Slechter zien door zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Foxter, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal,

Even een vraagje, is het mogelijk dat je slechter gaat zien tijdens de zwangerschap? Ik zie ineens een stuk slechter, vooral ver af. Teletext bijv kan ik haast niet lezen.
    Dus ben ik naar hans anders geweest, maar die man zegt dat dat door de zwangerschap kan komen, mijn oogspieren zouden slapper zijn waardoor ik niet goed scherp kan stellen zeg maar.
    Weten jullie daar iets van af?

Groetjes Marijke

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb het inderdaad ook gehoord en heb het bij mijn eerste zwangerschap en nu weer ook last van. Na de zwangerschap moet het weer beter worden.

3. Donna35

Donna35 Lid

30 jul 2008
    88
    0
    0
    Brabant
    Ik heb dat ook...het duurt ff voordat ik iets scherper zie....maar het is niet zo scherp als voor mijn zwangerschap....ik heb begrepen dat het ook door de zwangerschap komt...

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

ja klopt....!

Ik begrijp ook niet waarom ze niet zo'n hond en zo'n stok.. in de blije doos stoppen :)

5. Donna35

Donna35 Lid

30 jul 2008
    88
    0
    0
    Brabant
    HAHAHAHAHAHAHA

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

hahaha inderdaad :D

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Voor de 1e zwangerschap had ik -0,75 na de 1e zwangerschap -1,75, na de 2e zwangerschap -2,75 en is niet meer beter geworden.
    Dus ik hoop met deze zwangerschap dat het nu -2,75 blijft.

8. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Meestal trekt na je zwangerschap de afwijkende sterkte weer bij tot normaal. Het heeft namelijk te maken met je vochtgehalte. Ik ben zelf hoog toe aan een nieuwe bril (ga er niet altijd even zorgvuldig mee om, terwijl manlief opticien is :oops: ), maar ik mag pas een half jaar na de bevalling een nieuwe...

Als je lang borstvoeding geeft kan het zelfs nog langer duren voordat je sterkte weer normaal wordt. In een enkel geval blijft het iets slechter, maar komt dacht ik niet heel vaak voor.

9. Niet meer actief

Hmm, wel handig dat ik dit even lees!
    Mijn bril is vorige week stuk gegaan en ik wilde dus vandaag een nieuwe gaan halen. Nu merkte ik de laatste weken/maanden al dat mijn huidige bril niet meer helemaal goed was en ik wilde dus vandaag ook mijn ogen op laten meten.
    Is het wel verstandig om nu een nieuwe bril aan te meten (Dus nieuwe bril met nieuwe sterkte..), want er is dus een kans dat ik na mijn zwangerschap weer iets beter zie en mijn oude sterkte weer goed is? Dan zou ik beter pas na de bevalling een nieuwe bril kunnen halen lijkt mij..

10. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Jeetje, ik moet ook een nieuwe bril, heb een montuur uit het jaar nul, wil zo'n leuk recht montuurtje. Moet ik dus met dat stomme dinge blijven lopen tot een half jaar na de bevalling? Hier ben ik echt niet blij mee, maar ja, beter dat natuurlijk dan twee keer geld uitgeven. Blij dat ik dit weet.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb net vorige week een nieuwe bril gekocht, maar ik moest ook echt omdat de oude erg beschadigd is inmiddels... (lees: Kind van anderhalf dat er mee gaat gooien) :) Er zitten nu een paar beschadigingen precies in het midden van het glas... Heel vervelend met autorijden in het donker en met tv kijken.

Mijn sterkte is wel iets slechter geworden, maar niet veel. Ik geloof maar een kwart aan elke kant, en de laatste meting was 3 jaar geleden. De opticien heeft verder ook niks gezegd over dat het nu niet zo slim was om een nieuwe te kopen.

Wèl over de lenzen die ik eigenlijk wilde. Daar kun je beter mee wachten tot een half jaar na de bevalling omdat je door je hormonen de kans groter is dat je klachten krijgt. Dus ik heb nu een niet zo dure bril en dan ga ik volgend jaar voor lenzen. (die bril is sowieso geen weggegooid geld, ook met lenzen heb je hem nodig)

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik vind het niet leuk om te moeten zeggen, maar als je ogen slechter worden, kan het ook duiden op zwangerschapsdiabetes. Misschien even laten controleren?
    Zelf heb ik diabetes en ik weet dat dat invloed kan hebben op je baby.

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Is 2 x gecheckt, omdat ik ook erge dorst heb, maar ik heb geen diabetes gelukkig!

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    klopt

ik heb een bril voor tv kijken die heb ik haast nooit op maar in mijnzwangerschap moest ik m opzetten anders kon ik echt niks lezen

16. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Blij dat ik dit lees, want mijn ogen zijn ineens raar aan het doen.. Ben dan nog maar net zwanger maar heb altijd onwijs goede ogen.. En nu kon in ook dingen zoals tele text niet meer lezen!

Fijn om te weten:)

Deel Deze Pagina