Ik vroeg me af hoe ze aan het gewicht komen. Bij mijn dochter nooit groeiecho's gehad dus heb geen idee wat ze nou gaan doen. Dochter was geboren op de uitgerekende datum met precies 40 weken dus en was 3550 gr.
Ze meten het bovenbeenbotje, buikomtrek en hoofdomtrek. Dit voeren ze in en daar komt een gewichtsschatting uit. Waarom gaan ze de echo doen? Succes!
Hey! Ik had vandaag ook een groeiecho! Ze heeft idd een boven been bot, buik omtrek en hoofdomtrek gemeten! Gewicht werd op 1800 gram geschat... Alle metingen zaten tussen de 30-34 weken, dus ik mag over 2 weken weer terug komen! Heb wel weer bloed mogen laten prikken ivm angst voor zwangerschap diabetes maar mijn waardes zijn gelukkig normaal Hoe is het bij jou gegaan? Alles prima?
Hier vandaag ook een groeiecho gehad. Gewicht werd geschat op 1200 gram. Was wel goed zei ze. Kindje was iets gezakt in de groeicurve, maar nog geen reden voor zorgen
Waarom? Verloskundige praktijk waar ik zit doen mee aan een onderzoek zodat alle zwangere bij hun in de praktijk mee mogen doen als je dat wil zijn 2 extra echo's., over enkele weken krijg ik er weer een.
Dan doe je mee aan de IRIS studie. Ik ook. Ik had de groeiecho's sowieso al gekregen, dus dat was niet de reden. Maar hoe zwaar werd je kindje geschat met de echo?