Zijn hier ook mensen die slechter horen? Ik ben een vrouw van bijna 29 jaar en ik hoor slecht. Ook steeds pieptoon in beide oren. Steeds: wat? En vooral in een lawaaiige omgevingen versta ik mensen moeilijker. Heb in het verleden wel vaak mijn oren uit laten spuiten en dan kwam er zo'n klonter oorsmeer uit, maar nu zit er geen oorsmeer dus valt er niets uit te spuiten. Ga nu a.s maandag naar de kno. Iemand ervaring?
Hier hetzelfde probleem. Ik heb sinds 3 maanden nu 2 hoortoestellen. Deze bevallen me prima en misschien had ik het al veel eerder moeten doen. Ik ben nu ook veel minder moe 's avonds. Het kost je aardig wat energie als je mensen niet goed verstaat. Daardoor hoor ik de pieptoon een heel stuk minder gelukkig. Alleen als ik heel erg moe ben dan hoor ik de pieptoon nog. Het onderzoek van de knoarts vond ik een beetje tegenvallen. Ik kwam in een kamer die geluiddicht was en moest dan aangeven welke woorden ik hoorde. Alleen in het echt is er natuurlijk altijd achtergrondlawaai. Ik zat gelukkig precies op de grens om voor vergoeding in aanmerking te komen.
Mag ik vragen hoe oud jij bent? Ik maak me er best zorgen om, heb dit namelijk al een hele tijd. Bij ons zit het ook niet in de familie dus vind het zo raar. En vooral omdat ik nog zo jong ben. Ben de laatste tijd zo moe, heb het idee dat het erger is geworden sinds de geboorte van mijn dochter, kan ook slecht tegen als ze hard huilt hoor mijn oren dan echt kraken. Het is wel een opluchting jou berichtje, natuurlijk niet leuk voor jou maar ik ken verder niemand die hier last van heeft. Mensen reageren er ook raar op: huh? Nu al doof? Maar mensen denken niet huh? Nu al een bril en slechte ogen Toch?
Ik ben 31. Bij ons zit het wel in de familie. Alleen begon het bij de meeste pas na hun 50e. Mijn moeder gaf wel aan dat het bij haar na de bevalling van mijn broertje ook erger is geworden. Bij mij is dat ook het geval. Ik ben vorig jaar januari bevallen en vlak daarna was het echt een ramp. Het is wel weer iets beter geworden gelukkig maar nooit meer hoe het was. Omdat het in mijn omgeving normaal is word er ook niet raar op gereageerd gelukkig. Bij mij zie je ze ook niet zitten. Ik heb lang haar en het kastje achter mijn oor is in de kleur die het beste bij mijn haar past. Ik draag ze al 3 maanden en van de week was er pas iemand die het niet wist die het zag. Maar toen had ik wel mijn haren vast. Er zijn hier wel meer mensen die slechthorend zijn op het forum. Als het goed is is hier ook iemand die als audicien werkt.