slechte uitslag,wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mounia, 7 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    hallo iedereen,

zoals mischien sommige al weten is de uitslag van de sperma test van mijn man slecht :(
    er zijn 2 miljoen zaadjes gevonden,en de beweegelijkheid,snelheid en kopjes zijn ook dan nog eens slecht :(
    wat ik mij nu afvraag hoe slecht is dat?
    de HA verwijst ons door naar de gyn,me HA vertelde dat we zeker zwanger kunnen worden maar dat het sperma een duwtje nodig heeft.

ze had het er ook over dat ze denkt dat ze bij mij de goeie zaadjes van mijn man willen inspuiten,hoe gaat dat in zijn werk?
    en hoe heet dat?
    want ik heb een beetje info er over gezocht(hier en op google) maar kom niet echt ver omdat ik niet weet naar wat ik moet zoeken :oops:

ik was wel erg geschrokken en verdrietig vanmiddag,ik weet er zijn goeie kansen maar het was wel erg schrikken.
    o ja,er is bij mij bloed geprikt en de uitslag daarvan was goed.
    er werd gekeken of ik een eisprong had,en er was een hoog gehalte progestoron(of zoiets) gevonden.
    nu vraag ik mij af is het nu zeker dat ik eitjes heb?

sorry voor de vele vragen,het komt door al die onzekerheden op dit moment.

liefs mounia

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kan me voorstellen dat je daar geschrokken van bent. Is ook balen.

Het inbrengen van zaadjes heet IUI.
    Als je daarop googled krijg je veel info. Ik heb deze behandeling ook ondergaan.

Ja progesteron hoog betekend dat er een eisprong geweest is.

En vraag raak! daar is het onderdeel voor!

knuff
    natasja

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De eerste keer dat mijn vriend zijn zaad liet testen, was het ook 2 miljoen. Hierbij waren ook alledrie de onderdelen slecht. De tweede en derde spermatest was dit gestegen naar 9 miljoen. Uiteindelijk zijn we spontaan zwanger geworden na 14 maanden. De gyn heeft ons na alle onderzoeken, een half jaar gegeven om spontaan zwanger te raken. Daarna zouden we met iui beginnen.
    1 spermatest zegt nog niet zoveel. Ook was de gyn veel luchtiger over het aantal dan de huisarts. Dus nog even afwachten. Het is een spannende tijd! Sterkte!

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @natasja dank je voor je antwoord!ik heb meteen even gelezen hier op de site over IUI.
    oke dus dat betekent dat ik eitjes heb ,toch?hihi maar ben zo onzeker...ik ben zo bang dat er bij mij ook nu toch iets mis kan zijn.

@prinses dank je,je verhaal doet me weer goed!
    ik ga dan ook maar eens eerst de andere sperma uitslagen afwachten.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als je naar de gyn gaat, worden er naast de spermatesten, ook allerlei onderzoeken bij jou uitgevoerd. Ze kijken alles na. Mocht er bij jou iets mis zijn, dan is dat vaak makkelijk te verhelpen met medicijnen (tenminste dat is wat de gyn zei).

Sperma is door allerlei omstandigheden te beinvloeden. Als je vriend koorts heeft gehad, dan heeft dit zo'n drie maanden invloed op de kwaliteit. Verder zou je zelf wat kunnen proberen om de kwaliteit te beinvloeden. Dit wil echter niet zeggen, dat het helpt. Stoppen met roken, minder drinken, geen strakke onderbroeken, extra vitaminepillen (met zink, selenium en vitamine C). Gezonder eten, etc. Het kan allemaal van invloed zijn. Dus misschien proberen. Nog niet wanhopen, meis! Er is tegenwoordig heel veel mogelijk!

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    mijn cyclus is op zich regelmatig dus daar ben ik blij mee,en ik schijn dus ook een goeie eisprong te hebben dus ik hoop dat ze niks ernstigs vinden.
    ja ik heb ook van de week een aantal wijde boxershorts gekocht voor mijn man,hij heeft een zittend beroep vandaar,en hij slikt zink tabletten,en sinds een maand letten we extra goed op onze voeding.we aten al gezond maar nu letten we er extra op.
    wat jij al zei prinses alle kleine beetjes helpen.

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als je een regelmatige cyclus hebt, en je hormoonwaardes zijn in orde, dan is er vast niets mis met je. Ik hoop dat jullie snel zwanger zijn. Probeer niet te veel in de stress te schieten. Ik had dat namelijk wel. Ik zag mijn hele toekomst al anders verlopen, dan ik had gedacht. Achteraf gezien, heb ik me daardoor erg gefixeerd op zwanger worden. Ergens logisch, ook omdat het allemaal zo onzeker is. Je weet niet wat je te wachten staat. Maar er is echt heel veel mogelijk. Dus zet hem op!

8. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    dank je wel prinses!na dit allemaal te hebben gelezen voel ik me weer wat rustiger.en jij nog succes verder met je zwangerschap :D

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dank je! Ik hou je in de gaten. ;)

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dat gedeelte over dat de gyn luchtiger was komt mij heel erg bekend voor.
    De 1e uitslag was volgens de ha slecht, de 2e uitslag(in het zh) was goed(volgens de gyn. zou een andere man er jaloers op zijn ;) ).
    En nu was de laatste uitslag(zaad inleveren voor ifv) ook weer goed.
    Dus het blijft een momentopname.
    Kan me voorstellen hoe je je moet voelen, hier stortte m'n wereld bijna in.Maar laat je nog niet ontmoedigen hoor!

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Laat hem foliumzuur slikken en extra vitamine c, schijnt ook goed te zijn!

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    dubbel..

13. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hoi Mounia,
    Schrikken he zo'n uitslag!
    Bij ons was het ook niet helemaal goed, al was het totaal genomen wel voldoende.
    Ik heb geen idee of het geholpen heeft, maar mijn man heeft de laatste maanden zink en selenium geslikt en gewoon algemene vitaminepillen en de hoeveelheid zaad was bijna drie keer zo veel na drie maanden! (ik weet natuurlijk niet zeker of dit door die vitamines komt)
    De beweeglijkheid was nog steeds niet helemaal goed, maar de hoeveelheid compenseert dat nu wel weer.
    Ik zou zeggen, baat het niet dan schaadt het niet!
    Geef de moed niet op! Sterkte met alles,

Marit

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    De hema heeft potjes met selenium/zink tabletten, heb je weer 2 vliegen in 1 klap!

15. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    heey meiden bedankt voor de tips!
    ik ben benieuwd naar de volgende uitslagen van me man z'n zwemmers.
    me man slikt zink,maar ik ga zeker even langs de hema voor de andere vitaminetjes.
    idd baadt het niet dan schaadt het niet.

ik lees trouwens vaker nu dat de HA zeg maar negatiever is over spermauitslagen dan de gyn,ik ben benieuwd.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn vriend heeft iets tegen vitaminepillen, maar is op mijn verzoek toch gaan slikken. Ik had haast geen eisprongen en zijn zaad was wel goed, maar net aan zeg maar om spontaan zwanger te raken. Hij is die selenium/zink van de Hema gaan slikken, foliumzuur en vitamine C. Ik weet niet of het geholpen heeft, maar mijn 5e eisprong was ik wel zwanger en dat was nadat hij een paar maanden met die pillen bezig was. Baadt het niet dan schaadt het ook niet! Ik ben erg blij dat hij ze in ieder geval wilde slikken.

Succes verder!

Deel Deze Pagina