is dit normaal? peoppraatje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sweet978, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    #1 sweet978, 23 okt 2011
    Laatst bewerkt: 23 okt 2011
    hai dames,

is dit normaal?
    Smurf hier heeft altijd wel last van poepen.. ze zit dus nu weer an de lactulose etc. Nu moet deze nog ff inwerken, maar net was t dus weer huilen geblazen en zag ik toevallig hoe ver haar anus oprekt tijdens t poepen.
    er komt een drol uit van bijna een 2 euro muntstuk dik. Hij is wel smeuig, maar snap dat t erg dik is voor een kontje van een 2 jarige.

Is het dus normaal dat er zo een dikke drol uitkomt.. ik vond t een redelijk volwassen drol nl...

Sorry voor t vieze praatje...

thanx voor meedenken.

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron poept sinds kort op het potje en daar zie ik inderdaad regelmatig drollen voorbij komen dat ik denk: jemig en dat voor zo'n ukkie eigenlijk.

3. adi

adi Niet meer actief

Hahaha heel herkenbaar!

Mijn dochter wil al een tijdje niet meer in haar luier poepen. Maar soms wil ze ook niet op t potje. Dan gaat ze liggen, moet de broek uit en luier los en poept ze even daarop.
    En wij schrikken ons soms ook een ongeluk, idd precies wat jij beschrijft!

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    nah..gelukkig dat t formaat normaal is :D

Nu dan maar ff verder denken waarom ze zo ontzettend huilt bij t poepen.. t is echt hartverscheurend om der te zien...ze moet mama vasthouden..mama moet der dragen en t is maar huilen met tranen en tuiten en huilen *poep kan nie*..
    Als t er eenmaal uit is is ze gelukkig weer snel erg vrolijk.. maar dit is natuurlijk niet leuk en zeer zeker niet bevorderlijk voor evt zindelijk worden.. Nu taalt ze daar niet meer naar ( tijden op t potje geplast etc.. maar nu niet meer) t enige wat ze wilt is een schone luier om in te poepen :D ow..en een onderbroek aan.. ( die ik nu maar over de luier doe..anders blijf ik dweilen)... raar kind :)

thanx voor de snelle reactie's

5. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Misschien aambeien? Ze heeft vaker last van haar stoelgang zeg je dus zou zo maar kunnen. Ik heb er als kind (wel ouder) ook enorm veel last van gehad.
    Misschien dat je even een HA kunt raadplegen want ik weet daar ook niet het fijne van bij peuters.
    Ik weet alleen nog dat ik van mijn moeder lijnzaad moest eten voor het bevorderen van de stoelgang en Molkosan moest drinken.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie had het ook. Maar ook tot huilens aan toe. Dan ophouden, en 3 dagen later dus nog een keer zoveel en hard. Waardoor er kloofjes kwamen, en het nog pijnlijker werd..
    Dat werd dus een cirkeltje..

Lactulose deed hier niet zoveel, en gaf wel veel krampen. Movicolon werkte hier veel beter. Maakte het mooi smeuig, en zo kon hij uit dat pijn-cirkeltje komen.

Een jaar later kwamen er nog weleens mans-groot formaat uit, maar dan wel pijnloos. Dus dan is het niet zo erg..

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Ze heeft inderdaad een historie van poepproblemen. Als baby heeft ze al meerderekeren aan de lactulose gezeten, en t hielp altijd wel. T is een tijdje goed gegaan.. toen weer minder en ben ik t gaan ondersteunen met roosvichee laxo... nu helpt dat op dit moment ook niet genoeg, dus dan maar weer lactulose.

Ik vermoed dat t deels in de familie zit.. mn moeder-opa blijken ook stoelgangproblemen te hebben.
    Zij eet echter al bijna een jaar bijna geen fruit.. half jaar bijna geen groentes en drinkt ook niet echt veel. ) 3 bekers melk en 1 tot 1.5 beker ander drinken...en de bekers gaan niet eens vol)

Aambeien zou ik moeten zien denk ik..en ik zie niks aan der anus..dus vermoed dat dat t niet is. Een scheurtje..tja.. zou kunnen, maar dat kan ik niet zelf zien denk ik zo?
    Ik zit nu pas weer 1 dag aan de lactulose.. ik denk dat ik even afwacht hoe dit gaat werken ( moet t ff inwerk tijd geven denk ik zo) en dan gaan we anders wel weer naar de HA en dan vragen of er verder onderzoek gedaan kan worden.
    T is gewoon triest als je ziet hoeveel verdriet t der doet :(

8. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Aambeien kunnen ook inwendig zitten he?

Succes in ieder geval! Ik weet helaas uit ervaring hoeveel pijn het kan doen.

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    daar had ik nog niet bij stil gestaan..dat t ook inwendig kan zitten.

ga maar eens googelen dan en ff checken

Deel Deze Pagina