slechte verpleegster...

Discussion in 'De lounge' started by blike1987, Aug 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Mijn man is ziek, griep... en ik kan er niets aan doen maar ik irriteer me er vreselijk aan, :) ik weet heus wel dat hij er niets aan kan doen maar ik ben echt een vreselijke verpleegster voor hem vandaag....

Komt hij net beneden en vraagt hij met een heel zielig stemmetje, zo zacht dat ik het bijna niet kan verstaan of ik wat water voor hem kan pakken... oooh dan gaan de nekharen overeind staan, praat eens normaal joh ;)

Het is ook gewoon slechte timing, woensdag teruggekomen van vakantie dus hadden vandaag een dagje samen thuis gepland (kindjes naar het KDV) zodat we alles konden opruimen en schoonmaken... en wie mag dat dus weer alleen doen?? :(

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel sneu voor hem dat hij de griep heeft... maar waarom zijn die mannen meteen zo zielig :(

Wat ik met dit topic wil bereiken? niets, maar ben ff mijn frustratie kwijt ;)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Fles water in zijn handen duwen. Naar boven sturen.
    Even de franse slag doen en dan niks doen:D

3. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hier ook zo'n zielepiet als hij ziekjes is....en dat iele stemmetje inderdaad. Pas als ie stil is, DAN pas maak ik me zorgen.;)

4. Eiffel

Eiffel Actief lid

May 22, 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhh herkenbaar!!! Ik heb een schat van een man die super goed voor mij zorgt.. Maar wanneer hij ziek is erger ik mij kapot!! En hij is vaak ziek grrr.. Ik ben al 4 weken misselijk vd zwangerschap maar hij dan ineens ook. Argh! Hij wilt dan allemaal op schoot liggen, kriebeltjes etc.. Ik denk dan.. Ga gewoon naar bed!!! Haha ohh de hormonen.. Ik ben echt werelds slechtste verpleegster ever!! Snap dus helemaal je irritatie!! Idd niet te veel doen en lekker in t zonnetje gaan zitten

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Haha hier ook zo'n zielig figuur als 'ie ziek is. Maar voor die ene (of twee) keer dat hij ziek is per jaar geef ik er maar aan toe en fiets ik om sinaasappels voor een gezond sapje en sta ik in de keuken om verse soep te maken want zielige man is zielig en dan laat ik hem ook maar even :)

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb dat ook, ik kan hem niet uitstaan als die ziek is. Ik zeg ook altijd dat die naar bed moet. En het ergste is als hij een dood normale verkoudheid heeft

7. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Zoooo herkenbaar!!!! Dat stemmetje. VRESELIJK

Mijn vader heeft dat nog veel erger. Als hij dan ziek is dan gaat hij ZO zielig hoesten en kuchen en suuuper zachtjes praten. Maar als hij dan even 'vergeet' dat hij zo ziek is en je vraag hem naar een onderwerp wat hij heel boeiend vind (bv vissen ofzo) dan praat hij voluit. En als ik daarna vraag: hoe voel je je nu? Of het lijkt beter te gaan, dan komt zijn piep stem weer.

Walgelijk :p

8. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Totaal niet herkenbaar! Mijn man gewoon door. Slikt ibuprofen of het smarties zijn en kruipt pas zijn bed in als het echt niet meer gaat. Dan hoor of zie ik hem een paar uur niet meer. Hij slaapt en meer dan rust heeft hij niet nodig.
    Hij is dan ook zelden ziek (of ziek genoeg om zijn bed in te duiken)

Nu gewoon even met de franse slag alles aan kant en lekker niks meer doen.

9. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Mijn vriend vindt mij ook altijd zo 'sterk' als ik ziek ben.
    Aub zeg. Ik lig gewoon in bed maar ik slaap en mij hoor je verder niet piepen. Ik vraag een keer een kommetje soep (of haal het nog zelf) en verder wil ik je niet eens zien of horen :p Maar als mijn vriend ziek is dan piept hij elk uur voor iets hahaha

10. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,565
    0
    0
    Ooow vreselijk. Ik ga nu meestal op de negeer als hij weer eens doodziek is. Ga er echt geen aandacht meer aan geven en dan laat ie me wel met rust. Als dochter hier verkouden is, is ie meteen bezorgd en bang dat hij 'het' ook krijgt. Als ie dan 1x moet niezen dan zegt ie: daar heb je het al. En dan is ie zooooo ziek, maar dat is alleen thuis, want werken gaat wel gewoon en tot laat in de avond tv kijken ook....

Ik heb het met je te doen, hopelijk is hij snel beter.

11. Eke84

Eke84 Actief lid

Apr 17, 2015
    255
    25
    28
    Hier ook zo een man, verkouden en het is het einde van de wereld. Laat staan dat hij buikgriep of zo heeft, dan loop hij kromgebogen rond met zijn hand om zijn buik geklemd.
    En dat zielige stemmetje, ja, ook hier aanwezig.

Schat van een man hoor, behalve dan :) En het ergste is nog, dat ik hem elke keer (zoals een kind van 3-4 jaar) moet zeggen dat hij zijn medicijnen moet innemen. En hem moet zeggen dat hij goed moet drinken. Anders doet hij dat allemaal niet. Hij ligt in de zetel en slaapt of ligt wakker maar drinken doet hij niet, eten helemaal niet en medicijnen ook niet. (tenzij ik hem aanspoor)
    Hatelijk gewoon!

Ik voel me dan net mama van 2 peuters ipv 1.

En wat nog het ergste eigenlijk is, als wij hetzelfde hebben, dan is het even van: "ocharme" en voor de rest: zoek het zelf maar uit ;)

Waarschijnlijk eigen aan heel veel mannen zoals ik het hier lees.

En ook hier komt dit gelukkig niet veel voor want ik krijg er grijze haren van. Al kan ik me godzijdank wel inhouden tegenover hem. (wss al knarsetandend maar bon, zelfcontrole top in ieder geval :cool: )

12. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Veel mannen hebben last van het "ik ga dood" gehalte als ze ziek zijn.
    Ik moet bij de van mij juist altijd zorgen dat ie rustig aan doet als die ziek is. Zelfs als de hardstikke misselijk, wit en zwak is wilt ie niet rustig blijven liggen.

13. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Mijn vriend heeft een holteontsteking en wat een show maakt hij er van ;). Ik zit nu al bijna 2 weken met dat gepiep, zucht.

14. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Zodra mijn man 'ziek' is ben ik pleite!😂. Als hij echt ziek is ligt hij in bed en verzorg ik hem ook. (Dat is andersom ook zo).
    Bij een klein griepje/verkoudheidje verzorgen we elkaar niet. Kunnen we makkelijk zelf.

15. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hahaha tja zo zijn mannen!
    Mijn vriend is eigenlijk nooit ziek (hij gaat altijd wel door als ie zich niet lekker voelt) dus als ie in bed ligt dan wil ik wel voor hem zorgen en eten brengen enzo :)
    Maar ik ben soms wel 10x per jaar verkouden en als hij dan een keer verkouden is dan is t altijd veeel erger haha :D

16. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Oohh helemaal niet herkenbaar. mijn man gaat meestal gewoon door en anders ligt ie in bed. Ik ben hier in huis de zeikerd en pieperd.....

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn vriend is ook nooit gewoon een beetje grieperig...altijd minimaal longontsteking (denkt ie) loopt kreunend en steunzoekend door het huis.
    Verstandskiezen trekken...meneer keek een week lang heeeeeel zielig en verongelijkt de wereld in.
    Als hij verkouden is dan snottert en hoest hij alles bij elkaar, maar groente en fruit eten voor de weerstand doet ie nauwelijks haha

En hij wordt niet gewoon beter, hij herrijst uit de dood :p

18. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ooooo herkenbaar!!! Mijn man had griep toen mijn jongste werd geboren en vond het nodig om elke keer te zeggen dat hij zich zo rot voelde. Gelukkig voelde ik me kiplekker na mijn ks ;)
    Dan kwam de verpleging vragen hoe het met mij ging en dan gaf hij antwoord "nou ik voel me nog niet echt lekker, behoorlijk grieperig"
    Gelukkig is het verder een schat en hij is niet vaak ziek, dat scheelt.

19. Kundera

Kundera Actief lid

Aug 14, 2013
    485
    328
    63
  20. MamavC

MamavC Niet meer actief

Haha oo wat erg! Mijn vriend lag ook bijna de hele kraamweek in bed omdat HIJ moest bijkomen ;)

Share This Page