zooo misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joseetje26, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo allemaal. sinds afgelopen week is de misselijkhied zooo heftig toegeslagen... eten gaat voor geen meter en ik ben ook al afgevallen.
    alle bekende tips en trucs helpen niet en daar komt ook nog bij dat ik in de zorg werk en erg veel te maken heb met wonden en ontlasting etc.... en ik kan er gewoon fff helemaaaaal niet tegen.... ook thuis word ik van alles misselijk varierend van mijn man die naar het toillet is geweest, tot het gewoon opendoen van de koelkast en dan eten ruiken... tot mijn eigen tandpasta etc........ zijn er mensen bij wie ook alle bekende trucjes niet hielpen en wat hebben jullie toen gedaan?

ik durf gewoon bijna geen auto te rijden omdat ik bang ben hem niet op tijd aan de kant te hebben.

groetjes Jose

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Allereerst: meld je ziek, zo kun je niet werken, zeker niet als je met wonden en ontlasting moet werken...
    Verder: ik was ook zo misselijk en begon dan op een gegeven moment gewoon later, als de misselijkheid op een hanteerbaar punt was.
    En ga er even mee naar je huisarts, want er zijn middeltjes voor. Ik heb zelf emesafene gehad, maar achteraf hoorde ik dat een injectie vitamine B ook erg goed helpt (en dan krijg je tenminste geen rotzooi in je lijf).

Overigens nog 1 tip: mogelijk dat je zo beroerd bent door een lage bloedsuiker: als het lukt, zorg dan dat je 's avonds laat nog iets vezelrijks eet zonder toegevoegde suikers, dan blijft 's nachts je bloedsuikerspiegel beter op peil en kan het zijn dat je 's ochtends minder misselijk bent.
    Sowieso is het handig om nu suiker te mijden: dat zorgt namelijk voor hele snelle wisselingen in je bloedsuiker en dat is op z'n minst niet bevorderlijk voor de misselijkheid...

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dank je... poeh ik ben op ht moment al ziekgemeld omdat ik griep en een keelontsteking heb... maar me verder ziekmelden omdat ik zo misselijk ben... ppffff dat vind ik toch wel heel erg lastig hoor.... ik ga maar eens informeren bij de dokter. klopt het als ik uit jouw verhaal opmaak dat je dus misselijk word doordat je suikerspiegel daald?

gr Jose

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Normaal hou ik niet van pilletjes en ben er ook erg voorzichtig geweest, maar ik gaf over tot het bloed uit mn maag mee kwam dus de dokter vond dat ik echt even mn lichaam moest laten rusten.
    Ik kon ook echt amper normaal werken en kreeg er zowat een dip van.
    Wat mij geholpen heeft is Emesafene, dit kan geen kwaad voor het kindje en maakte mijn misselijkheid net een stuk milder.
    Daarnaast op advies van de huisarts lichamelijk en ook geestelijk echt wat meer rust en afstand van alles genomen. Op deze manier was het ook wel uit te houden. Het heeft trouwens tot 12 weken geduurd ongeveer, daarna werd het elke dag vanzelf minder gelukkig.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    heb je de reisbandjes tegen reisziekte al geprobeerd van de etos? bij mij hielpen die perfect... en baadt het niet dan schaadt het niet, want je draagt ze gewoon om je polsen. Succes en sterkte!

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik had het ook zo erg, ik heb een maand thuisgezeten...
    Veel sterkte!

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Héél herkenbaar helaas...
    Ik moet me bij Rozemarijke aansluiten, meld je ziek. Ik heb ook maar op halve krachten gewerkt, te lang doorgewerkt toen ik me zo vreselijk voelde en ik heb daar nu nog last van. Nu ben ik ook een van de gelukkigen die nog steeds braakt, maar ik hoop voor jou dat het met 12 weken over is. (Helaas, dat geldt niet voor iedereen).
    Tot die tijd, probeer te eten waar je op dat moment zin in hebt, toch vezels binnen te krijgen en bij mij hielp vanillevla en yoghurt heel erg goed. Ik eet dagelijks dus vla-flips :( maar het helpt.
    Ook verse groentesoep e.d. is heel gezond en licht verteerbaar.

Emesafene heb ik ook gehad maar daar werd ik helemaal stoned van. Voor mijn geirriteerde keel van al dat braken heb ik Sandoz gekregen, dat helpt wel heel goed.
    Toch gefeliciteerd met je zwangerschap en beterschap, ik hoop dat je snel opknapt!

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ga mee met bovenstaande meiden. Meld je ziek. Het lijkt me niet prettig als je je zo misselijk voelt. Wat heb je allemaal al geprobeerd?
    Je hebt vast wel geprobeerd dat als je misselijk bent toch wat te eten. Een liga of cracker. Het werkt echt. Ik ben nu sinds 3 dage ook heel erg misselijk. Hoef niet over te geven maar heb wel dat gevoel. Ik eet dan stukjes appel en dan word het minder. Komt later helaas wel weer terug maar eet dan weer appel. Dit hoort er helas bij, maar als je je heel ziek voelt mag je volgens mij wel bepaalde tabletten hebben.

9. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Heel herkenbaar, bij mij is het nog steeds aanwezig maar het is dragelijk geworden, meestal s nachts en smorgens een overgeven en dat is het.

Kleine dingen eten en zeker veel blijven drinken.

10. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    gek genoeg haalde melk drinken de ergste kanten eraf van mn misselijkheid

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik drink ook melk als ik misselijk ben. Weet niet of het minder word dorr de melk. word in iedergeval niet erger hahaha

12. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Tip: acupunctuur!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@joseetje: als je bloedsuikerspiegel daalt, word je idd misselijk. Nu zal je huidige misselijkheid voornamelijk wel komen door je hormonen, maar een wisselende bloedsuikerspiegel verergert de boel nogal en door je hormonen en het feit dat je lijf zoveel energie verbruikt momenteel ben je daar extra gevoelig voor. Probeer dus ook kleine beetjes over de dag te eten, om het uur of om de 2 uur even wat, dat wil ook wel helpen.
    Bij mij hielp dat in ieder geval een tijdje, het wisselde nogal. Ik ben een van die bofkonten die tot en met de 7e maand misselijk is geweest....

En echt, meld je ziek. Het is heel vervelend, maar je helpt jezelf en je kind niet met doorgaan tegen heug en meug... Hoe vermoeider je bent, hoe heftiger de misselijkheid: bij mij hielp het toch wel om even een weekje tussendoor thuis te zijn af en toe. Erg jammer voor m'n baas, m'n collega's en m'n clienten, maar jij en je kindje gaan ff voor hoor!

14. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik mn zwangerschap van mn dochtertje gebruikte ik lollie's tegen de misselijkheid.
    Werkte goed!

15. sweetcaroline19

31 okt 2008
    5
    0
    0
    stucadoor
    den haag
    hoi allemaal .

ik was pas mislijk bij me 2 en halven maand
    en toen wist ik ook pas dat ik zwanger was
    (wat aans zekker heid) :oops:
    maar ja mislijk zijn hoort er gewoon bij

ik heb het voor al . als ik op sta
    dan voel je het al op komen

TIP
    als ik me misselijkheid op voeld komen
    stapte ik uit bed
    ging ik een thee zetten
    en brood eten
    en voor mijn helpt het echt
    ( gewoon 1 booterham of een krekker)
    met zoet beleg

met vriendelijke groeten caroline :rolleyes:

PS hoop dat somige vrouwen er wat mee kunnen

16. foefie

foefie Lid

16 okt 2008
    28
    1
    0
    Ik ben ook nogal misselijk maar heb gemerkt dat het eten van suiker helaas averechts werkt. Op het moment dat ik het eet is het lekker, maar een half uur later moet ik het bezuren.

Ik werk ook in de zorg en heb ook nogal eens te maken met ontlasting of wonden. Wat ik dan doe is een snoetje voor zetten. Zelfs niet zwangere collega's doen het wel eens als de stank niet te harden is, haha! En af en toe op een pepermuntje zuigen wil ook wel eens helpen.

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ben in mijn 3de zwangerschap en nog zieker dan in voorgaande 2. Toen duurde misselijkheid tot bevalling.. elke dag braken.

nu nog beroerder, ga al braken als ik een reclame over voedsel op tv zie.

ik zit al vanaf begin zwangerschap volledig in ziektewet.. werktte als thuishulp.
    emesafene doet geen ..., metoclopramide die ik van gyn kreeg doet nix.. en ook die bandjes tegen reisziekte werken voor geen meter.

alle huis/tuin/keukentips heb ik geprobeerd, zonder resultaat. Acupuncturist durft niet te behandelen tegen zwangerschapsmisselijkheid, bang dat er iets met vruchtje gebeurd.
    ik ben ten einde raad.. en hoop hier echt de gouden tip aan te treffen!

18. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    ACUPUNCTUUR :thumup: !

Mijn vorige zwangerschap onwijs ziek geweest, de hele dag door t/m de 16e week! Nu had ik er weer last van en ben toen gaan googlen. Ik kwam steeds uit bij acupunctuur. Ik ben het type van eerst zien en dan pas geloven, maar het is echt geweldig! Ben nu alleen 's ochtends een beetje misselijk en 's avonds, maar dat is acceptabel! Krijg er elke week weer een energieboost van! :D

19. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    pff vreselijk die misselijkheid.. ik heb het met mijn eerste zwangerschap tot 16weken gehad.. en 3x opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik zoo misselijk was ik spuugde vaak op een dag.. en kreeg ook soms zelfs geen water meer binnen.. toen raakte ik iedere keer uitgedroogt en lag ik weer in het ziekenhuis voor uitdrogingsverschijnselen aan een infuus. echt vreselijk was dat.. nu met mijn 2e zwangerschap was ik ook erg bang om weer zo misselijk te worden.. maar ik heb geluk ik heb er nu bijna geen last van! wat bij mij helpt is kleine hoeveelheden op een dag te eten.. bijv een appel ofzo..
    Liefs mamasuusje

20. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    wauw wat een hoop reacties.. dank jullie..

ik ga alles proberen wat ik hier lees... ik heb nog niet veel geprobeerd.. ik verkramp een beetje zeg maar... word vreselijk misselijk... verstand zegt eet iets maar je wilt eigelijk niet eten... alles ruikt vies... heb een paar keel zelf m,n vinger maar in m,n keel gestoken... moet zeggen dat dat opluchte en dat het daarna 2 keer is gelukt om meteen iets te eten... m,n huisarts zegt ook dat omdat ik keelontsteking en griep heb en erg veel snot in m,n keel dat je daar ook extra misselijk van word..

pppfffff ik moet gewoon sultana appelsmaak kopen.. dat lust ik altijd... gewoon standaar een paar pakjes in m,n tas overal mee naartoe..

gr jose

Deel Deze Pagina