Hi even in het kort. Ik ben nu 6 weken zwanger en mijn zwangerschap begon met bruinverlies maar hield na een kleine week op, nu sinds gisterenochtend begint het weer en net onder het douchen verloor ik wat bruine vezeltjes en drie klontjes bruin slijm, heb verder geen buikpijn. Denken jullie dat ik morgen even de verloskundige moet bellen? Heb volgende week maandag de eerste echo staan, maar voel me zo onzeker nu. Wat zouden jullie doen
Bruin is oud bloed verlies. Helaas kan een vk je niet vertellen of het goed of slecht gaat. Ook nu een echo kan op het randje zijn qua termijn. Ik zou dus zelf niet gebeld hebben. Maar als jij je er beter onder voelt (wetend dat ze er ws toch niks aan kan doen) dan moet je gewoon bellen hoor. Succes!!
Gewoon bellen, daar zijn ze voor! En ze hebben veel ervaring dus kunnen veter uitleggen wat het wel/niet kan zijn.
Bruinverlies kan meerdere kanten opgaan. Het kan een teken zijn van een beginnende miskraam (zoals bij mijn eerste zwangerschap), een teken van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (hoewel dat vaak gepaard gaat met veel pijn) of het hoeft niets te betekenen (bijvoorbeeld nog wat oud bloed van de innesteling) of het kan zelfs een indicatie zijn dat er een hematoom aan het broeien is (zoals bij mijn huidige zwangerschap). Dat bruinverlies ging bij mij zelfs uiteindelijk over in rood gutsend bloedverlies. Dus het is niet gelijk iets om je zorgen over te maken, zeker als je geen kramp hebt. Maar je mag de verloskundige altijd bellen hé Ik ben alleen bang dat ze je zullen laten wachten tot volgende week
Ik mocht met zes en een halve week komen voor een echo om te zien of het hartje klopte. Zelf zou ik dus bellen.
Sowieso bellen! Mijn vk gaf meteen aan dat je met bloed moest bellen, ook al kunnen ze niks voor je doen, dan zijn ze wel op de hoogte
Bel straks toch even want net had ik ook rood bloed vermengd met het bruine en wel iets een trekkerig gevoel in m'n buik als ik m'n buik aanspan.
Ik zou gewoon bellen! Ondanks ze nu misschien niks voor je kunnen doen, kunnen ze je misschien gerust stellen. Ik heb ook wel een beetje bruin slijm gehad, dit kan oud bloed zijn! en ik was een kleine 6 weken bij de eerste echo en we zagen al duidelijk een mooi kloppend hartje.
Mamamijn, inderdaad gewoon bellen! Ik kan je wel zeggen met 5.5 week had ik ook bloedverlies .. toch alles nog steeds goed inmiddels 24 weken en bloed nog regelmatig! Dus t kan voorkomen maar ik zal zeker wel even bellen voor de zekerheid! Laat even weten wat eruit komt. Succes!
Net gebeld en ze zegt dat als er niet meer helderrood bloed bij komt en erge buikpijn ik me nog niet echt zorgen moet maken. Het komt wel vaker voor rond dit termijn en kan nog innestelings bloed zijn.
Je kan ook even een echo laten doen bij een bureau is rond de 30 euro en als ze nog niks zien mag je meestal 2 weken erna nog een keer terug
Gewoon bellen. Heb het zelf 10 weken lang zo goed als dagelijks gehad. Iedere x als het anders werd moest ik bellen van ze.
Ik begrijp heel erg goed dat je je hierdoor onzeker voelt. Helaas kan de VK bij deze termijn nog niet veel doen. Op een echo is er ook dikwijls nog niet echt veel te zien, wat nog meer onzekerheid geeft. Ik zou nog een weekje afwachten.
Ja wacht ook tot volgende week. Ze zei ook aan de telefoon dat je rond dit termijn alleen maar ongeruster kan worden na de echo. Wou ook nog gaan testen maar dat doe ik ook maar niet. Moet maar vertrouwen hebben.
Ik zou bellen. Zoals eerder gezegd kunnen het verschillende dingen zijn.. Niet om je ongerust te maken maar mijn bbz is ook begonnen met bruin verlies, dus ik persoonlijk mocht ik dit nog eens meemaken zou dan graag gezien worden door de huisarts of verloskundige. Mocht het niks zijn dan zit je niet onnodig lang met een ongerust gevoel.