Onze zoon is nu al een week om de nacht aan het spugen. Dus echt één nacht wel, één nacht niet. Vannacht dus al voor de vierde keer. Gisteren (na de 3e keer spugen) zijn we hiervoor naar de huisarts geweest. Die kon niks ontdekken. Zoon oogt over het algemeen ook gewoon levendig en speels. Soms wat huilbuitjes en hangerig, maar dat heeft hij vaker. Hij heeft geen koorts en klaagt niet echt over ziek zijn (alleen rondom het spugen). Hij eet wel minder dan normaal, maar hij drinkt goed. Ik heb echt al na zitten denken wat hij heeft gegeten op de avonden voor het spugen, maar kan er absoluut geen patroon in ontdekken. Het zijn bovendien dingen die we al vaker hebben gegeten en waar hij nooit eerder op gereageerd heeft. Ook wat betreft drinken niks nieuws. Mijn man en ik hebben nergens last van. Als het aan het eind van de week niet beter is, mochten we terugkomen. Mocht dat zo zijn, dan ga ik een verwijzing naar een kinderarts vragen denk ik. Want dit zit me toch niet lekker. (Ik loop zelf ook nog op het einde van de zwangerschap. Ik wil natuurlijk sowieso voor hemzelf dat hij snel opknapt, maar de naderende bevalling geeft het een beetje extra urgentie, wat mij betreft. Ik snap dat hier geen kinderartsen rondlopen. Maar wel een heleboel andere mama's met jonge kinderen. Misschien dat iemand dit leest en het herkent.
Ik herken het niet maar moet wel denken aan de pakken wicky framboos die pas zijn terug geroepen. Misschien heb je die in huis en heeft hij die gedronken? Toevallig de ene dag wel en de andere dag niet? Het is dan op zich geen nieuwe drank maar er was iets mis mee waar kinderen misselijk van werden. Succes in elk geval!
Bedankt voor je reactie! Hij drinkt geen wickey, dus dat zal het niet zijn. Maar ik vind het fijn dat je meedenkt. Hij drinkt diksap appel (Hooguit twee bekers op een dag, van te veel appelsap krijgt hij diarree). Sinaasappelsap, roosvicee en water. Volgens mij is er van geen van deze producten nu geen terugroepactie bekend, zal zo voor de zekerheid even op de diverse sites kijken. Bovendien drinkt hij dit allemaal echt elke dag.
Ik ben er ook niet bekend mee. Maar ik zou even een paar dagen alleen maar water en droge koekjes geven. En natuurlijk wel het normale eten maar geen snoepjes of wat dan ook ... misschien is zijn maag wat van streek en hoopt het zich op zodat het pas na een dag er uit komt. Sterkte
Mijn dochter spuugde wel eens wanneer ze moeite met haar ontlasting had. Is dat prima bij jouw zoontje?
Ik wilde net vragen heeft hij last van zn oren? Het zou ook gewoon een buikgriep kunnen zijn en dat het wisselt qua wat hij eet of het erin blijft of niet. Misschien even een paar dagen heel rustig aan doen met eten?
Heeft hij geen griep? Mijn dochter heeft hetzelfde: die spuugt een dag dan gaat het een dag of twee dagen goed en dan spuugt ze weer. Hier op het kdv hebben meerdere kindjes dit. En mijn dochter helaas al voor de tweede keer Ik hoop dat je zoontje snel weer beter is en het gewoon een griepje was.
Ik dacht ook aan verstopping en daardoor dan een "trage" maag. Even goed in de gaten houden? Als je denkt dat dat het kan zijn: veel "vochtig eten" geven, werkt beter dan drinken, drinken is vaak in de maag al apart afgevoerd en bereikt je darmen niet. Geweekte muesli, yoghurt, dikke soep, lang gekookte pasta, nou ja, die varianten die bij jullie misschien aanslaan. En natuurlijk evt laxerende producten als pruim, vers vruchtensap, etc.
@Julia81: Ik hoop ook dat het een griepje is, maar ik vind het zo raar dat het om de dag is. Ik zou dan denken: paar dagen ziek, misschien na een dagje nog eens een terugvalletje en dan weer beter. Maar ik ben in ieder geval 'blij' dat je dit wel herkent. Niet dat ik jouw dochter graag ziek zie natuurlijk, maar blijkbaar is het toch niet zo heel gek. @oren: De huisarts heeft ook even naar zijn keel en oren gekeken en dat zag er goed uit. Verder: Ontlasting is orde. Onze zoon snoept sowieso niet.