Melissa, ik wil je heel veel sterkte toewensen. Het is een inmens moeilijke keuze. voordat ik stopte met de pil hebben vl en ik het hier ook over gehad. Tien ik destijds met mijn ex mijn twee kinderen kreeg heb ik die testen niet laten doen, destijds stond ik er anders in en heb ik die onderzoeken niet laten doen. We hadden nu besloten de nipt te ,aten doen, helaas heeft het niet zo ver mogen komen, maar mocht een zwangerschap mij toch weer gegeven zijn, dan zullen we toch de nipt test gaan doen ondanks al het verdriet van de mk. Mijn zoon heeft al de nodige problematieken waarme we regelmatig in de medische molen zitten en ook mijn dochter heeft een beetje extra aandacht nodig. Ik hoop oprecht dat we de keuze nooit hoeven te maken, maar mocht het nodig zijn, zullen wij dezelfde keuze maken als julliem maar met ontzettend veel pijn in het hart. Het is en naar de andere kinderen toe die al extra aandacht nodig hebben niet eerlijk, maar ook naar de kleine niet. Ik denk namelijk dat ik niet meer bij machte zou zijn. En ja, down is er in alle gradaties, maar dat is het ook met de problematiek van mijn zoon en die hebben we almin een van de zwaarste gradaties te pakken. Dus uit liefde naar de huidige kinderen en naar de uk zouden wij het ook doen. Toen ik in januari nog wel zwanger was, merkte ik al wel dat ik die afspraak voor de zwangerschap makkelijker had gemaakt dan dat ook zo voelen toen km nog zwanger was. Verstand en hart zaten niet meer op dezelfde lijn.mdat zal bij jou ook zo zijn, maar soms moet het verstand het gewoon winnen. De situatie is voor iedereen anders. 14 jaar geleden bij de zwangerschap van mijn oudste dacht ik er ook anders over dan nu, maar het moet naar iedere situatie op zich beoordeeld worden. Dan de opmerkingen dat je dan nog steeds geen garantie hebt op een gezond kind met een goede nipt, zoals bijv zuurstof tekort. Tuurlijk zul je op dat moment zielsveel van het kind houden en er een weg in zien te vinden, maar met een slechte nipt weet je het al zeker. De problematiek van mijn zoon was ook niet te zien. En ja, ik hou zielsveel van hem,maar al wel staat bijna 14 jaar mijn leven op zijn kop en zou ik best wel eens willen dat dat niet zo is. Dus laten we met elkaar een ieder in zin waarde laten. Iedereen is anders, iedere situatie is anders. Nogmaals heel veel sterkte komende week.
Zo lief van je Nan, geen woorden voor hoe dit me raakt. nee ik heb geen idee of het een jongen of een meisje is, maar zal zeker kijken bij het merk bambam Liefs
Dames, Nogmaals, ik snap dat er verdriet komt om deze reacties. Maar er is gevraagd on topic te blijven voor TS en dat gebeurd simpelweg niet. Nogmaals het verzoek on topic te blijven. Alvast bedankt.
Dank je wel voor het vertellen van je verhaal en je lieve woorden. Heel veel respect voor hoe jij het allemaal doet. Ik kan me het niet voorstellen hoe zwaar dit voor jullie moet zijn. Dan het verdriet van de miskraam ook nog erbij. Verschrikkelijk. Ik wens je met alles heel veel liefde en sterkte toe. De keus doet zoveel pijn dat is niet uit te leggen. Ik denk in eerste plaatst aan de baby en mijn man en kinderen en in de laatste plaats aan mezelf. De keus is uit liefde voor hun allemaal. xx
Hierbij nog even excuus naar iedereen dat ik zo reageerde op mama201. (behalve aan haar). Ik had inderdaad niet moeten reageren maar zit er echt helemaal doorheen en dat was de druppel.
Lieve Nan, Geen excuus nodig van jou. Ik vond het super lief dat je voor me op kwam net zoals meerdere dat deden. Ik kon het niet op brengen om er op in te gaan tot mijn laatste bericht. Dank je wel allemaal voor jullie lieve woorden en steun. Het helpt me zo enorm. Nog 2 nachten en dan de punctie waar ik tevens erg bang voor ben. Ik vind dat zo stom van mezelf want weet dat dat het minst erge is wat er de komende dagen gaat gebeuren maar kan er niks aan doen.
Ik heb het topic een klein beetje gevolgd gister en was benieuwd of er mensen antwoordt hadden op haar vraag maar man man wat een discussie. Melssa, heel veel sterkte. Ik heb vorig jaar eens een topic geopend met de vraag wat beweegredenen waren voor afbraak. Dat is een heel mooi en oprecht topic met mooie verhalen geworden. Ik zal even een linkje zoeken wie weet haal je er wat kracht uit.
Lieve melissa, ik lig wakker van je verhaal. Kan het niet van me afzetten. Ik hoop voor jullie zo dat er een wonder plaats mag vinden en de nipt toch niet blijkt te kloppen! Wat ik nog wil zeggen is dat ik je sterkte wens bij de vwp. Nogmaals een digitale knuffel!
Oh lieve Nan, het spijt me. Ik weet wat je bedoelt, ik lig al weken elke nacht wakker maar krijg ook de verhalen die ik hier lees niet meer uit mijn hoofd. Het is zo hartverscheurend. .. Dank je wel en een dikke knuffel terug
Wat een vreselijke keuze moeten jullie maken, maar in al jouw woorden lees ik de liefde voor jullie kindje terug. Ik snap heel erg goed dat je de keuze maakt de zwangerschap af te breken mocht het inderdaad het down syndroom zijn. Zeker omdat je ook al 2 kindjes hebt. Hoop met je mee op een wonder. Dat ze het mis hebben en dat de vruchtwaterpunctie uitwijst dat jullie kindje gezond is. Dikke knuffel!
Dank je wel Sunshine, Aan de ene kant kan ik niet meer hopen want ja het is al voor 99,1 procent zeker. Maar toch ergens diep van binnen koester je alle hoop dat er een wonder mag gebeuren. Morgen om 8,15 de punctie en dinsdag rond 16.00 uur de uitslag. En ook al weten we de uitslag eigenlijk al, als ik het dinsdag nogmaals bevestigd krijgt stort onze wereld nog een keer helemaal opnieuw in....