Weer een zindelijkheids-vraagje :-)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by GaiaGaia, Feb 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

Jul 4, 2011
    650
    0
    0
    Onze jongste dochter is bijna 22 maanden en gaat al maanden met kleren aan op het potje zitten en doet dan alsof ze plast of poept.
    Ik dacht dat ze haar oudere zus aan het na doen was (is dagzindelijk) en laat haar er maar lekker me aanrommelen :)
    Vandaag ging ik haar luier verschonen en zeg tegen haar dat we, als het mooier weer gaat worden, op het potje gaan proberen te plassen (bij oudste dochter ook zo gedaan, maanden van te voren af en toe het onderwerp luchtig aansnijden ter voorbereiding) en dat ze dat misschien wel heel leuk gaat vinden.
    Terwijl ik haar schone luier aan wil doen zegt ze :' luier uit, luier uit!!' Dus ik vraag haar of ze nu haar luier uit wil en zeg erbij dat dat nog helemaal niet hoeft.
    Maar ze was heel stellig, ze wilde in haar 'bjote billen' :)
    Nou ja, ik vond het best, het was lekker warm binnen en het kan geen kwaad om haar te laten ervaren dat als ze plast, alles langs haar benen loopt.
    Dus ze gaat in haar blote billen het potje pakken en gaat er op zitten. Niets natuurlijk...had ik ook niet verwacht. Dan staat ze op, pakt een boekje en zegt:'passen, passen!' (Plassen), dus zij weer naar het potje en weer erop, en weer niets.'lukt nie'. Ik: 'oh meis, dat geeft helemaal niets, je bent lekker aan hetvproberen!' :)
    Op dat moment ga ik zelf naar het toilet en laat haar even met het potje alleen, komt er ineens een grijnzend meisje om de deur die heel hard zegt:'Plas!plas!'.
    Ik zeg haar dat ze best weer op het potje kan , maar ze trekt mij mee en wat zie ik? Heeft ze gewoon op het potje geplast!!! (Haar allereerste plasje op het potje heb ik dus gemist...:) )
    Ik geloofde het eerst haast niet, heb de bekers nagekeken of er niet wat in het potje was gegooid, maar nee.. Toch echt plas :)
    Dus wij dansen en zingen en polonaise in de kamer want dat was wel een feestje waard.
    Vijf minuten later gaat ze weer uit zich zelf en plast weer op het potje, tien minuten later weer!!
    Tijdens de lunch wilde ze geen luier aan dus ik haar in de stoel op een handdoek en plastic zak gezet, en helemaal droog gebleven (zaten een dik uur aan tafel)!
    Daarna ging ze haar middagslaapje doen en toen ze wakker werd moesten we echt boodschappen doen dus heb ik haar luier weer aangedaan.
    Ik was totaal niet voorbereid op ook maar een succes op het potje...

Nu mijn vraag dus...
    Bij de oudste zijn we pas begonnen toen ze al een paar maanden twee jaar was en het lijkt mij voor de jongste zo vroeg.
    Aan de andere kant geeft ze het dus wel aan, heeft er lol in en ben ik er zelf ook niet rouwig om als we van die luiers af zijn natuurlijk :)
    Wat is nu wijsheid?
    Als we er voor gaan, laat ik gelijk de luier heel de dag uit (min de slaapjes), ik vind deze methode fijn en duidelijk, vandaar. Het betekent wel dat ik voor een week aan boodschappen moet gaan inslaan omdat we waarschijnlijk een dag of vijf niet buiten gaan komen omdat ik haar in een onderbroekje wil laten gaan lopen.
    Dit werkte bij oudere zus goed, dus hoop dat dit bijnde jongste ook gaat werken.
    Maar....was dit nu toeval, zal ik toch wachten tot het mooier weer wordt, ze zelf weer vraagt of de luier uit mag? Ik was hier helemaal nog niet op voorbereid :)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

He wat goed zeg! Zeker een feestje waard :D
    Je kan er nu wel voor gaan als ze het leuk vind :)

Maar kan je geen afspraak met haar maken van dat als jullie thuis zijn de pamper uit mag maar als jullie weg gaan de pamper wel nog eventjes aan gaat omdat in de winkels geen potjes zijn?

Zo hoef je jezelf ook niet thuis op te sluiten. En plas inhouden is denk ik nog moeilijk ook als het thuis al een week of 3 goed gaat. :)

Maar zeker een feestje waard :D

3. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Wat knap zeg, heel leuk! Als het zich zo doorzet en ze er interesse in blijft houden dan kun je het denk ik best een poging geven. Als ze er niet aan toe is dan merk je dat snel genoeg toch!

Leuk hoor hihi :)

4. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Ik zou niet meer twijfelen hoor, ik zou nu echt doorzetten!! Dus ook geen luier aan als je even boodschappen moet doen! Van te voren even plassen, dan redt ze het vast prima. Net als dat uurtje aan tafel zitten. En anders is er nog een toilet in de winkel
    ;).

Jij moet volgens mij de knop omzetten, niet je dochter.
    Maak gebruik van deze soepele start, ik denk echt dat ze met een paar dagen zindelijk is. Succes! Super goed van je dochter!

5. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

Jul 4, 2011
    650
    0
    0
    Haha...ik denk dat ik op zoek was naar wat bevestiging, want ik heb wel het gevoel dat het heel zonde is als we hier nu niet mee door gaan.
    Vooral het feit dat ik haar niet zelf op het potje heb gezet en ze het helemaal uit zichzelf heeft gedaan maakt dat ik denk dat ze er echt aan toe is.
    Maar...ze is nog zo klein!:(
    Had het er gisteravond met mijn vriend over en die zei ook dat hij even aan het idee moest wennen, het gaat allemaal zo snel!

Dus tja, dat klopt, Lili81, wij als ouders moeten die knop even omzetten....:D

Voor je het weet wonen ze niet meer thuis LOL!

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier met net twee begonnen. En vanaf dag twee eigenlijk geen ongelukjes meer. Dus al snel een makkelijk broek aan. Dit was twee maand geleden. Dus ook koud. De verwarming een graatje hoger en kleedje op de grond tegen de kou. Prima te doen

en tja.... kindje worden soms snel groot

Share This Page