hoi allemaal, gezien mijn zoontje al 4 a 5 weken slecht slaapt op de dag, en de osteopaat niet veel bijzonders heeft kunnen vinden (maar wel resultaat verwacht...we zien wel iets verbetering maar niet veel) zijn we bij de huisarts geweest. die wil ook bepaalde dingen gaan uitsluiten omdat het toch lastig is precies te zeggen wat zo'n baby nu mankeert. hij wilde beginnen met Losec tegen maagzuur, evt een lichte vorm van verborgen reflux wat hem zo onrustig maakt. Hij spuugt trouwens nooit, soms iets melk in mondje of klein mondje teruggeven maar dat is normaal lijkt me. Wel zeer onrustig de fles drinken en huilen na de fles. Nu zijn we vandaag met de Losec begonnen (1dd 5mg) maar ik zie eigenlijk verslechtering...(of het is toeval dat dit gewoon weer een zeer slechte dag is). Hij heeft nu al na 2 flessen iets gespuugd en nlijkt harger te huilen na fles, blijft zoeken na de fles en lijkt eerder honger te hebben en hoor hem meer terugslikken dan anders... wie heeft er ervaring mee?
Ik gebruik zelf geen Losec maar zantac maar het lijkt mij dat je niet kunt verwachten al direct resultaat te zien. Zoals bij de meeste medicijnen heeft het tijd nodig om aan te slaan. Dus ik denk dat het toeval is.
Bij Marin werd het alleen maar erger van de losec en ook van de motilium. Wij moesten daardoor stoppen, en moet ze het zonder medicatie doen! Heb je het idee dat het vaak omhoog komt?
hij heeft nu vanaf 19:00 u niet geslapen (nu 22:00)...hij huilt niet, jammert wel maar je ziet dat hij af en toe wat wegslikt, heeft ook wat gespuugd in zijn bedje, steekt nu vaak zijn tongetje uit, blaast bellen, smakt...niet continue maar wel dusdanig dat hij niet slaapt. echt refluxsympomen...maar dan nu pas echt 100% duidelijk nu hij Losec krijgt... daarvoor, dus zonder medicatie, waren de klachten veel vager. maar goed, misschien moeten we geduld hebben met de Losec...hij heeft het nu 1x gekregen... het enige wat ik niet wil, is dat het nu erger gaat worden...maar ja, volgens mij kom je daar pas achter door het de tijd te geven... arm mannetje...
hoi, mijn dochtertje 9(nu 7,5 wkn) heeft ook verborgen reflux, veel slikken, bellen blazen,veel pijn hebben, veel huilen etc. ik heb nu ook losec gekregen, ze krijgt 10 mg per dag, ben gisteren pas begonnen en de ha zei dat het wel een week kon duren voor je echt verbetering zou merken, dus de tijd zal het moeten leren........ik hoop zo dat het gaat helpen, want het meisje heeft zoveel pijn slecht slapen en echt heeel veeel huilen, ik dacht overgens de hele tijd dat het krampjes waren, maar dit bleek dus niet zo. hoe geef jij trouwens de losec?? ik vind het nog een heel gedoe! groetjes susanne
ik hoef maar 5mg te geven, misschien omdat de sympomen bij mijn zoontje minder specifiek zijn en dit puur iets uitproberen is. ik los het op met water (2cc) en de rest vul ik aan met melk uitde fles...maar hij blijft het vies vinden. Spuitje in 5 etappes legen, halverwege de fles. bedje nog schuiner gezet en voeding nog dikker gemaakt. enige vooruitgang die ik zie: hij slaapt snel in, maar kan de slaap na 45 min niet meer hervatten (na 1 slaapcyclus dus...). Het was net weer krijssen, speen wilde hij niet...dus maar even laten krijssen want het is nog lang geen fles tijd. nu is het alweer 2 minuten stil. Voor hoelang?? o hij begint alweer....je ziet hem vechten om in slaap te komen, maar wat houdt hem wakker he? hoe slecht slaapt jou kindje?
danique slaapt de laatste dagen ook vrij snel in, maar ook na 45-60 min. is het krijsen, ik krijg haar dan ook echt niet meer in slaap, ja op de arm uiteindelijk tot de volgende fles, maar niet de manier he?! ik heb er nog 2 lopen die ook aandacht nodig hebben, maar ik weet zeker dat ze pijn heeft dus dan laten liggen kan ik ook niet. moeilijk hoor, ze kunnen helaas nog niet praten he.......... welke voeding krijgt jouw zoontje? danique is nu over op pepti, omdat ze koemelkallergie verdachten, maar volgens mij heeft ze daar meer krampen op! nog evne afwachten moet volgende week naar de ka, zal het eens overleggen, groetjes susanne
mijn zoontje krijgt Omneo, volledig. Dit is ook een hypoallergene voeding, dat betekend dat hierin ook de eiwitten al verknipt zijn en dus makkelijker te verteren waardoor ze minder snel kramperig zijn als ze allergische reacties vertonen. het schiet soms ook door mijn hoofd of mijn zoontje geen kma heeft, weliswaarin een lichte vorm...of een lactose-intollerantie ofzo. Ik ben bij een bioserantie-terapeut geweest (afgelopen vrijdga) en die vertelde dat hij reageerde op melk en suiker...mmmhhh. Ze vertelde ook dat hij wel goed reageert op de Omneo (heeft verknipte eiwitten en lager lactosegehalte). Ze had verwacht dat hij hier slechter op zou reageren.... dus ik wil eerst de reflux uittesten (de huisarts wilde dat..). we lopen ook bij een osteopaat, zijn er 1x geweest en moeten volgende week vrijdag terug. Ook daar geen dramatische erge dingen, wel een behandeling ingezet om spanning uit lijfje te halen. ik ben zo geneigd alles direct te proberen, maar dat is niet verstandig. (voeding, afspraak kinderarts, ik denk de hele dag door wat het nu toch is). uiteindelijk ben ik vanmiddag gaan wandelen, daar was hij wel rustig en is hij met speen in slaap gevallen. het was nl echt krijssen in zijn bedje...vanochtend was dat nog jengelen/huilen dus bleef hij lekker in zijn bed, maar met krijssen kan ik dat echt niet! Mijn zoontje van 2 blij...zijn lekker naar de speeltuin geweest...maar van het nadeel een voordeel maken....
danique heeft ook omneo gehad, maar kon daar niet op poepen, toen over op friso comfort en dit ging ipc goed, totdat ze vande week dus bijna slikte in de voeding,ik heb ook de neiging om meteen alles uit te proberen hoor! is idd niet verstandig, maar je wilt zo graag verbetering, het is zo afzien voor zo'n klein hummeltje en als je nu maar precies wist wat het was........... ik moet wel zeggen dat wat jij schrijft over dat de klachten voor reflux met de dag erger worden, dat hebben wij hier ook, vanaf vrijdag weten we dat ze (verborgen) reflux heeft en sindsdien werden de klachten alleen maar erger en begon ze met de dag meer te krijsen. ik hoop maar dat de losec gauw werkt en dat de rust weer een beetje weder keert...........ik hoop voor jullie ook dat dit de oplossing is voor jullie zoontje, zodat je niet nog verder door hoeft te zoeken! ik ben ook 2 keer bij de osteo. geweest, heeft wel de spanning uit het lijfje gehaald maar kon verder niets doen,helaas
ik denk wel dat hij wat rustiger is geworden, maar dat is sinds vorige week vrijdag al wel t geval...met de losec kan ik nog niet echt merken dat ik verandering zie (dat geef ik vanaf maandag). HIj huilt niet meer tijdens/na de fles, hij is stuk rustiger. Ene dag gaat beter dan andere dag, maar dat hebben alle babý's...laten we eerlijk zijn: welke baby slaapt wel volgens het boekje tot aan elke voeding...? vanochtend viel hij weer direct in slaap maar na 45 min wordt hij wakker en kan de slaap niet meer herpakken. Nog met speentje geprobeerd maar helaas...hij lag ook te trappelen met zijn beentjes en hard te kermen, dus wellicht was er een krampje in het spel. gisterochtend was dit ook zo maar de rest van de dag heeft hij het goed gedaan eigenlijk.........dus ik heb weer vertrouwen kunnen opbouwen zeg maar. ik weet in mijn hoofd ook nog steeds niet wat het nu is met hem....nu twijfel ik weer of het wel een vorm van verborgen reflux is..hahaha...want waarom slaapt hij 's nachts dan wel goed? idem dito met een allergie bedenk ik me dat...als hij t heeft, waarom heeft hij er dan niet 24 u last van....een krijssend kind heb ik ook niet, wel een kind die de slaap niet kan vatten of maar kort slaapt of hazeslaapjes doet (ondanks inbakeren). maar ja, op deze voet gaan we voorlopig door. Volgende week vrijdag voor 2e keer naar de osteopaat. hoe gaat het bij jou? zielig he die medicijnen?
hier gaat het tot nu toe vandaag een beetje beter, vanmorgen wel 1,5 uur aan een stuk door gekrijst echt ontroostbaar, en na de fles is het nog steeds drama, danique slaapt overgens s'nachts ook heel goed, van half 12 tot half 8(en dan moet ik haar wakker maken) ze kreunt wel de hele nacht door. van de losec merk ik ook nog helemaal niets, ze heeft wel erg veel last van het slikken, echt van voeding tot voeding en je hoort haar "opboeren"daarna ook flink gillen. mijn oudste dochter had ook koemelkallergie en sliep s'nachts ook goed, kwam wel tot 12 weken voor een nachtvoeding, maar sliep dan weer lekker verder, dus ik dacht toen ook dat het geen allergie kon zijn, maar ze zijn zo moe van het overdags bijna niet slapen, dat ze s'nachts toch vaak goede nachten maken, tis lastig als ze nog niet kunnen praten..... ik kan volgende week bij de ka terecht, moet ook wel, als ik nou zeker wist dat ze gewoon zou huilen, maar ze heeft ergens last van en echt pijn, dus moet goed onderzocht worden vind ik, ha kan zoveel zeggen en zo'n goede heb ik helaas niet.........:x fijn dat het bij jou iig iets beter gaat, ook tijdens en na de fles! groetjes susanne
als ik jou verhaal zo lees, en de klachten, denk ik: heeft mijn zoontje wel echt reflux? of lichte vorm maar wel het ongemak... vandaag slaapt hij tot heden niet goed, slaapt wel goed in maar na 45 min wakker en vandaag is het direct gillen! Vanmiddag dus weer! Misschien oververmoeid geraakt van het bezoek vanochtend, ik weet het niet. Het huilen stopte niet maar waren geen krampjes dus maar weer terug in bed gelegd, toen was het met 30sec stil...voor 45 minuten...hij kon helaas de slaap niet hervatten. Ik ben dus laatste uurtje gaan wandelen met hem (waar hij overigens wel rustig ligt/slaapt). Geen straf hoor met dit weer! bij mijn zoontje zit nu meer het probleem in: in slaap blijven en na een slaapcyclus weer de slaap kunnen hervatten. Gister lukte hem dat, vandaag niet. Vanochtend zag ik duidelijk dat hij ergens last van had...vanmiddag wist ik het niet... hoeveel slaapt jou kindje op de dag? fijn dat je naar de ka kan. is de kans niet heel groot dat dit kindje ook allergisch is?
danique slaapt vooral de laatste week na elke fles ong 45 min. tot 1 uur, dus gemiddeld een uurtje of 3 per dag denk ik( vandaag toevallig weer wat langer, vanmiddag heeft ze 2,5 uur achter elkaar geslapen) als ze de fles van half 4 heeft gehad, gaat ze meestal tegen half 5 weer naar bed en wordt ze na 45 min weer wakker om vervolgens de hele avond wakker te blijven, erg onrustig en huilerig is ze dan, na de laatste voeding gaat ze meestal meteen slapen heel af en toe moet ik nog een keer naar dr terug om de speen te geven. doordat mijn oudste allergie heeft gehad ben ik in eerste instantie ook begonnen met hypo-allergene voedin, maar daar kon ze niet op poepen en had ze heel veel krampen, omdat mijn zoontje geen allergie heeft gehad, zei de ha dat ik gewone voeding kon gaan geven. nu zit ze dus toch op de pepti en nu na een week lijkt het qua krampjes een stukje beter te gaan, maar goed ze gaat nu ook richting de 8 weken, dan zeggen ze dat het zoiezo wat minder wordt. baker jij ook in of niet, dat weet ik zo gauw niet meer of ik dat heb gelezen, hier werkt dat wel goed(zolang ze geen pijn heeft, daar helpt inbakeren ook niet tegen) groetjes susanne
ja we bakeren hem nu al 3 weken in....maar echt effect heeft het nog niet. vorige week sliep hij nog moeizaam in (duurde 40min) maar toen hij sliep sliep hij ook tot de volgende voeding. deze week slaapt hij snel in, maar is weer snel wakker en kan de slaap niet hervatten. tja...ik weet t ook allemaal niet hoor..... er zou toch een reden moeten zijn dat ze zo kort slapen...en dan voornamelijk ook nog jengelig/huilerig zijn na t korte slaapje...overduidelijk nog moe maar o o o...slapen ho maar...krijssen! Van vermoeidheid misschien...of toch een lichamelijk ongemak...maar welke?
ja lastig is dat he, is het nou vermoeidheid of wat anders? wat dat betreft ben ik wel blij dat ik volgende week naar de ka kan, wordt ze toch even goed nagekeken, gisteravond heeft ze geen last gehad van het slikken, boeren etc. zouden de medicijnen dan nu toch hun werk gaan doen?? wel wou ze alleen maar bij een van ons op schoot slapen, bij de eerste de beste poging om dr meer te leggen was het brullen.......
Anne had ook losec vor verborgen reflux... maar juist MET reflux ging ze ontzettend spugen. al die tijd dat het zuur omhoog kwam deed het waarschijnlijk pijn.. en wilde ze dus niet toe laten dat dr eten omhoog kwam (we hadden dr zelfs nog nooit zien terugslikken voor de losec zegmaar) en met losec kon ze olympisch projectielspugen zegmaar als ze spuugde.. (en dat deed ze veelvuldig) bleven haar kleren en degene waar ze bij op schoot zat over het algemeen gewoon schoon.. zo ver spuugde ze maar het huilen was wel over.. (nahja.. af en toe heel even na het spugen.. en ze had ook zeker meer honger als ze er weer een halve fles uitgegooid had.. maar dat is niet zo gek) hoelang moet je het proberen van de huisarts? bij ons merkten we na een week pas echt goed verschil... zegmaar toen dr rauwe keeltje enigzins genezen was. overigens vond ik het geven met een spuitje echt een ramp dat werkte van geen kanten.. bolletjes bleven in de spuit hangen en dergelijke.. na een hoop gepruts heb ik het gewoon op een lepeltje gegooid en dat zo gegeven.. (wel voorzichtig.. anders rolt het eraf ) en daarna meteen de fles er achter aan.. zodat ze die bolletjes met de melk kon wegslikken. want anders bleven ze in dr mond plakken.. (met het spuitje ook overigens) en als melk gebruikten we Nutrilon AR... dit is net even dikker en je hoeft neit zelf te prutsen met jbpm (laat je dokter het even "voorschrijven" dan krijg ej geld terug van je ziektekostenverzekering voor Nutrilon AR)
mijn zoontje huilt/krijst dan niet als we hem plat neerleggen maar tijdens het drinken / na het drinken maakt hij wel zo;n hieeep geluidje. ook klinkt het alsof hij wil hoesten (zo schor zegmaar).... is dat ook refluxachtig, of is dat wat alle baby;s hebben?