Wat doet jullie partner extra om bij te dragen aan een zwangerschap?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Madam1983, Sep 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madam1983

Madam1983 Actief lid

Aug 24, 2014
    209
    10
    18
    Dames,

ik ben benieuwd naar het volgende. Wij zijn al bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden, helaas zonder resultaat.
    Zelf drink ik geen druppel alcohol en mijn man is daar deze cyclus ook mee gestopt.
    Ik lees wel eens dat partners vitamines slikken, tarwekiemolie gebruiken enz.
    Ik ben daarom benieuwd wat doet jou man extra om fit te blijven en samen te gaan voor een zwangerschap?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hij is gestopt met roken, gestart met sporten en hij eet gezond.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hij slikt extra multivitamines en let op zijn alcohol. Verder rookt hij wel. Ik ook nog dus dat neem ik hem niet kwalijk;)

Verder niet echt eigenlijk...

4. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

Sep 2, 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Geen echte veranderingen.
    We hebben allebei nooit gerookt dus hoeven daar al niet mee te stoppen! Verder was hij al minder gaan drinken om wat kilo's kwijt te raken, hij hoeft voor mij niet helemaal te stoppen! Ik denk dat het misschien anders is als je al langer zwanger probeert te raken. Mogelijk zou ik dan aan mijn vriend vragen even helemaal te stoppen met alcohol!
    Maar verder genieten!!

5. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

Aug 30, 2014
    575
    2
    16
    Mijn vriend eet en drinkt eigenlijk altijd gezond. Gezond gewicht.
    Ik ben zelf alleen gestopt met alcohol en slik foliumzuur dus weinig veranderingen.
    Hij zei zal ik ook mijn biertje laten staan? Echt zo lief vond ik dat! Maar hij drinkt af en toe wat en dat vond ik niet nodig.

En het is ook niet lang nodig want het is direct raak!

6. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

Jul 2, 2014
    304
    0
    16
    Ik heb 1 maand tarwekiemolie geslikt + 3 maanden foliumzuur .. ronde 2 was het raak! Mijn vriend is een diabetes patient, heeft overgewicht door de insuline, hij rookt maar drinkt af en toe (4 biertjes maby in een maand ..) alcohol en tja toch snel zwanger geraakt. Kortom ik twijfel inderdaad een beetje of je je er verder iets aan hebt .. het zal natuurlijk veel beter zijn om gezond te leven hoor! Ben je al wel bij de gyn geweest of heb je al onderzoeken laten doen? Zou inderdaad wel lekmer blijven genieten en de partner niks verbieden, als het extreem zou zijn dan zijn grenzen trekken wel belangrijk!

Liefs! 😊

7. Madam1983

Madam1983 Actief lid

Aug 24, 2014
    209
    10
    18
    @Hilly1680, dat klinkt goed! Vooral het stoppen met roken.

@Bubblez, leuk om te horen dat hij wel multivitamines slikt. Wie weet stoppen jullie beiden nog met roken ;)

@Mojo1986. Wij zijn al langere tijd bezig om in verwachting te raken. Wij hebben dan ook in goed overleg besloten dat mijn man voorlopig geen alcohol gebruikt. Ook op advies van de fertiliteitsarts

@kuikentjepiep. Wat liep dat je vriend het ook uit zichzelf heeft aangeboden te stoppen met alcohol. Begrijp ik goed dat jij nu zwanger bent?

@xMelissssssa. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Uiteraard leven we gezond, roken beiden al jaren niet meer. Helaas zijn wij al ruim een jaar onder behandeling bij de fertiliteitsarts. Op basis van de adviezen daar en een stukje eigen gevoel hebben we nu samen overlegd dat mijn man dus voorlopig geen alcohol gebruikt. Verbieden wil ik niets want ik heb liever dat we gezond en gelukkig zijn dan om dit soort dingen onenigheid te krijgen.

Dames bedankt voor de reacties.

Share This Page