genoeg voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mama2011, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo,

had even een vraagje.
    ons zoontje is 2,5 week oud, hij krijgt 110 cc voeding maar die heeft hij binnen 10 min op dus dat is veel te snel!!
    hij had eerst een avent fles maar zijn al over gestapt naar difrax s fles omdat het gaatje kleiner is maar het helpt niet echt hij heeft hem nog zo leeg binnen 10 min.
    we hebben ook al johannesbroodpitmeel door de voeding geprobeerd en daar moest hij wel wat meer moeite voor doen, maar daar kreeg hij gigantische krampen van dat hij het uitschreeuwde en is nu dus ook schor.
    tussen door stoppen dan word hij heel boos en wil ook geen speen dan. hij heeft ook aardig last van krampen meteen na de fles.
    heb jij nog een goede tip of advies?
    hij komt om de 3 a 4 uur en dan heeft hij ook echt heel erg honger dan hij het dan op het krijssen zet.
    hij komt soms ook eerder zou hij niet genoeg hebben aan deze voeding hij krijgt friso 1 standaard?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

10 minuten is inderdaad wel nog wat aan de snelle kant. 15-20 minuten zou fijn zijn. Dan wordt de zuigbehoefte ook beter bevredigd en is je zoontje misschien ook wat meer tevreden en wat minder last van krampjes. Misschien dat de darmen ook even moeten wennen aan het gebruik van johannesbroodpitmeel, dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Eventueel eerst een kleine hoeveelheid proberen en dan opbouwen.
    Je kunt ook Friso Standaard mengen met Friso Comfort (voor spugen en krampjes).

Groetjes Angélique

3. mama2011

mama2011 Niet meer actief

bedankt voor je reactie, maar van het johannesbroodpitmeel heeft hij erg veel last gehad dat hij het uitgilde. we hebben het 2 keer geprobeerd ook een keertje met minder maar had er net zoveel last van.
    ik weet ook niet hoe ik hem langzamer moet laten drinken stop tussen door ook wel even maar dan word ie heel boos!
    dus dat is ook niet de oplossing.
    ik wil het graag bij 1 voeding eigenlijk houden want ben bang dat als ik ga mengen dat hij er erg last van krijgt:(

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Het kruidvat verkoopt speentjes waar nog geen gaatje in zit, dat kun je zelf doen, misschien is dat nog een optie.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina