hallo, ik krijg binnenkort een echo met 9 weken. is dit in of uitwendig? ik vroeg het me ineens af, ben zeer benieuwd! heb er veel zin in om ons wondertje te kunne zien!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Toen ik rond de 9 weken een echo kreeg was deze inwendig. Ik heb vanaf het begin bij de gyn onder controle geweest en tot ongeveer 15 weken waren de echo's inwendig.
ja?? dat is lang tot 15 weken inwendig? was daar een reden voor? of konden ze het uitwendig niet vinden?
Ik weet niet wat daar de reden voor was. Ze hebben het nooit uitwendig geprobeerd tot die tijd. Waarschijnlijk is dat deels afhankelijk van de voorkeur van de gyn. Het is wel algemeen bekend dat ze met een inwendige echo alles beter en sneller kunnen zien, zeker op die termijn.
bij mij was de echo met 9 weken ook nog inwendig maar ligt ook aan wie het doet hoor de een krijgt hem inwendig en de ander al uitwendig maar inwendig kunnen ze het allemaal wat beter zien
@Caruli, Off topic: fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met je zwangerschap! Weet je nog, dat wij een tijdje priveberichten naar elkaar hebben gestuurd?
Mijn eerste echo was met 7wk 1 dag en was inwendig vanwege de korte duur nog vd zwangerschap. En mijn 2e echo was met 9wk 6 dagen en was wel al uitwendig, omdat ze natuurlijk bij de 1e keer al hartje hadden zien kloppen en nu werd alleen gekeken of de baby goed gegroeid was.
Ik heb ook mijn eerste echo met 9 wkn. Ben benieuwd....SPANNEND! Ik weet niet eens of die 9 wkn wel kloppen, dus even afwachten nog.
Beide echo's 8 en 12 weken waren zowel inwendig als uitwendig. Niet zozeer omdat de echoscopiste niets kon zien, maar om het voor ons duidelijker te maken.
ik hoop eigenlijk dat de echo uitwendig is, want vind het tog niet zo'n prettig idee om daar met je hele gedoetje open te gaan liggen, haha voel me eigen dan erg ongemakkelijk. hadden jullie dat niet??
ach, leuk is anders, maar ik schaam me niet zo snel en die mensen maken er geen probleem van. Kijken bijna niet eens. Hup dat ding er in en kijken naar je baby
haha das waar die mensen zien elke dag van dat soort dingen haha, maar doet dat geen zeer een inwendige echo? want ik denk dat je dan wel ontspannen moet zijn denk ik want er gaat tog iets na binnen.
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook een inwendige echo gehad. Is inderdaad niet pijnlijk. Ik kreeg hem met 11 weken, omdat ik niet wist hoever ik was. Was wel supermooi om te zien. Ik heb met 9 weken en 3 dagen mijn eerste echo. Toch wel weer spannend om je kleintje te zien. Maar het zou me niet uitnaken of dit inwendig of uitwendig is. Liefs Mariel
Ik had mijn echo met 9 weken en 1 dag en deze was uitwendig en de kleine was ook gewoon heel duidelijk te zien.....
Mijn echo met 9 weken was uitwendig en heeel erg duidelijk. Het is lang niet altijd inwendig, maar het ligt ook aan de apparatuur hoor! Mijn vk gaf de tip om met een volle blaas te komen, dan kunnen ze het beter zien
Ik moet morgen voor de eerste echo. Ik ben dan 9 weken en 2dagen zwanger volgens mijn eigen berekening Vindt het erg spannend! Lijkt me echt geweldig om ons kindje voor het eerst te zien, en dan maakt het mij niet uit of het nou inwendig uit uitwendig is Natuurlijk liever uitwendig want jah met mn benen wijd bij een vreemd persoon is niet mijn favo bezigheid :s Maarja bij wie wel?! haha Groetjes Sara
Ik heb een echo gehad met 8 weken en 4 dagen, die was gewoon uitwendig. Alles was heel duidelijk te zien. Hangt natuurlijk wel van af als je slank bent kunnen ze veel eerder een uitwendige echo maken dan dat je wat steviger bent.
Ook dat is niet altijd waar, ik heb al vaak zat van stevige vrouwen gehoord (hier op de site) dat ze toch een hele duidelijke uitwendige echo hadden
Ik heb vrijdag eerste echo gehad, en die was uitwendig. Wist alleen niet hoelang ik zwanger was. Maar ik was 7 weken en 1 dag. En alles was prima te zien! Nu ben ik dus 7 weken en 4 dagen. 24 juli heb ik weer mijn volgende echo en ben ik 11 weken en 1 dag. Hoeft niet dus altijd inwendig te zijn, kan net zogoed uitwendig. Gelukkig hoefde ik niet inwendig.