peuter 19 maanden wil al 2 dagen niks eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Vlinder3, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mijn meisje wilt al 2 dagen niks maar dan ook echt niks eten.
    Zelf een koekje slaat ze af, ze drinkt gelukkig wel goed en heeft goede plasluiers.
    Ook heeft ze de 2 dagen waterdunne diaree....

3 nachten geleden heeft ze 1x overgegeven in haar slaap (ze is er hiet wakker van geworden) en sindsdien wil ze niks meer eten.

Ze heeft flink rode wangetjes maar geen koorts.

Verder merk je niks aan haar, ze is vrolijk en speelt zoals altijd heel de dag.

Iemand enig idee?
    Misschien hoektandjes dacht ik, alle andere tanden en kiezen heeft ze al.

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Is er nu echt niemand die weet hoe of wat?

Ziek is ze niet, althans geen koorts en gewoon vrolijk, blij en spelen.
    Op het kdv ging het vandaag ook supergoed dus eigenlijk merk je niks aan haar, behalve het niet eten dan....

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn zoontje gaf gisterochtend een keer over en vanochtend poepte hij alles onder, ook waterdun. Verder beetje zweterig en moe, maar speelt wel lekker. Ook wil hij al dagen bijna niet eten.

Hier ook wij en de hond hetzelfde, dus zal wel weer een virusje zijn. :cool:

4. Bri

Bri Niet meer actief

Bij diarree en overgeven denk ik toch dat ze wel ziek is (geweest). Daar hoef je geen koorts bij te krijgen, en als het er eenmaal allemaal uit is hoef je daar ook niet meer ziek van te zijn.
    Maar je kunt nog een tijdje een gevoelige buik houden, en dus eten gaan mijden. Ik zou zeggen: biedt wat lichte dingen aan (geen zuivel, vette of zure dingen, maar een appeltje, beschuitje, wat rijst, geroosterde boterham) en als ze niks wil eten is dat ook goed.

Beterschap, hopelijk gaat het er gauw weer goed in.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Er zal wel nog een virusje in de lucht hangen. Gelukkig drinkt ze goed en heeft ze goede plasluiers. Hou goed in de gaten als je een huidplooitje pakt en die blijft rechtop staan = uitdroging.

6. fafa

fafa Niet meer actief

ik ben zelf ook laatst een week ziek geweest (overgeven + diarree). Toen heb ik ook 4 dagen niks gegeten; werd al misselijk bij het idee! Denk dat dat een heel natuurlijke reactie van het lichaam is: eerst dat virus bestrijden, dan pas weer eten verwerken.

Dus volg de behoeftes van je kind! Zolang ze niet uitdroogt, kan ze best een tijdje zonder vast voedsel.

sterkte ermee

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Kan ook van de hoektanden zijn hoor!
    Zijn heel venijnig met doorkomen en kunnen ze best lang last van houden (tand wordt steeds breder naarmate die verder doorkomt en blijft dus last geven aan het tandvlees)....
    Al is de optie van een virusje ook mogelijk.
    Hier at ze het liefst pap, yoghurt, knijpfruitjes etc In ieder geval dingen waar ze niet op hoefde te kauwen!

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik denk indd dat het toch weer een virus is geweest, sinds gisteren eet ze weer goed gelukkig.

Ze heeft nl 3 weken geleden al in het ziekenhuis gelegen met uitdroging maar toen wilde ze ook niks drinken en had ze geen plasluiers meer.

Nu bleef ze gelukkig wel goed drinken.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh gelukkig!

Deel Deze Pagina