Help help help ik heb gisternacht 2 strepsils gehad omdat ik zo aan het hoesten was en heel erg keelpijn had. Noooooooooooooit bij na gedacht dat dit nu niet meer mocht. En nu lees ik op internet dat het niet uitgesloten is dat het schadelijk is voor het kindje.... Ik voel me zo schuldig nu.. zou dit echt heel erg zijn?!?! hoop dat jullie me gerust kunnen stellen.
meid wat gebeurt is is gebeurd.ik heb het zelf ook gehad door een fout van de apotheek dat ik iets aan medicijnen had (2 dagen) wat ook niet bewezen was.en die kleine man hier doet het nog steeds hoor.maak je niet druk het valt wel mee. kijke als je nu aan doosje leeg had gegeten was het anders
Niet meer druk om maken hoor. Je kunt het toch niet terugdraaien en zoals al op de verpakking staat is er niks over bekend. Dit betekend dus ook dat het niet bewezen is dat het schadelijk is. Natuurlijk kun je het dan beter niet nemen en dat zou ik vanaf nu dus ook niet meer doen. Maar ook niet wakker van gaan liggen hoor.
ik heb ook gisteren 2 strepsils gebruikt omdat ik een keelontsteking heb, er staat duidelijk in de bijsluiter dat het niet is vestgesteld dat het schadelijk is voor de zwangerschap maar dat het niet aannemelijk is.. zoiets stond er... dus maak je maar geen zorgen.. als het echt schadelijk was geweest of echt helemaal onbekend dan had dat er HEEl duidelijk opgestaan hoor! gr Jose
dankje voor jullie reacties. Ik zal me niet meer druk maken Kijk dit is wat ik vond in de bijsluiter Antwoord apotheker Geadviseerd wordt dit niet te gebruiken tijdens de zwangerschap. Strepsils bevatten benzylalcohol en van deze stof is bekend dat het de placenta kan passeren en dat dit giftif is voor de prematuren. (HK) daar schrok ik dus van!@!@!@!@ Naja niks meer aan te doen. vandaag maar gezond eten ! haha
Geneesmiddelen worden nooit specifiek op zwangeren uitgeprobeerd, dus kan niet uitgesloten worden dat het schadelijk is voor je kindje, dit moet bij wet vermeld worden in de bijsluiter. Je bent alweer 13 weken, dus alles zit er al op en aan. Van twee strepsils zal er echt niet iets misgaan bij je kindje. Gewoon niet meer nemen, dan is er echt niets aan de hand. Hoeveel zwangere vrouwen zouden al niet een paar strepsils genomen hebben, omdat zij niet gelezen hebben wat jij gelezen hebt?
In Strepsils zitten de stoffen amylmetacresol en dichloorbenzylalcohol: Het Farmaceutisch Kompas zegt er het volgende over: Zwangerschap/Lactatie Omdat benzylalcohol de placenta kan passeren moet rekening worden gehouden met de mogelijke toxiciteit ervan voor prematuren na toediening vlak voor of tijdens een bevalling of sectio caesarea. En verder nog dit: Het effect van zuigtabletten bij keelpijn wordt veroorzaakt door het 'zuigen'; desinfectantia, lokaal anaesthetica en/of adstringentia dragen weinig of niets aan dit effect bij. De Commissie adviseert op farmacotherapeutische gronden Strepsils niet voor te schrijven. Je kan dus net zo goed op een dropje zuigen.
Hm heb ik ook gedaan toen ik net zwanger was...naja naar mijn idee is het niet schadelijk, dat zou toch anders wel in bijsluiter staan?
Ik heb vorige week ook strepsils gehad, maar die vrouw van de apotheek zei dat het wel kon. Als het écht schadelijk was geweest, dan stond het er wel duidelijk op. Tis gewoon niet bekend. Geen zorgen maken, en de volgende keer op een dropje zuigen of hoestdrank nemen. Offtopic....daro hoestdrank is lekker .
Het moet in de bijsluiter staan. Maar zoals je kan lezen in mijn vorige bericht moet je benzylalcohol dus alleen niet gebruiken vlak voor of tijdens de bevalling.
:O :O ik heb er van de week ook 2 zitten nemen... Pfff...WOrdt er soms best wel gek van...Ik ben geen medicijnvrouwtjuh en ontwijk dat liever allemaal. Maar gister zo'n hoofdpijn en trok het niet meer. Toen maar even dokterspost gebeld...die zeiden dat ik 1 paracetamol mog...Heb het gedaan maar voelde me achteraf toch wel erg schuldig...
Volgens mij is die strepsil stress veel slechter voor de kleine dan de twee strepsils zelf! Tuurlijk moet je ze niet als snoepjes eten, maar 2 strepsils kan echt geen kwaad hoor... het middel is gewoon niet doorgetest op zwangere vrouwen, en met die overweging in het achterhoofd kun je misschien beter een zuigsnoepje pakken zonder werkzame stoffen. De kruidvat heeft erg lekkere.
Niet "doorgetest" nou ja, ze weten dat op grond van de werking van benzoylalcohol een schadelijk effect van Strepsils tijdens de zangerschap niet geheel kan worden uitgesloten. Maar voor de 3e keer: ALLEEN VLAK VOOR OF TIJDENS DE BEVALLING kunnen Strepsils slecht zijn! Dus no worries!
he wat raar? die tekst stond helemaal niet op mijn bijsluiter van de strepsils.... ik had die rode original... er stond zeker niet dat verhaal over het paseren van de placenta... dat is toch gek? ik had een nieuw doosje.. kon die van jou al iets verouderd zijn? gr Jose
De info die ik oplepelde komt uit het farmaceutisch kompas en van een medische consumentensite. Wel bizar dat het niet in de bijsluiter staat!
ja das ronduit slecht.... ik moet vanmiddag toch naar de apotheek, zal het ze even vertellen... of kom jij uit belgie? nee toch? soms verschillen dingen daar wel eens gr Jose
Heb ook 3 strepsils genomen tijdens mijn zw en er ligt een blakend gezond jongetje op mijn schoot hoor.