Hoi Melissa, Ik heb net je hele topic doorgelezen en wat is dit ontzettend heftig zeg.. Ik heb er geen ervaring mee, maar wel tranen in mijn ogen. Jouw verhaal raakt mij echt. Ook voel ik woede door stupide reacties, maar dat terzijde. Vervelend om te lezen dat je nu last van pijn hebt na de punctie, hopelijk trekt het straks weg. Bij onzekerheid over de pijn misschien even de gynaecoloog bellen? Ik wilde je nog heel veel sterkte wensen gedurende deze periode digi-knuffel voor jou..
Hi Melissa, Na meerdere miskramen werden wij ook " eindelijk" zwanger. We hadden van te voren besloten dat ons leven gevuld zou zijn met 1 kindje. We hadden ook heel bewust gekozen om een vlokkentest te laten doen omdat wij niet een kindje met bijvoorbeeld down wilden hebben. Maar de ochtend voor de vlokkentest vond ik echt vreselijk. Die ochtend realiseerde ik mij dat ik nog nergens wat van wist en dat op dat moment dus alles nog goed was. En dat ik door het doen van deze test, een risico nam op een miskraam. Maar ook dat de uitslag weleens niet goed kon zijn. Ik ging toen ook zo twijfelen omdat je van te voren alles kunt bedenken hoe je het wil, maar als je voor de keuze staat is het toch allemaal anders. Niet twijfelen over onze keuze, maar toen werd het echt zeg maar. Uiteindelijk was ons kindje gezond, maar ik wil je toch laten weten dat ik jullie keuze goed begrijp. Heel veel mensen zullen er wat van vinden en ook dat is goed, iedereen zijn/haar eigen mening. Maar ook jij mag je eigen keuze hebben en als jullie besluiten deze zwangerschap te eindigen dan moet dat ook gerespecteerd worden. Maar die knoop in je maag kan ik ook voelen. Ik wens je heel veel sterkte!
Ik wil je de komende dagen heel veel sterkte wensen. Ook vind ik dat je wel iets meer begeleiding mag krijgen hier in. Het is nu, ma. dit, di. dat, wo. zo do. zus, net of het allemaal niets is. Vind ik niet helemaal netjes, zeker niet na de keuze die jullie hebben gemaakt. Nogmaals heel veel sterkte.
Ik heb het begin van je topic gelezen.. Wat een heftig verhaal. Mijn schoonzus had 90.8 op de test, grote kans op een kindje met het syndroom van down. De test die ze daarna gedaan hebben was goed! Kindje is hartstikke gezond en heeft geen syndroom. Hopelijk geld dit voor jou ook. Wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd.
Dank je wel voor je verhaal. Wat fijn dat jullie een gezond kindje mochten krijgen. Vooral na meerdere miskramen. Ja het weten is zo verschrikkelijk. Ik voel het nu eenmaal dagen bewegen en vandaag na de punctie is het zo druk. En het enige wat ik kan denken is het leeft nog maar 3 dagen. Het maakt me gek
Ja het is ongelooflijk kil hoe het gezegd wordt. Alsof het niks is... Na de punctie zei de arts ik verwacht je woensdag gewoon te zien.... zo pijnlijk
Dank je wel voor je reactie. Wat fijn dat het kindje gezond was uiteindelijk. Ik hoop zo op een wonder.... Mag ik vragen welke test je schoonzus had gedaan met die slechte uitslag?
Hai meid, Wat een vreselijke tijd voor jullie! Ik weet er helaas alles van. Ook wij hadden een enorme kans 25% op down en zouden voor afbreking gaan. Na de vlokkentest kregen we gelukkig goed nieuws. Helaas bleek mijn afwijkende bloedwaarde van de combi test toch een aanwijzing en met de 20 weken echo werd ee van alles gevonden. Op 12 november ben ik bevallen met 23 weken en 6 dagen van ons dochtertje Noemi. Wij hebben heel veel aan een bepaalde folder gehad van het ziekenhuis met allerlei informatie. http://www.zwangerschapspagina.nl/vlindertjes-17-t-m-24-weken/609991-no-mi-12-11-2015-our-little-star-heaven.html Hier kun je indien je zou willen ons verhaal lezen. Het zijn onmenselijke momenten die je nu moet doormaken. Heel veel sterkte voor jou en je gezin. Wij hebben trouwens foto's laten maken door www.makeamemory.nl zij werken landelijk. Enorm mooi en dierbaar voor ons.
Lieve Lynn, Vol tranen heb ik je verhaal gelezen. Wat verschrikkelijk om mee te maken en dan ook zin zware nasleep. Ik vond het erg zwaar om te lezen vooral nu... verschrikkelijk dat je van slecht nieuws naar goed nieuw en dan naar het ergste nieuws ooit gaat. Dank je wel voor je bericht en wens jullie heel veel sterkte Liefs .
Heel veel sterkte met het afwachten van de uitslag! Bij mij deed de punctie ook heel pijn (hebben twee keer moeten prikken omdat ze bloedoptrokken) en heb nog dagen last gehad van de insteekplaatsen. Heel veel sterkte ook verder! Las dat jullie maar kleine kansen hebben!
Ook ik heb alles gelezen, ook stukken met grote verbazing, in de zin van het weinige respect. 1 procent kans dat t goed is, is niet veel, hoop op een mega wonder voor jullie. Heel veel sterkte meis!
Melissa, I will write in english as it is easier for me to express myself and hope that is ok with you (I already received warning once from admin that someone reported me for writing in english when I agrred to terms of the forum which are to write in Dutch). Anyhow, I just read your story and unfortunately I know exactly how you feel and what is lying in front of you as I was there couple of months ago in September when I gave birth to my baby boy at 23 weeks as he was diagnosed with severe heart defect at our 20 weeks anomaly scan. We too had to make a choice whether to continue pregnancy and have him go through countless open heart surgeries with no guarantee on the success or to end the pregnancy. We decided the later. It was/is the most difficult thing I have ever done and no mother should go though it. That is why I got very annoyed at the post of Nynke who probably didnt mean anything bad but to write that us saying we were doing it out of love for our children was just an excuse to justify our own decision is making my blood boil! I live with my decision every day of my life until end of my time. I miss my boy so much that my skin aches but I still think we made the right choice. What lies ahead of you is difficult time, let your family be there for you! There is amazing support group on babycentre.co.uk called termination for medical reason if you wish to join it (it is in English). It is ladies on there who pulled me through the darkest days that followed the birth of our baby. They are group of people who know exactly what you went through (same as many ladies on here as I can see fro the posts). I am also glad to read about the stichting Made with love for stars, I wish I knew about it when we had our boy. I am sending you virtual hugs and hope you will pull through these difficult time xx
Wil je veel sterkte wensen en hoop dat je deze keuze niet hoeft te maken zeker omdat het je laatste kans is! Ik zelf zou dese keuze ook niet maken maar begrijp het heel goed het is een grote zorg voor de rest van je leven en je moet het ook aankunnen. Onze zoon had een nekplooi van 7.1 en ze dachten nog wat andere afwijkingen te zien. Ze gaven toen aan dat er een minimale kans was op een normaal of levensvatbaar kind. Na een negatieve vlokkentest en 16 en 20 weken echo waar niks op te zien was een gezonde zoon gekregen. Hoop dat het voor jullie ook zo mag zijn. Sterkte met het lange wachten! En probeer de negatieve reacties langs je heen te laten gaan.
Dus jou vlokkentest was slecht maar je hebt wel een gezond kindje gekregen? Waar was hij dan positief op getest? @ts heel veel sterkte met wachten op de uitslagen.