Lieve Melissa en man, heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke en zeer verdrietige periode. Ik blijf aan jullie denken. ❤️
Dat zijn de ook de woorden die ik gezegd heb tegen onze dochter en waar ik me nu nog steeds aan vasthoud op momenten dat ik het weer moeilijk heb en me na bijna 5 jaar nog steeds de "wat als"vraag stel Melissa ontzettend veel sterkte voor de aankomende tijd!!
Vandaag gesprek in ziekenhuis gehad over de inleiding morgen. Wat een hell. Een mandje uit moeten kiezen waar hij in komt te liggen voor hij zijn kistje in gaat. Verschrikkelijk. Ik kon alleen maar huilen.moest er nog een andere arts komen omdat ze twijfels zagen. Ja natuurlijk twijfel je. Je verstand zegt iets anders dan je hart. Je moeder hart wil dit niet. Natuurlijk twijfel je want je zal nooit weten of je daadwerkelijk de juiste keus hebt gemaakt. Nooit. Alles kwam zo ongelooflijk hard binnen. Ik ga helemaal kapot vanbinnen. Ik leef maar van binnen leef ik niet meer. Hoe kan je dit in godsnaam ooit verwerken. De arts zei ook op tv zie je al de goede kinderen. In het echt zijn de meesten heel zwaar, kunnen ze zwaar autistisch zijn, agressief, in 50 procent van de gevallen hebben het hart afwijkingen enz enz. En als ik daaraan denk denk ik ik kan dat mijn kindje niet aandoen. Maar deze pijn deze pijn is zo verschrikkelijk. En als ik dan aan mijn pijn denk weet ik dat ik liever heb dat ik pijn heb om mijn kind dan dat mijn kind pijn heeft op welke manier dan ook. Morgen om half 9 moet ik in het ziekenhuis zijn en wordt de bevalling ingeleid. Ik heb er geen woorden voor. Zag net ook mama's die met hun pasgeboren baby naar huis gaan. Dat doet verschrikkelijk pijn. Het is zo onwerkelijk zo oneerlijk. Ik had nog gevraagd of hij alsjeblieft een laatste echo wilde maken. Ik had ergens stil gehoopt dat het hartje niet meer zou kloppen gewoon omdat ik deze keus dan niet zou moeten maken..... kapot....
Lieve Melissa, Met tranen over mijn wangen lees ik jou verhaal. Verschrikkelijk. Het liefst kwam ik nu naar je toe om alles goed te knuffelen, maar dat kan helaas niet. Ik hoop dat jij, je man en je kindjes een zo waardig mogelijk afscheid kunnen nemen en jullie het uiteindelijk een plekje kunnen geven. Lieve Melissa, heel veel sterkte gewenst.
Melissa, toen ik gisteravond het nieuws zag moest ik nog meer aan je denken. Wetende welke uitslag je had gehad en voor welke keuze je stond en dan precies op dat moment zo een item, dat zal het wel extra zwaar hebben gemaakt. Het is en blijft een moeilijke keuze die voor iedereen anders is. Daar mag ook niemand over oordelen, we zijn allemaal anders met ieder een andere situatie. Er is er geen één gelijk. Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen, vandaag, morgen en de tijd daarna.
Lieve Melissa, Een verdriet wat niet in woorden uit te leggen is en wat alleen jij kent. Liefde is ook loslaten.... Zet 'm op morgen kanjer! Zoals babywish schrijft: je bent een supermoeder en ik vind dat je superpower hebt. Je bent sterker dan je zelf denkt, dat weet ik zeker ( en uit ervaring ). Zal een kaarsje voor jullie branden morgen..... en je weet het: als ik iets voor je kan doen... Ik ben dichtbij Veel liefde en kracht gewenst!
Hoi Melissa, wat enorm moeilijk wat jullie op dit moment doormaken. Dit gun je niemand. Als ik je bericht lees over het gesprek van vandaag krijg ik alleen wel een beetje de indruk dat de arts jullie een bepaalde richting instuurt. Klopt dat, of zie ik het verkeerd? Heeft hij allebei de kanten realistisch benaderd? En wat je zegt, over dat er nog een andere arts bij moest komen omdat er twijfels waren, zegt misschien wel wat. In je vorige posts kreeg ik de indruk namelijk ook een beetje dat er wel wat twijfels zijn. Moet je het echt nu al beslissen? Kunnen jullie niet iets meer bedenktijd krijgen? Als je nu pal voor de 24 weken grens zit is dat lastig, maar dat is nu toch niet zo? Deze beslissing moet je voor de rest van je leven meedragen. Vanuit de zorg wat er natuurlijk druk op gezet met een aantal dagen bedenktijd, maar is dit voor jou wel genoeg? In ieder geval wil ik je sterkte wensen!
Dank allemaal. Ze wilden me nog een week bedenktijd geven maar dat kan ik niet aan. Ik voel hem al zo goed en zoveel bewegen. Dat zou het alleen nog moeilijker maken. Natuurlijk twijfel ik. Dat kan toch niet anders maar over een week of twee weken of over 10 jaar zal ik nog steeds dezelfde twijfels hebben. Ik zal nooit weten of ik de juiste keus heb gemaakt.....
hier een stiller lezer... Lieve schat, wat hoopte ik met je mee dat jullie bij die 1% zouden horen. En wat een verschrikkelijk rot bericht kwam er toen... Ik wil je onwijs veel sterkte en kracht toewensen voor morgen en in de dagen die erna komen. Een hele dikke knuffel x
Als je twijfelt zou ik het echt niet doen. Echt NIET. Je kan namelijk nooit meer terug. Nooit! Praat met ouders met kindjes met down, een arts die vaak die kindjes zien. Vraag over hoe het leven van je kindje eruit ziet en dat van jullie. Gisteren hadden ze het bij Jinek over Down. Hun zeiden dat de meeste ouders het niet zwaar vinden met een kindje met Down. Ik hoop dat als je twijfelt het ook uitspreekt naar andere. Waar is trouwens de maatschappelijk werker? Van het ziekenhuis die hiervoor getraind zijn. Toen wij de uitslag kregen van de echo hadden wij direct met haar een afspraak. Heel belangrijk om die te hebben nu!
Oh Melissa, ik voel je wanhoop door het scherm heen. Ik wilde het ook echt niet, was in staat om het zkh uit te rennen en te blijven rennen tot... Ja tot waar? Deze nachtmerrie is realiteit en zo vreselijk hard. Heel veel sterkte morgen meid. Ik brand een kaarsje voor jullie.
Lieve Melissa, heel veel sterkte morgen. Mijn gedachten zijn bij jullie.. Ook hiervandaan wordt er een kaarsje voor jullie en de kleine man gebrand.
Tranen, herkenning en had zo gehoopt dat dit je bespaard zou blijven.. Kan alleen maar zeggen, schrijf van je af, volg je hart en laat niemand je vertellen wat goed of fout is! Dit is jullie proces en dat van niemand anders.
Ik begrijp wat beertje bedoelt. Als je twijfelt zou ik het (nog) niet doen. Wij hebben toen der tijd er bewust voor gekozen om de natuur zijn gang te laten gaan. Tegen ons zeiden ze in het Zh: als een kindje niet met het leven verenigbaar is dan sterft het in je buik. En dat was ook zo. Ik hoef mij nooit af te vragen 'wat als?' En dat geeft mij enorm veel rust. Ons kindje kon helaas niet meer... Maar wie weet is jullie mannetje wel heel sterk! Geloof me, wat je ook kiest of doet, het is goed. Je doet alles uit liefde voor je kind. Ik wens jullie dan ook heel veel sterkte! Geef je de brief mee aan je mannetje?
Ik vind het zo moeilijk je berichten te lezen. Ik krijg namelijk het gevoel dat je het verkeerde besluit. Ik weet hoe gemeen dat moet klinken maar laat een nieuwe echo van je baby maken om te zien of hij een hartafwijking heeft. Ik vind die suggestie van de arts in die zin echt niet kosjer. Ga nog een keer praten met mensen met een kindjes met down. Morgen is het niet moeilijker dan maandag bij wijze van. als je kindje idd een hartafwijking heeft dan weet je dat hij dubbel gehandicapt is en veel minder kansen heeft op een kwalitatief leven. Mijn ouders werkte toen ik jong was op een instelling met mensen met down en een veratandelijke beperking. Dat was geweldig om tussen op te groeien. He verdraaid ik vind het zo moeilijk je berichten te lezen en er op te reageren. Alles in me zegt wacht een paar dagen want als je eenmaal begint kan je niet meer terug. Het is ook niet voor niks dat het artsen verboden wordt zonder bedenktijd van een week een zwangerschap af te breken. Dan zijn ze in overtreding en dus strafbaar!
Ik weet dat dit voor iedereen de juiste keus is. Zoals ik al zei ik kan hier niet langer mee wachten dat maakt het alleen moeilijker. Ik zal altijd blijven twijfelen zoals ik al eerder zei. Welke keus ik ook zal maken. Ik weet dat ik dit moet doen. Jullie maken het me niet makkelijker door te zeggen denk er nog over na vraag een seconde opinieonderzoek aan. De keus is al gemaakt. Uit liefde voor mijn kind. Dus het helpt niet om me te zeggen dat ik langer moet nadenken enz enz Lieve vlinder ik weet wat je bedoel met keihard weg willen lopen Dank je wel lieve poppetje.
Zo lang jij vrede heb in je besluit is het goed en moet je verder ook niet twijfelen. Maar twijfel is wat anders dan dat je heel veel verdriet hebt van wat er komen gaat. Want bij twijfel vraag je je af of je wel de juiste keus maakt. Maar zoals je het nu schrijft is het vooral verdriet om wat komen gaat en heb ik niks gezegd. Kreeg een beetje een andere indruk en was zo te lezen niet de enige. Heel veel sterkte morgen! Ik zal aan jullie denken en een kaarsje aansteken voor je zoontje 😘