pseudokroep

Discussion in 'Baby en dreumes' started by romygizmo, Aug 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft gisteravond voor het eerst pseudokroep gehad.
    Mijn vraag is wat jullie doen om je kindje te helpen.
    Ik heb haar rechtop in mijn armen gezet en geprobeerd haar te kalmeren (ze was heel angstig). Verder heb ik toch de hete douche aangezet en samen met haar in de stoom gezeten, hoewel het resultaat hiervan twijfelachtig is volgens de boeken.
    Verder heb ik haar neus gesprayt en een paracetamol zetpil gegeven. Na een half uurtje werd ze minder benauwd en heeft ze verder de hele nacht goed geslapen.
    Ik heb de doktersdienst voor de zekerheid ook nog gebeld toen ze zo benauwd was en die gaven hetzelfde advies.
    Had ik verder nog iets kunnen doen?

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik gebruik een puffer..

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,304
    2,586
    113
    ik heb van mijn huisarts het advies gekregen om kind op schoot te nemen ( stomen is inderdaad achterhaald, dat ze rustig worden is het belangrijkste) en als het erg was een flink aantal pufjes becotide of flixotide te geven.
    Pseudokroep is benauwdheid door zwelling van in keel en bovenste luchtwegen.
    De corticosterioden verminderen de zwelling waardoor je kindje minder benauwd worden.
    Ventolin wat je geeft als je kindje benauwd door astma oid helpt niet. Dat ontspant de luchtwegen.

Bij pseudokroep heb je een gierende inademing en bij gewone benauwdheid vooral piepen bij uitademen.

En zelf rustig blijven is natuurlijk ook heel belangrijk maar best lastig als je kindje zo naar is

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Mijn zoontje had afgelopen weekend pseudokroep. Alleen bij hem was het in combinatie met hele hoge koorts die niet zakte met paracetamol. Wij zijn uiteindelijk via de huisarts beland op de SEH. Maar goed meestal verloopt pseudokroep niet op deze manier.
    Het enige wat je kan doen is hete douche aanzetten (ik weet niet of het achterhaald is, dit advies kregen we van de dokter) en zorgen dat je kindje rustig blijft. Dat laatste is heel belangrijk! Ze raken namelijk vaak in paniek en dan worden de klachten erger. Dus rustig laten worden en stomen.

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel meer kun je niet doen, hooguit pufjes flixotide oid als je die van de ha krijgt (doen ze vaak als een kind vaker pseudokroep krijgt). Stomen is misschien achterhaald maar ik had altijd het idee dat het de hoestprikkel wel verminderd.

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

stomen werkt bij mij altijd wel.. en net wat mama van ruben zegt.. mocht het vaker gebeuren dan krijg je een puffertje..

Share This Page