Oh, wat erg! Wat moet dit ontzettend moeilijk voor jullie zijn ... Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen. Dit zijn onmenselijke beslissingen. Bij een slechte uitslag op de NIPT is er trouwens een kans van 1% dat deze niet klopt (vals positief). Bij een goede uitslag is dat 0,1% (vals negatief). Ik ga héééél hard voor jullie duimen dat je een vals positieve uitslag hebt gekregen en je kindje toch gezond blijkt straks!
Ja het is toch 1%, de kans op down is ook 1% en die hadden we ook! Maar of we daar van uit moeten gaan?
Wat n ontzettend moeilijke keuze staan jullie voor! Heel veel sterkte! ( weet gewoon niets te zeggen verder)
Oh jeetje wat heftig. Ik ben me nog aan het inlezen over NIPT vandaar dat ik je topic opende. Wij hebben al aardig in ons hoofd zitten wat we zouden doen in geval van een kindje met down. Daar zullen jullie ongetwijfeld ook over hebben nagedacht. Ik kan me zo voorstellen dat je er toch nu anders over denkt of iig opnieuw over na denkt. Ik wens je heel veel sterkte en geluk met het maken van jullie keuze.
Oh wat moeilijk! Duidelijk is dat een kindje hoe dan ook welkom is bij jullie. Maar snap ook je afweging, 2 kindjes met down betekent voor jullie als ouders extra zorg maar ook voor je andere zoon 2 brusjes met een beperking. Ook dat is heftig! Hoe moeilijk deze keuze ook is, kijk goed naar jullie draagkracht, nu en qua toekomstwensen. Beide keuzes zijn zwaar maar maak de keuze waar je t beste mee kan leven! Ik duim sowieso mee dat t vals positief was!
Ik ben geroerd door je berichtje. Jullie situatie is de laatste maanden mijn angst geweest. Hopelijk brengt de vt nieuws dat je wel wilt horen, want wat al eerder werd gezegd, de keuze om wel of niet de zwangerschap te beëindigen is, helemaal in jullie situatie, onmenselijk! Adviseren kan niemand je, maar het is fijn om hier je verhaal kwijt te kunnen. Ik heb een half jaar geleden voor t dilemma gestaan om de zwangerschap af te breken ivm down ( wij hadden ook een goede nekplooi), zie mijn banner. Mocht je er behoefte aan hebben dan kan je me altijd pb- en. Maar eens en vooral: hopelijk blijft jullie de keuze bespaart!!! Houd moed!
Onmenselijke keus...! Heel veel sterkte gewenst morgen met de VT en de keus die je misschien moet gaan maken! Maar ik duim ontzettend hard dat je die keus niet hoeft te maken.....
Heel veel sterkte morgen, Eline! En ook ik zal voor jullie duimen. Laat het ajb die ene procent vals positief zijn waar altijd over gesproken wordt...
Jeetje, Eline. Wat een onmenselijke keuze. Wat jij nu doormaakt is onze grootste angst. Hier ook al een kindje met een syndroom. Wij hebben ook al vaak ons afgevraagd wat we zouden doen als een hopelijk volgend kindje ook niet gezond blijkt te zijn. Heel veel sterkte!
Vanmorgen de VT gehad, super spannend. Eenmaal in het ziekenhuis werd ik echt zenuwachtig. We waren mooi optijd, misschien 5 minuten wachten, nog een kwartier langer moeten wachten. Dat was een hel. Toen eerst gesprek, blablabla, vroeg ze of we mee wilden doen voor het nipt-onderzoek in Nederland. ( dan wel hè) Ik dacht prima, anders moet ik weer wachten! Of ik even 5 buisjes bloed wilde geven ( grote!), ja tuurlijk joh, heb toch zat. Zoveel heb ik geeneens gegeven voor de echte nipt. Maar goed, toen de test waar we voor kwamen. Deze viel gelukkig mee. Je voelt even de prik in je buik en dan een hele rare druk. Ze beweegt een beetje op en neer met die spuit, maar het was te doen. ( voor dames die ook een keer moeten ) Woensdagsmiddag krijgen we de uitslag van de snelle test. Ze doen ook de normale test, vooral om te kijken of het niet weer mozaïek is, maar die uitslag duurt langer. Dus nu..... Weer wachten!
Nou Eline de eerste stap heb je erop zitten. Nu het vreselijke wachten. We duimen hier nog steeds voor jullie mee.
kvind je heel sterk over komen heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! ook hier draaien de duimen voor je
ik wil je ook veel sterkte wensen met deze onmenselijke keuze.. soms zou je even in de tijd terug willen gaan waarin nog niet alles mogelijk was en 'wat niet weet wat niet deert'. want ik weet zeker dat er liefde is voor elk kindje wat bij jullie zou komen, maar begrijp ook de zwaarte. enorm veel succes!
TS, Als je nu een goede uitslag krijgt, kan deze dan vanwege de evt mozaïek ook weer vals negatief zijn? Inderdaad sta je voor een eigenlijk onmogelijke keus! Wat een nachtmerrie...