slechte uitslag nipt test

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by melissa1981, Feb 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

Nov 28, 2015
    3,048
    0
    0
    Probeer en dan zeg ik "probeer want je zit er nu midden in"
    Er niets maar dan ook niets van aan te trekken..
    Sommige mensen weten echt niet waar de grens ligt...

Neem je tijd om het allemaal op jou manier te verwerken..
    🍀🙏

2. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    @TS Sterkte

Helaas heeft iedereen een mening over het beëindigen van een zwangerschap met Down syndroom, jammer dat je die nu van verschillende mensen opgedrongen krijgt, terwijl je zelf alleen maar om steun zoekt.

Ik wilde je deze (Amerikaanse) post nog meegeven, tientallen vrouwen die net zoals jij een zwangerschap met een kindje met Down hebben beëindigd, of middenin het proces zitten:
    Down Syndrome termination thread 2 - BabyCenter
    Wel eventjes kijken voordat je reageert, Amerikaanse prolife activisten spammen regelmatig posters van deze thread.

3. melissa1981

melissa1981 Actief lid

Feb 12, 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel beiden.

4. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Wat een ongelofelijke respectloze reacties staan hier tussen :$
    Ik ben werkelijk geschokt.

Melissa, trek je ajb niets aan van de ondoordachte, harteloze en kwetsende opmerkingen.
    Ik vind je ontzettend dapper en sterk, probeer zoveel mogelijk bij jezelf te blijven.
    Ik schreef eerder dat wij ook een zwangerschap hebben afgebroken. Onze zoon had geen down, maar de keuze is in alle gevallen onmenselijk. Wat een ander daarvan vindt, zal me nog het allerminst interesseren. Ik moet iedere dag leven met het verdriet en de leegte die hij achterliet, en er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk.

Nogmaals ontzettend veel sterkte en liefde toegewenst.

5. melissa1981

melissa1981 Actief lid

Feb 12, 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel diazz, ik put veel kracht uit de lieve reacties maar die kwetsende doen wel pijn. Alsof ik nu al geen pijn genoeg hebt. ik kan niet begrijpen dat mensen zo kunnen reageren. Zelfs al denk je inderdaad zo hou dat voor je je kwets iemand die het al heel zwaar heeft nog meer.

6. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,084
    0
    36
    Lieve lieve Melissa....

Met tranen over mijn wangen lees ik dit topic. En niet eens zozeer om het verdriet wat wij zelf hebben ondervonden om een zelfde reden, maar juist om de personen die jou een rotgevoel wensen te bezorgen.
    Ik wil me dan ook even tot hen richten:

Beste dames,

Melissa vraagt in dit topic om medeleven, steun en ervaringsverhalen.
    Alsjeblieft... maak het iemand niet ingewikkelder dan het is, en houd je harde en verbitterde mening voor je als je jezelf er niet in kan vinden.
    Waarom lezen jullie een dergelijk topic? Richt je op datgene wat voor jullie belangrijk is, dan hadden jullie nu niemand gekwetst en verdrietig en boos gemaakt.
    Dit forum is er voor iedereen, welke geloofsovertuiging, instelling of denkwijze je ook hebt. Dit moet JUIST de plaats zijn waar je naar hartelust kan schrijven over alle mooie dingen die het leven kan bieden, maar zeker ook de plaats waar je terecht kan met onzekerheden en verdriet.

Gelukkig, beste dames, zijn we allemaal anders. Maar reageer alleen op die onderwerpen waar je op de eerste plaats ervaring mee hebt, of waarmee je iemand wil steunen.
    De manier waarop hier omgegaan wordt met Melissa haar hulpvraag, want dat is het tenslotte, is beschamend.... Jullie, volwassen dames, mama's (in wording) zouden beter moeten weten.

Lieve lieve Melissa,

Alsjeblieft volg je hartje... Waar jullie doorheen gaan is verschrikkelijk.
    Wellicht is het een idee om dit topic te laten sluiten door een beheerder, want de beschuldigingen en de veroordelingen die jij naar je hoofd krijgt, passen denk ik niet binnen het beeld wat zwangerschapspagina zou moeten zijn.
    Een clubje openen met de dames die jou willen steunen lijkt me dan een mooie oplossing. En dan wil ik ook graag een "clubgenoot" zijn:p.

Je mag me een pb sturen als je wat met me wil kletsen over wat je te wachten staat. Ik ben er voor je....

Heel veel liefs! xxx

7. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,084
    0
    36
    ( en ondertussen KOOK ik van binnen hoor, echt waar )

8. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

Nov 28, 2015
    3,048
    0
    0
    Taart zo mooi gezegd en ik zou ook wel heel graag steun willen geven in het besloten clubje..
    🙏🍀

9. melissa1981

melissa1981 Actief lid

Feb 12, 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Taart,

Dank je dank je voor je lieve bericht.

Het is inderdaad zeer kwetsend en doet pijn in het hart als zulke opmerkingen worden gemaakt. Ik snap het ook niet.

Het is echt niet zo dat wij zomaar die keus hebben gemaakt, absoluut niet. Ik kan je niet vertellen hoeveel pijn het doet, maar als je hetzelfde hebt meegemaakt weet je precies hoe ik me voel, alleen al zonder al die kwetsende opmerkingen. Ik resprecteer ieder zijn of haar keus, maar heb dan alsjeblieft ook respect voor onze keus. Het is al moeilijk genoeg en doet verschrikkelijk veel pijn.

Dank je wel voor je lieve woorden.

10. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,084
    0
    36
    en Melissa, ik heb je een pb gestuurd....

11. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Melissa, heel veel sterkte meis!!
    Ik heb ook voor de verschrikkelijke "keus" gestaan en ons meisje uit liefde laten gaan na een hele slechte 20-weken echo:(
    Probeer je de idiote posten van sommigen niet aan te trekken en bedenk dat je handelt uit liefde voor je kind. Echt sommigen weten niet waar ze over praten!!:x

Zo eens met Vlinder en Taart!

12. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Heel veel sterkte Melissa, vreselijke keuze die je hebt moeten maken.

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn ervaring is dat de reacties van anderen, ook sommige goedbedoelde reacties als 'gelukkig ben je nog jong' of 'gelukkig heb je al kinderen' een rouwproces op zich waren. Daarom is het goed dat je steun zoekt bij lotgenoten. En hoewel een besloten club zeker een goed idee is, denk ik dat dit topic wel moet blijven, voor vrouwen die in de toekomst hetzelfde doormaken en steun zoeken. Die paar rotte appels die ertussen zitten, zouden nooit de boventoon mogen voeren in dit soort topics. Hopelijk kun je je vasthouden aan het grootste deel van de lieve reacties hier, want die verdien je echt!

14. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,084
    0
    36

Daar heb je zeker ook gelijk in Vlinder.... Alleen hoop ik dat Melissa niet terug zal lezen... Nooit meer... Geen aandacht meer aanschenken.

15. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Jeetje lieve meid, je zwangerschap zo'n wonder en dan nu zulke slechte uitslagen van de combinatie- en NIPT test...
    Ik denk niet dat de vruchtwaterpunctie iets anders zal uitwijzen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

:( Ik ben zelf ongeveer net zo ver zwanger als jij en de tranen rollen over mijn wangen... Onmenselijk dit verdriet :(

Ik wil je ongelooflijk veel sterkte wensen de komende dagen, laat je nog weten wat de uitslag van de vwp is?

16. melissa1981

melissa1981 Actief lid

Feb 12, 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel allemaal,

Inderdaad ik heb er over nagedacht en wil dit topic niet laten sluiten. Niet voor de paar mensen die zulke opmerkingen maken. Ik heb inderdaad veel aan alle andere lieve berichten en die raken me diep in mijn hart, sommige laten me huilen. Dank je wel allemaal

17. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,084
    0
    36

Sterk Melissa... en dapper.... DAT ben jij!! XXXX

18. melissa1981

melissa1981 Actief lid

Feb 12, 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel lieve taart, de tranen rollen over mijn wangen...
    xx

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Melissa.
    Mijn bericht van vannacht was niet bedoeld om je iets op ye dringen o.i.d.
    Zo is het ook niet geschreven. Maar ws. Leest iedereen het wel zo.
    Ik laat alleen weten hoe down ook kan zijn!! Ja ik ken ook slechtere downers.
    Zoals mijn tante. Die kan helaas niet praten. Maar kan zich donders goed uiten.
    Tuurlijk het is een hele grote zorg en verantwoording die je moet kunnen en willen dragen.
    Iedereen gaat hier anders mee om en gelukkig ook maar want niemand is hetzelfde.
    Wou alleen laten weten dat mensen met down niet allemaal ongelukkig zijn.
    En ik respecteer je keuze als je niet voor dit kindje gaat.

20. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Lieve Melissa

In heb het topic helemaal doorgelezen en wat een vreselijke keuze hebben jullie moeten maken.
    Ik lees overduidelijk dat jullie deze keuze uit liefde maken en dat dit 1 van de moeilijkste keuzes uit jullie leven is geweest.
    Ik wil je dan ook de komende tijd heel veel sterkte en kracht toewensen!

En de dames die van die rot opmerkingen maken, daar heeft ze niet om gevraagd. Ze doet haar verhaal en vraagt om medeleven en niet om dit soort opmerkingen. Dus hou je mening aub lekker voor je want dit is totaal ongepast.

Share This Page