"slechte" uitslag nekplooimeting

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Aurelie, Jan 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aurelie

Aurelie Bekend lid

Jan 31, 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Natel, heel veel sterkte vandaag. Ik hoop dat je op een mooie manier afscheid van jullie dochter kan nemen. En weet dat wij hier allemaal aan jou, je man en jullie dochter denken.

groetjes, Aurelie

2. zicht

zicht Niet meer actief

Hallo Natel,

Ik vroeg me af hoe het met je is, dus ik kwam even spieken.
    Ik hoop dat je ondanks alle ellende toch een mooi afscheid heb gehad.

Sterkte met het verwerken.
    liefs fon

3. Natel

Natel Lid

Jan 15, 2009
    11
    0
    0
    Brabant
    Hallo lieve mensen,

Dank jullie wel voor alle lieve berichten. Vanochtend zijn we thuis gekomen uit het ziekehuis. Gisteren om 21.07 uur is onze dochter, Alessia geboren. Ze was 17 cm en woog 125 gram. Gelukkig kwam de placenta al snel na de bevalling dus hoefde ik niet eerst naar de Ok. Ik heb samen met mijn man en onze ouders nog op een mooie manier afscheid van haar kunnen nemen. Doordat ik een ruggenprik had gehad moest ik in het ziekhuis blijven afgelopen nacht. Mijn man was natuurlijk blijven slapen. Na nog een laatste controle deze ochtend mocht ik gelukkig naar huis. We hebben veel foto's gemaakt, hebben voet en handafdrukjes in gips,polsbandje en mooi kaartje met haar naam en lengte en gewicht gekregen in het ziekenhuis. Vandaag nog veel rust gehouden en morgen komt de verloskundige langs voor een controle check. Het is gelukkig allemaal heel goed verlopen en ben daar dus ook erg blij mee.

Dames die nog een punctie hebben, heel veel succes en hoop voor jullei dat het allemaal goed afloopt. Ik blijf jullie volgen op het forum en hoop jullie nog eens te mogen informeren met een blijde boodschap.

Liefs Natel

4. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Natel, ik wil van alles typen, maar het lukt niet. Ik zit meteen vol met tranen als ik je bericht lees.
    Ik kom niet verder als veel sterkte.

5. lidia

lidia Fanatiek lid

natel,,

ik lees dit stukje mee maar heb gewoon geen worden voor dit verdriet..

wil jullie heel veel sterkte wensen met dist verlies en wel fijn dat jullie met z'n allen op een voor jullie belangrijke manier afscheid hebben kunnen nemen van jullie meisje..

6. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

Aug 20, 2008
    230
    0
    0
    High Care verpleegkundige
    almere

hoi natel
    ik heb net al jullie verhalen gelezen en wat een verschrikkelijk nieuws en wat lijkt me dit moeilijk zeg. Heb er geen woorden voor

ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe om dit verlies samen te verwerken
    En wat hebben jullie haar een mooie naam gegeven

liefs rosalie

7. Aurelie

Aurelie Bekend lid

Jan 31, 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Natel,

Wat lijkt mij dit ontzettend moeilijk, maar volgens mij hebben jullie op een mooi manier afscheid van jullie dochter Alessia kunnen nemen. Ik vind het ook een hele mooi naam.
    Heel veel sterkte en beterschap en natuurlijk hopen wij jou over een tijdje met een goed nieuws weer op het forum tegen te komen.

groetjes, Aurelie

8. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Verschrikkelijk........... heel veel sterkte voor jullie.

9. Shel

Shel Actief lid

Oct 27, 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    Dag Natel,

Heel veel sterkte de komende tijd met het verwerken van het verlies. Geen woorden voor, maar wel fijn dat je nog wat hebt laten weten en dat je een mooi afscheid hebt gehad.

Lief van je dat je nog aan 'ons' denkt die nog een punctie te gaan hebben (ik a.s. maandag).

Liefs, Shel

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Natel --> Ik heb net dit hele topic zitten lezen. Wat vreselijk voor jullie! Het lijkt me ook extra moeilijk als je je kindje op de echo nog ziet bewegen terwijl je zo'n beslissing moet nemen. Heel veel sterkte voor jullie en ik hoop je snel weer op het forum tegen te komen met goed nieuws.

Aurelie --> Heel dubbel dat we jou mogen feliciteren met goed nieuws. Kan me voorstellen dat je kilo's lichter bent van opluchting. Van harte en geniet van je zwangerschap!

Shel & Esther --> Sterte de komende tijd en sterte met de punctie! Ik denk aan jullie.

11. Maia

Maia Niet meer actief

Natel, heel veel sterkte voor jullie.

12. brooke

brooke Lid

Jan 17, 2009
    40
    0
    0
    rotterdam
    dit is dus de reden dat ik geen combinatietest wilt heb er pas nog me tmijn gyn over gehad en zei vertelde me dat he tmaar een kansberekening is en dat het meestal wel goed gaat

ik wil niet onnodig in angsten zitten hoop voor jou dat uiteraard alles goed is ons kindje is zoiezo welkom heb al drie gezonde kids maar ieder kindje is bij mij welkom het leeft inmiddels al in mijn buik

13. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Heel veel sterkte meis met dit vreselijke verlies...

14. zicht

zicht Niet meer actief

Mag ik vragen wat nou precies je rede is?
    Deze meiden hebben een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie laten doen. Deze testen zijn geen kansberekeningen, maar geven uitsluitsel of je kindje een ernstige chromosoomafwijking heeft of niet. Zij hebben voor de mogelijkheid gekozen om vroeg in zwangerschap al te laten testen op bepaalde afwijkingen. Niet alleen om de zwangerschap af te laten breken, maar ook om hun kindje de beste kansen te geven als hij/zij extra medische zorg blijkt te hebben na de geboorte. Dit is een heel moeilijk en dapper besluit. Wat voor de een 'onnodig' is, is voor de ander: niet je hoofd in het zand steken, maar de beste zorgen voor je kindje. (ook al betekent het soms dat je moeilijke keuzes moet maken omdat het het beste is voor je kind) Als het bovenstaande de woorden zijn van jouw gynecoloog zijn dan heeft je dokter onvoldoende voorlichting gegeven! Het is waar, maar onvoldoende.

15. Mamasabrina

Mamasabrina Actief lid

Jan 22, 2008
    192
    0
    0
    verzorgende ig/ werk in verpleeg/revalidatie klini
    maastricht
    dag natel en je man!

ik vond het moeilijk om te lezen!

maar vind het knap dat jij en je man toch nog afscheid kunnen nemen van jullie dochterjuh!
    en wens jullie veel sterkte met dit verlies en hope dat jullie haar een goede plaatsje kunnen geven!

maar daar twijfel ik niet aan,

nogmaals veel sterkte en hope dat je snel opknapt
    en ook later weer beter nieuws van jullie hier horen op dit forum

groetjes

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je zegt het helemaal goed meid!

Ik wilde er al niet meer op reageren (soms word ik doodmoe ervan :rolleyes: ) gelukkig heb jij dat nu gedaan.

Heel veel sterkte Natel met jullie verlies, ik vidn je zo dapper dat je het allemaal opschrijft, "fijn" dat jullie een goed gevoel hebben bij het afscheid e.d. dat is toch erg belangrijk.. hele dikke knuffel en enorm veel kracht gewenst voor de komende periode!

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ Natel, Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar wens jullie Heel veel sterkte met het verlies. Fijn dat jullie wel tastbare herinneringen aan jullie mooie dochter hebben. Veel sterkte voor de komende tijd toegewenst! Ook hoop ik dat je hier in de toekomst weer mag komen met blij nieuws!

18. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ aurelie, wat fijn dat jou uitslag goed was.

Voor alle andere wachtenden. Succes en hopelijk krijgen jullie goed nieuws!

19. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vind jullie zo dapper!

Ik krijg hier geen extra testen wat dat betreft en ik moet zeggen dat ik het niet heel erg vind om deze stress en onzekerheid te missen.
    Aan de ene kant is het (in eerste instantie) een kansberekening waarop de kans vaak zo klein lijkt (in mijn ogen). Achteraf, bijv in het geval van Natel, kun je jezelf en je kindje een hoop ellende besparen door er op deze manier mee in aanraking te komen en een mooi afscheid te hebben.

Vooral dat laatste vind ik echt een hele dappere keuze en ik zou niet weten of ik zo'n keuze zou kunnen maken. Dit syndroom was dan nog sowieso fataal, maar wat doe je bij een down kindje?

Dit wilde ik nog even kwijt. Ik vind het vooral heel dapper dat jullie door zo'n test heen durven en de uitslag ook zo eerlijk aanvaarden. Heel veel respect, geluk en sterkte in de toekomst!

20. Aurelie

Aurelie Bekend lid

Jan 31, 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Allemaal,

Het blijf een moeilijke keus om al die testen wel of niet te laten doen. Persoonlijk vind ik het belangrijkst dat iedereen elkaar's keuze respecteert.
    De testen brengen inderdaad veel onzekerheid met zich mee, maar uiteindelijk krijg je er wel zekerheid voor terug. En ik heb meerdere verschillende verhalen op dit forum gelezen van allemaal meiden met hun eigen ervaringen. En je loopt natuurlijk het risico op een slechte uitkomst. Deze kans is klein en de vraag is "doe jezelf de vreselijke slopende periode van onzekerheid aan?". Want uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het slopend is.
    Volgende week woensdag krijg ik mijn totale uitslag van de vwp. De voorlopige was goed en mijn man en ik ga er vanuit dat de rest ook in orde is, want anders hadden wij nu vast al wat gehoord.
    Dit neemt niet weg dat elke nummer niet herkend op je mobiel je hart even sneller slaat. Maar als wij zo alle uitslagen binnen hebben, kan ik wel echt gaan genieten van mijn zwangerschap em heb ik er weer alle vertrouwen in.
    Raad ik nu mensen aan om automatisch een vwp te doen. Het antwoord is Nee. Je moet er goed over nadenken. Vooral over de eventuele gevolgen van uitslagen die je niet verwacht en die je zeker eigenlijk niet wil horen , zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
    Voor ons was de nekplooimeting de graadmeter. En dit is een kansbereking, maar een kansbereking waar wij bij een goede uitslag goed mee konden leven. Bij mijn eerste zwangerschap had ik een kans van 1: 3800 en nu van 1:170. En dat is gewoon schrikken. Daar ga je niet vanuit. En dan hebben wij nog een redelijke goede uitslag, vandaar ik dat boven dit topic "slechte" tussen aanhalingstekens heb gezet.
    Ik heb deze onzekere periode bijna achter de rug en als ik het over moest doen, dan zo ik zo weer voor dit traject gaan. Je kop in het zand steken, is niet de oplossing. Je wilt je kindje het beste geven wat je kan geven. Maar vooral, wil je volgens mij, je kind gelukkig maken. Door vooraf te weten wat er eventueel "mis" is, krijg je de kans om je goed voorbereiden en daarmee is je baby straks alleen maar gebaat.

De meiden die voor die onmogelijk keus hebben gestaan om de zwangerschap af te breken, zijn in mijn ogen de meiden met lef. En ik heb daar grote bewondering voor. En ik wens hen allemaal veel sterkte en straks veel geluk bij een volgende zwangerschap.

Daarnaast wil ik ook iedereen op dit forum bedanken voor hun eerlijkheid. Het doen van een vwp is geen garantie op een gezond kindje en we moeten de realiteit niet uit het oog verliezen.

En natuurlijk wil ik ook nogmaals iedereen bedanken die voor mij geduimd hebben. Dat heeft mij veel goed gedaan.

De meiden op het wachtbankje: sterkte straks op de vwp en daarna gaan wij gewoon een topic openen met gelukkig zwanger na vwp.

groetjes, Aurelie

Share This Page