"slechte" uitslag nekplooimeting

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Aurelie, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heel veel sterkte iedereen met het wachten en wees lief voor jezelf en je lichaam!

2. Natel

Natel Lid

15 jan 2009
    11
    0
    0
    Brabant
    Hoi Aurelie,
    Gisteren had ik inderdaad nog een beetje last van mijn buik, maar was ook nog een deel van de spanning, want ik was bang om me te veel te bewegen (bang dat het daardoor fout zou gaan). Nu dag 2 aangebroken is heb ik eigenlijk nergens last van, maar begint er nu bij mij een onzeker gevoel te komen. Is het wel goed met het kleintje, zou zijn hartje nog kloppen? Misschien dat we morgen even contact opnemen met de verloskundige om even langs te mogen komen voor een echo. Dinsdag hebben mijn man en ik een vrije dag genomen, omdat we dan gebeld zullen worden over de uitslag. Ik wil niet weer op mijn werk zitten en daar met het nieuws geconfronteerd worden. En vooral niet als het niet goed is. Natuurlijk gaan we ervan uit dat alles goed is, maar we moeten nog even afwachten. De komende dagen tot de uitslag zullen net zo slopend zijn als die 3 weken die ik heb moeten wachten totdat ik de VWP kon doen.

Het beste allemaal en we houden elkaar op de hoogte.

Liefs Natel

3. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Een ex collega van mij had een kans van 1 op 5 en haar meisje is toch helemaal gezond ter wereld gekomen!

4. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Natel,

Goed van je dat je de dag van de uitslag vrij hebt genomen. Ik zit nog te dubben, omdat ik de afgelopen weken al veel afwezig ben geweest op mijn werk. Eerst een week goed ziek, 1 wk gewerkt, toen een week vakantie en nu vanwege de vwp.
    Ik heb trouwens net een echo gehad en het heeft mij enorm gerustgesteld. Ik heb het hartje gezien en horen kloppen en zijn armpjes zien zwaaien. Er kan toch gewoon niks mis zijn met onze kleine uk?
    Dus gewoon even de vk bellen en dan mag je vast meteen langskomen! Ik had vantevoren al een afspraak ingepland omdat ze me dat aangeraden hadden tijdens het intakegesprek. En ik ben blij dat ik dit advies opgevolgd heb.
    Voel me nu, op de 3de dag ook weer prima, maar gisteren nog wel last gehad. En nu het slopende wachten. Ik word er nu al gek van!
    Trouwens wel grappig dat jij jouw uitslag eerder hebt dan ik, terwijl jouw vwp 1 dag later was. Ik kan pas woensdag bellen.

Hoi Shel,

Lijkt mij ook leuk om elkaar straks op de hoogte te blijven houden. We gaan er nu gewoon van uit dat wij allemaal een goede uitslag krijgen. Positief denken kan nooit kwaad! Daarnaast heb ik nu zoveel positieve verhalen gelezen, dat het gewoon niet anders kan dat wij ons daar straks bij aan mogen sluiten.
    Alvast succes de 23ste en wel even laten weten hoe het gegaan is.

En de rest, blijf maar komen met jullie positieve verhalen en steun, want die blijven van harte welkom!

groetjes, Aurelie

5. LFCsesje

LFCsesje Lid

3 feb 2009
    70
    0
    0
    Het klinkt allemaal heel ingewikkelt maar wat hout dat precies in?

kan iemadn mij vertellen wat wel goed is en wat niet..

ik hoop dat alles goed komt... blijf positief denken dat is beter voor jezelf (maar niet te optimistisch want dan komt het hard aan)..
    ik weet dat ik de hele topic had moeten lezen maar wanneer moet je weer terug?

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heb je geen angelsound die gebruikte ik na de punctie een paar keer per dag (effe checken zeg maar) was een grote geruststelling en bij een echo of hartje luisteren bij de VK drukken ze veel te hard naar mijn zin en dat vond ik eng..

7. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Heel veel sterkte allemaal deze slopende dagen totdat je de uitslagen krijgt! ken het gevoel, had zelf een vwp in 23ste week (en volledige uitslagen in 26ste week!)

Positief blijven denken allemaal! ;)

8. Natel

Natel Lid

15 jan 2009
    11
    0
    0
    Brabant
    Hoi hoi,

Afgelopen vrijdag middag nog even bij de verloskundige geweest. We hebben het hartje van de kleine goed kunnen horen. Hij was trouwens ook erg actief. Gelukkig was ik toen weer een stuk meer gerustgesteld. Verder heb ik het afgelopen weekend nog rustig aan gedaan en ben vandaag wel weer aan het werk gegaan om een beetje afleiding te krijgen. Morgen een dag vrij genomen om samen met mijn man te wachten op het verlossende telefoontje. We hopen maar dat alles goed is.

Groetjes,

Natel

9. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Imd: Nee, ik heb geen angelsound, maar de echo van afgelopen donderdag heeft mij weer (voorlopig) gerustgesteld.

Natel: ben vanaf vrijdag alles weer gaan doen. Nou ja, bijna alles. Vanaf morgen ga ik weer paardrijden en vandaag gewoon aan het werk gegaan. Ben nog steeds jaloers op je dat jij je uitslag morgen al krijgt. En ik snap nog steeds niet hoe dan kan. Jij hebt je wvp toch vorige week woensdag gehad? Ik dinsdag en ik kan pas woensdagmiddag tussen 14hh30 en 15h00 bellen. Ik heb wel besloten om woensdagmiddag vrij te nemen, want dat telefoontje wil ik uiteraard niet op mijn werk plegen.
    Jij ook nog succes met wachten, maar ik had begrepen dat als je zelf mag bellen, je er dan van uit mag gaan dat de uitslag goed zal zijn. Maar ja, ik zou het zelf ook pas durven te geloven wanneer ik het zelf gehoord heb.

groetjes, Aurelie

10. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Meiden sterkte in deze lange en slopende weken. Hopelijk krijgen jullie allebei een goed uitslag, duim ervoor!

11. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    hallo, ik ben Esther, 36 jaar en ik heb jullie gevonden nadat ik ben gaan zoeken naar info over de uitslag van de combinatietest.

Afgelopen zaterdag hebben wij het bericht van de verloskundige gekregen dat de uitslag van de combinatietest 1:80 was. nekplooi is 1,9. Ben me rot geschrokken! Morgen hebben we een gesprek met een gynaecoloog over hoe nu verder. Ik vind het fijn om jullie ervaringen te lezen, ik vind het heel moeilijk om hierover nu al met vrienden/collega's te praten en hier kan ik mijn ei toch een beetje kwijt! ook fijn om te lezen dat de VWP zelf wel meevalt, ik zal die ook moeten ondergaan.

Ik ben nu 13 weken zwanger en heb gelukkig twee vrolijke kereltjes van 3 en 1,5 die voor de nodige afleiding zorgen, maar ik sta er wel mee op en ga ermee naar bed.

Ik wens degene die nu in afwachting zijn van de uitslag van de VWP heel veel sterkte en ik hoop voor jullie op een goede uitslag.

groeten esther

12. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Meiden, ik leef met jullie mee... laten jullie het weten als de uitslagen er zijn?

Liefs en extra knuffel, Monique

13. Shel

Shel Actief lid

27 okt 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    Tuurlijk houden we jullie op de hoogte. Morgenmiddag heb ik de intake in het ziekenhuis, toch ook wel spannend merk ik. Daarna 23 feb afwachten voor de vwp.

anderen ook succes (morgen)!

liefs, shel

14. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hey Natal,

Je houdt het wel heel spannend hoor! De uitslag was toch wel goed? Laat even iets weten, want ik begin me ongerust te maken.

Hallo Mama Esther,
    Het is en blijft schrikken zo'n uitslag, maar het kan nog alle kanten opgaan. Succes met in deze spannende periode.

Ik ben echt de uren aan het aftellen. We zijn nog steeds niet gebeld en mijn hart heeft al een klein sprongetje gemaakt, want was de uitslag slecht dan hadden ze toch allang gebeld. De uitslag zal vanaf vrijdag bekend zijn. Oo, het is zo spannend! :(
    Morgen om 14h30 bellen en dan weten we het!

groetjes, Aurelie

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    sterkte voor alle dames (en partners natuurlijk)
    Hopenlijk krijgt iedereen goed nieuws.

16. Natel

Natel Lid

15 jan 2009
    11
    0
    0
    Brabant
    Hallo lieve dames,

Vanmiddag om 15.00 uur kregen wij het telefoontje van het ziekenhuis. Ik liet mijn man de telefoon aannemen, omdat ikzelf dit waarschijnlijk niet had kunnen doen. Ik keek hem aan en zag aan zijn ogen dat het niet goed was, nog eens vragen. Is het echt niet goed? Nee, het is niet goed. Na zijn afsluiting met de gyneacoloog hebben we samen een flink potje zitten huilen. We hebben meteen onze ouders gebeld en heb mijn moeder gevraagd te komen. Het is niet goed, ons lieve kindje heeft het edwards syndroom! Dit betekent dat hij geen overlevingskans zou hebben bij de geboorte of dat hij tijdens de zwangerschap al zou overlijden. Morgen hebben we een gesprek in het ziekenhuis over de uitslag van de VWP. We hebben in ieder geval besloten de zwangerschap af te breken. We hopen morgen dus meer te weten over hoe nu verder. We hebben vanmiddag onze vrienden per sms geinformeerd en proberen nu eerst samen het grootste verdriet te verwerken.

Aurelie laat je niet misleiden door mijn bericht, want bij iedereen is het anders. Ik wens je heel veel succes morgen toe en hoop dat het allemaal goed afloopt voor je.

We houden contact.

Groetjes,

Natel

17. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Wow, ik heb er geen woorden voor..
    Weet niet goed wat ik moet zeggen..

In ieder geval STERKTE!

:(

18. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Natel, ik wens jullie heel veel sterkte toe.

Voor de andere meiden ga ik nog heel hard duimen.

19. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Natal, heb er geen woorden voor heel veel sterkte.

20. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    Beste Natel,

'k wordt er helemaal stil van.
    heel veel sterkte voor jou en je man.

Esther