Hi Dames, Gistere hebben wij de combinatietest laten doen, de uitslag kwam heel hard aan.. Ik ben pas 23 jaar ! De nekplooimeting was goed , hij moet onder de 3,5 mm zijn en de nekplooi van onze uk was 1,8 mm dus prima ! Toen kwam het slechte nieuws: Trisomie 21: 1:44 Trisomie 18: 1:130 Trisomie 13: 1:372 Dus het slechte nieuws zit duidelijk in mijn bloed.. Wie kan er met mijn mee praten over dit onderwerp en zit nu in hetzelfde schuitje of heeft gezeten ..
Ik heb er geen ervaring mee, maar jeetje... Wat moet dit schrikken zijn geweest! Betekent het dat je op alle drie de chromosomale afwijkingen een verhoogde kans hebt of alleen op trisomie 21 ( down )? Laten jullie vervolgonderzoek doen? Ik wens je veel sterkte met dit onverwachte nieuws. En ik duim dat het alsnog een gezond kindje is!
@Lievemamatrix .. Ik heb dus verhoogde kans op alle 3 , al zei ze dat de laatste geen gevaar was.. Maar het blijft een kans berekening.. We zijn gelijk door gestuurd naar Het Erasmus in Rotterdam, Maandag moeten we ons daar melden voor een intake, informatie en de vlokkentest ! het komt heel rauw op je dak, Ik probeer positief te blijven denken met 98% op goede uitslag, 43 van de 44 baby''s is gezond ! bedankt voor je lieve berichtje ..
Hoi diane, Wat onzettend schrikken! Dat verwacht je toch niet, en al helemaal niet als je zo jong bent als jij Ik moet maandag zelf ook een vlokkentest ondergaan, al twijfel ik nu over een vwp.. Ik wens je ontzettend veel sterkte en duim keihard met je mee voor een goede uitslag!
Ik zat in precies hetzelfde schuitje als jij, het lag ook echt alleen aan mijn bloed. De kans is dus groot dat het met de baby allemaal goed is. Ik had een kans van 1 op 5 op trisomi 21. De vlokkentest mislukte en ik moest dus nog langer wachten op een uitslag, 4 weken later kon de vwp pas gedaan worden, gelukkig wel op tr 21 een sneltest, dus toen wist ik het 2 dagen later, alles goed! Ik weet dat het nu niet je grootste zorg is, maar de kans is met deze bloedwaarden een stuk groter dat je last krijgt van groeiachterstand en pe/hellp. Helaas nam mijn vk dat allemaal niet zo serieus, ondanks de flinke waarschuwing van de gyn uit het erasmus. Uiteindelijk ben ik met 33 weken bevallen, mijn dochter is kerngezond!
hier ook gehad, ik had 1:20 op trisomie 21, en de andere twee zaten rond de 1:200. Nekplooi was 2.3 mm, zat hem ook voornamelijk in het bloed. Wat Foxter zegt over HELLP enzo, is mij nooit verteld, heel slecht vind ik dat. Gelukkig had ik daar geen last van. Het afwachten is het meest akelige wat er is... sterkte!! de vlokkentest viel me mee, het afwachten vond ik veel erger. Thank god heb ik nu een gezond zoontje van bijna 5 maanden. Meid heel veel sterkte de komende tijd. Denk in cijfers, in percentages! Jij hoort vast bij die 43 die WEL een gezonde baby krijgen! Ik duim!
Bij mij zit het ook voornamelijk in mijn bloed. Omdat ik 3 dagen langer zwanger bleek te zijn volgens de echo was de kans van 1:146 ineens gedaald naar 1: 54. Ik zal het volgende week met de VK bespreken wat betreft HELLP
hoi mijn baby had een nekplooi van 12mm en ik had 1op 5 kans op trisomie 21,18 en 13. ik heb niet gekozen voor punties,want daar ben ik op tegen. hij is nu 6 maanden oud,heeft wel een chomosoonafwijking,maar ondanks een paar dingen doet hij het super. sterkte meid.
Jeetje wat moet jij geschrokken zijn! Zoiets verwacht je inderdaad niet als je nog zo jong bent. Vorig jaar hebben wij ook de combinatietest gedaan. Ik dacht heel naief, alles wat ik uit kan sluiten kan ik uitsluiten. En toen de nekplooimeting, deze was bij ons al verdikt, 5,7mm. Dat was schrikken. Uiteindelijk bleek de kans op trisomie 21 1:5. Wij hebben gekozen voor geen vlokkentest en vwp op dat moment omdat de kans op een miskraam aanwezig is en het kindje ook gezond kon zijn. Uiteindelijk hebben we extra echos gehad bij 18 en 20 wkn en een MRIscan waarna we alsnog een vpw hebben laten doen. Ons dochtertje bleek inderdaad trisomie 21 te hebben met daarbij ook nog geen hersenontwikkeling. Daarom hebben wij toen de keuze gemaakt om de zwangerschap af te breken. Nu wil ik je niet bang maken met mijn verhaal. De kans dat het goed is is natuurlijk ook nog aanwezig. Maar dat je geschrokken bent is te begrijpen. Laat je goed voorlichten en denk goed na voordat je iets doet. Sterkte!
Ik wil je sterkte wensen. Wij hebben vrijdag ook.zo'n soort telefoontje gehad. Niet zo ernstig, had maar 1:160 voor down, maar zelfs daardoor ben ik al bezorgd. Wij gaan voor een punctie en de zekerheid hebben we besloten. Zie erg op tegen het wachten, de test en de uitslag, maar het lijkt me ook heel erg om er met de twintig weken achter te komen bij de echo. Sterkte nogmaals.
Jeetje wat schrikken zeg! Ik weet wel dat op jouw leeftijd de uitslag veel minder betrouwbaar is (zie de folder die je van de vk hebt gehad als het goed is) om die reden hebben wij de combitest nooit laten doen, ik was 25 en 27 bij mijn zwangerschappen. Sterkte iig!