Hoi kruidnootje en andere dames, Wij kregen vanmiddag de uitslag van onze test. Geen afwijkingen ontdekt! Nu een stuk geruster verder. Uiteindelijk wel blij we gekozen hebben om een test te doen. @Kruidnootje. Ik hoop dat jij ook eem goede uitslag van de test krijgt vrijdag. Zal voor je duimen. Groetjes Elsa
Voor de meiden die nog twijfelen... 0.5% kans op MK bij een punctie toch? Als je kans op een afwijking groter is, dan kun je de test wagen, is de kans kleiner? Dan zou ik het niet doen. Wel vooraf bedenken of wat je wilt doen met de uitslag. Als je, net als een van de vorige schrijfsters t kindje sowieso wilt houden, dan is t natuurlijk een ander verhaal dan wanneer je een kindje met een chromosoom afwijking zou laten "weghalen". Hoe dan ook, sterkte met de beslissing!
Hoi Elsa, gefeliciteerd met de goede uitslag, wat een opluchting! Kruidnootje: ik hoop dat jullie ook een goed uitlag hebben gekregen!
@Else Jeetje wat fijn! Nu genieten van 2013 @Alle andere dames, thanks Ik houd jullie op de hoogte. Klopt het dat de risico op een miskraam na een vlokkentest nog een week aanwezig is na de vlokkentest? Ik luister goed naar mijn lichaam. Oud en nieuw plat doorgebracht op bed, werd om half 8 ineens flink duizelig. Ik rust erg veel, doe niks waarbij ik me niet goed voel.
Hoi kruidnootje, ik heb geen idee hoe het zit met vruchtwaterpunctie en hoe lang de kans bestaat op een miskraam. Goed dat je naar je lijf luistert en veel sterkte meid!
WE HEBBEN DE UITSLAG!!!! We komen net bij de verloskundige vandaan omdat we extra naar het hartje mochten komen luisteren en het ziekenhuis belt op de terugweg. Geen Down Syndroom, Edwards of Patau! En we krijgen een meisje!! Ik ben in alle staten!! Volgende week bellen ze of ze iets anders nog kunnen vinden, maar tot nu toe, kunnen we EINDELIJK gaan genieten!!
Wow!! Wat bijzonder ! 1:6 en een gezond meisje!! Super gefeliciteerd!! Dit moet anderen ook hoop geven!
Geweldig, gefeliciteerd Kruidnootje! En super dat alle medici de test zo snel hebben gepland en afgerond. Tijd om er van te gaan genieten!
Jee meid wat een geweldig nieuws!! een gezonde kleine meid, van harte gefeliciteerd, kan me je opluchting voorstellen. En hup,nu lekker genieten he!!!!
Jullie geven mij weer hoop! Wat was dit topic fijn om te lezen. Allemaal gefeliciteerd! Jij ook met de geboorte van Lucas mama40!
Heb kans van 1:145, advies was vruchtwaterpunctie of vlokkentest, maar gynaecoloog gaf ook voorlichting over lifecodex test (prenatest) en zei dat dat eigenlijk een betere optie was: geen risico op een miskraam en een betrouwbaarder test. Dus ik ben deze week naar Duitsland (Oberhausen in mijn geval, maar je kan op de website van lifecodex nog veel meer adressen opzoeken met tel nummers waar je terecht kan). Daar zijn 2 buisjes bloed afgenomen. Ik krijg over 2-3 weken de uitslag toegestuurd: wel of niet trisomie 21. Totale kosten waren 80 euro voor een consult waarbij je wordt voorgelicht over de test en wordt gekeken of deze test volgens de Duitse dokter ook de beste optie voor jouw geval is en 1250 euro voor de test. Het geld voor de test moet zo snel mogelijk worden overgemaakt na de voorlichting want ze gaan de test pas uitvoeren op het bloed als ze het geld ontvangen hebben. Wel jammer dat we nu nog 2-3 weken op de uitslag moeten wachten, maar ben verder wel heel blij dat deze test bestaat. Wordt overigens voor mij niet vergoed.
Maar wordt bij die lifecodex test dan alleen maar op Down getest of ook op de andere trisomie varianten??? Want dat zijn juist de "ergere" varianten voor je kindje om te hebben. Wij hebben niet een echte combinatietest laten doen.... mn echo was al dusdanig slecht dat de Duitse gyneacoloog al zie dat de bloedtest geen toegevoegde waarde zou hebben. Op basis van wat hij zag hadden we al 10-20 % kans op een kindje met een afwijking. Uiteindelijk VWP laten doen en ons zoontje bleek trisomie 18 te hebben.
Wat vreselijk naar. Nee, alleen trisomie 21 wordt gedetecteerd, geen sy van Patau of Edwards. Voor mij prima omdat ik na de combinatietest een zeer lage kans heb op die twee.