Hallo allemaal! Ik heb al een hele poos last van akelig gevoel achter m'n borst. Meer een misselijk, drukkend gevoel. Als ik dit heb, loopt me vaak water in m'n mond. Ook moet ik dan geregeld boeren. Voorals 's avonds als voor als ik naar bed ga heb ik er veel last van. Ik heb er eigenlijk niet bij bepaald eten last van of zo. Ik heb geen brandend gevoel, maar hoorde dat je ook maagzuur zonder brand gevoel kan hebben. Heb ik dit, of heb ik iets anders? Ben erg bang dat ik hartklachten heb, maar heb geen pijn, benauwd klemmend gevoel in m'n borst en ook geen last van m'n arm.
Dat is lucht.... Waarschijnlijk eet en drink je veel lucht met de happen of slokken mee. Tenminste...dat heb ik zo wel gehad Als je het niet vertrouwd naar de dokter natuurlijk... Maar zoals jij het omschrijft... denk ik gelijk aan lucht
Ik heb het ook. Was eerst heel erg bij alles wat ik at of dronk. Boeren, hikken en een rare pijn. Heb van de ha omeprazol gekregen. Het was een hele tijd weg en komt nu af en toe terug. Heb het met name 's avonds en in de nacht. Heel vervelend, maar volgens mij niets ernstigs. Denk dat stress het ook kan veroorzaken/verergeren. Zou er wel even mee naar de dokter gaan. Die kan je omaprazol voorschrijven. Dat is een maagbeschermer en het allemaal weer wat kalmeert.
Bedankt voor jullie reacties! Fijn dat er herkenning is. 't Is inderdaad een heel akelig gevoel, had net ook het gevoel wat hees te zijn, en heb meer een misselijk gevoel achter m'n borst. Bah wat naar! Dus dat kan wel, maagzuur zonder brandend gevoel? Ik heb trouwens geen last van hikken, boeren ook niet zoveel, 't is alleen continue dat akelige steken/drukkend/misselijk gevoel achter m'n borst...
Ja dat kan je kan ook wat vocht in je longen hebben maar dan had je ook wel andere klachten. neem eens een rennie oid na het eten word het dan minder? succes ermee!