Flesvoeding tijdens verblijf in hotel

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door rus05, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik geef op dit moment nog fulltime bv maar ben van plan om af te gaan bouwen voordat ik weer ga werken. De week voordat ik weer ga beginnen, gaan we voor het eerst met z'n 3-jes op vakantie: heerlijk 10 dagen in een resort in Egypte. MAAR...het makkelijke van bv geven is dat je je shirt maar hoeft open te doen, en je kind heeft te eten. Hoe moet dat met flesvoeding? Wie heeft hier ervaring mee? Je moet ergens water kunnen koken, je moet flesjes uitspoelen en uitkoken, etc. Het lijkt me zoveel gedoe of valt dat mee? Ik hoor heel graag jullie ervaringen zodat ik kan beslissen of ik doorga met bv tot en met de vakantie of niet. Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes Rus05

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou zeker doorgaan met de bv tot en met de vakantie.. veel handiger en veel schoner. Flesvoeding is natuurlijk best te doen (er zijn hele hordes mensen die het doen) maar met de warmte en de omgeving is borstvoeding wel heel gemakkelijk. Even aanleggen en dat geldt ook voor tijdens het vliegen (stijgen en dalen).

Tips voor flesvoeding:
    - thermosfles mee nemen (voor buiten)
    - huur of koop een flessenwarmer
    - minimaal 2 flessen en spenen mee nemen
    - flessenborstel mee nemen
    - sterilisator als ie niet te groot is (magnetron is er meestal wel)
    - kijk of je een baby arrangement kunt krijgen. Dit is in veel Egyptische hotels (4-5 sterren) vaak wel aanwezig.

De thermoskan is handig voor bij het zwembad en de flessenwarmer voor op de kamer. Gewoon flessen water gebruiken en natuurlijk af en toe even afwassen (gewoon vragen) en of steriliseren.

Deel Deze Pagina