) is mij verteld... daarom is het zo belangrijk voorzichtig te zijn omdat ALS er iets losgaat ze het niet meer zo mooi kunnen repareren.. ik zou voor de zekerheid wel even na laten kijken maar neem aan dat je nog op controle moet? Tenminste daar ga ik vanuit omdat als je de controle al had gehad het al niet meer open had kunnen gaan denk ik zo (te lang geleden had dan al genezen moeten zijn)

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Ten eerste gefeliciteerd met je dochter!

bij mij was er ook een hechting open gegaan. Heb toen contact gehad met de vk en die vertelde dat het vanzelf dicht gaat en dat zij het niet opnieuw kan hechten. En idd het is vanzelf dicht gegaan. Wel blijven spoelen zolang het nog open is en wat ook help om het regelmatig te laten luchten, met je blote billen op bed liggen, schijnt goed te werken (kreeg ik als tip mee).

4. Sijke

Sijke Bekend lid

ik heb dat ook gehad, is vanzelf dicht gegaan hoor!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier zijn ook een aantal hechtingen "geknapt" voordat de wond goed was geheeld.

Let vooral op dat je het goed schoonhoud, eventueel preventief biotex badjes nemen. Want bij mij is het wel gaan ontsteken, en die pijn vond ik vervelender dan de bevalling :(

Gelukkig was het na een paar weken allemaal netjes geheeld, en voel ik alleen nog een kleine verdikking als litteken.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ligt er wel aan waar het gescheurd is natuurlijk is het ergens "middenin"of een uiteinde (een uiteinde gaat niet meer goed aan elkaar) is wel goed om preventief badedas (de dure versie) te gebruiken om schoon te houden en zacht en soepel en zo min mogelijk bacterien erbij ..

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier is het ook (aan het uiteinde) weer open gaan staan en uiteindelijk gewoon netjes dichtgegroeid hoor :) Het zag er even naar uit en het deed toen ook weer even wat meer pijn, maar al snel was het gelukkig weer dicht :)

8. Female

Female Niet meer actief

Hey meiden
    Bedankt voor jullie (geruststellende) berichtjes!
    Het is 'middenin' gescheurd en niet aan het uiteinde zeg maar. Het is ook niet erger geworden en heb er geen last van.
    Naast elke dag douchen spoel ik nu ook een aantal keer per dag even met lauw water na het plassen.
    Ik moet de tweede week van maart idd nog op nacontrole.

Nog een keertje bedankt dus! ;)

PS Wat is badedas?

9. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Bij mij was ook een hechting losgegaan! Ik gelijk janken omdat ik dacht dat het opnieuw gehecht moest worden hahaha maja dat doen ze dus niet! Moet gewoon vanzelf weer dichtgroeien en veel spoelen!
    En is ook gebeurd gelukkig!

10. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Bij mij is het gaan ontsteken en zijn alle hechtingen 'geknapt'. Uiteindelijk is het gewoon dichtgegroeid, je houdt er alleen een lelijk lidteken aan over. En voor het ontsteken moest ik 2 keer per dag in een badje met soda of biotex gaan zitten.

11. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Ik heb het ook gehad en is wel weer dicht gegaan alleen ook een vervelend lidteken aan over gehouden :(

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    badedas is een middel wat hechtingen, littekens , wondjes e.d. mooier , zachter laat helen en irritaies weghaalt, je hebt de goedkopere supermarkt versie (3% kastanje ofzo) en de dure met 30% kastanjeextract erin scheelde echt veel toen ik bijna een totaalruptuur had heb niet extreem veel last gehad door elke dag effe een badje te doen (op aanraden van mijn kraamzorg en VK)

Bij mijn zijn ze vergeten een scheur te hechten en is dus "open"blijven staan erg vervelend maar gelukkig niet pijnlijk meer erg ongemakkelijk zeker nu ik zwanger ben doet ie vervelend.. het enige wat ze NU kunnen doen is wegsnijden en ja dat vond ik erg drastisch als ik nu weer inscheur en ze weer aan de gang moeten laat ik het wel "wegwerken" (als het toch open ligt denk ik maar)

Deel Deze Pagina