Ik vraag me af of dit herkenbaar is, en wat de oplossing eventueel is. Als wij onze kleine uk een fles om 23u geven, wordt hij maximaal om 3u in de nacht weer wakker, maar ook vaak om 2u al. En max. 4u later ook weer. We maken hem niet wakker voor de fles, maar geven deze slapend. Zonder fles om 23u heeft hij al tot 4.15, en 5.15 geslapen. Maar ook dan kan hij tussen 1u en 3u komen voor voeding. Maar vaak laat hij dan ook voor de volgende fles er meer dan 4u tussen. Maar met fles om 23u zit ik dus op 6 voedingen, zonder op 5. Mijn idee was altijd die fles van 23u blijven geven omdat je wil dat ze z.s.m. dan gaan doorslapen tot een schappelijke tijd, bijvoorbeeld 7u. Ik heb ook geprobeerd die fles van 23u eerder te geven of later, maar dat maakt weinig verschil voor in de nacht, die is dan hetzelfde als met fles om 23u. Maar wat is wijsheid?
De fles om 23 uur niet meer geven? Toen wij die nog gaven hadden we op een gegeven moment het idee dat we hem stoorden en zijn slaap. Mee gestopt en dan kwam hij wel een paar nachten iets vroeger maar al heel snel werd dat steeds later.
Ja, ik denk idd dat we hem maar niet meer gaan geven. Dat hebben we een tijdje gedaan, en dan slaapt hij wel 6 tot 7 uur achter elkaar, maar ik hoopte dus dat hij dit nu na de fles van 23u ging doen. Dus deze weer ingevoerd een paar dagen terug... Maar zonder de fles van 23u ben ik al eens op 4 voedingen uitgekomen, en dat is voor onze uk nog net wat te weinig denk ik (hoewel hij al best zwaar is, 5,3 bij 8 weken). Maar goed ik vertrouw er wel in dat hij zich meld als hij honger heeft.
Wij gaven onze dochter paar maanden geleden half 12 laatste (6e) fles ook slapend. ze werd dan rond 4 of 5 wakker. toen we die fles weg lieten sliep ze tot half 7 dus ook bij haar werd haar slaap teveel verstoord erdoor wij gaven wel in de laatste fles 30 meer