Hallo, ik loop eigenlijk al een tijdje met mijn dochtertjes ontlastingspatroon. Ze heeft altijd al dunne ontlasting gehad, maar sinds een aantal weken is het wel echt heeel erg dun. Ze krijgt 2 papflessen op basis van groeimelk en 1 fles soja melk op een dag. Verder eet ze een broodje, warm eten, fruit, etc. Ze drink daarnaast roosvicee of diksap. Waar kan het aan liggen dat haar ontlasting zo dun is/blijft?? Is dit erg? En wat kan ik er evt. aan doen? (of kun je hier zo geen antwoord op geven). Groetjes!
Hallo! Het kan met tandjes te maken hebben. Misschien is het ook beter om voor 1 variant zuivel te kiezen. Ofwel sojamelk (met de vitamines en mineralen) ofwel groeimelk. Mocht beide niet aan de orde zijn zou je ook nog even advies bij het cb of de huisarts kunnen vragen. Belangrijk bij dunne ontlasting is wel dat ze plasluiers blijft houden op een dag. Succes. groetjes Femke
dank voor je reactie. Tandjes zijn het niet. Die zijn al een tijdje geleden doorgekomen. Geloof dat we dan maar weer eens een afspraak maken bij de HA. Ze blijft zulke dunne ontlasting houden. Laatst is ze geprikt op KMA, coeliakie en een aantal andere dingen. Hier kwam niets uit naar voren.... Kan een kindje van haar leeftijd wel gewoon 3 flessen sojamelk op een dag krijgen dan? (ja, ik weet dat het op haar leeftijd veel is ) En ohja, ze plast voldoende! groetjes!
Hoi! Op deze leeftijd is 300 ml melkproduct voldoende, dat is dus inclusief eventueel toetje. Meer zou ik je niet aanraden. Zou je misschien 2 glaasjes/flessen melk kunnen geven, dat zou beter zijn. Groetjes Linda