witte bloedcellen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jade11, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    na maanden flink wat onderzoeken zijn ze er nu eindlijk uit dat er inderdaad iets mis is, mijn witte bloedcellen zijn veel te hoog! normaal gesproken ligt dat tussen 0-40, bij mij is het 356.
    nu lees ik op internet allemaal horror verhalen over leukemie, maar mijn dokter zegt dat het waarschijnlijk een infectie is, terwijl ik op alle soorten infecties al getest ben. nu heeft mijn dokter het vaker fout gehad (blaasontsteking, yeah right) en begin nu wel een beetje bang te worden. heeft iemand hier ervaring mee?

2. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    hm, geen ervaring mee. Ik weet alleen dat een verhoogd aantal witte bloedcellen een teken is van ontsteking of infectie. Heb je verder koorts o.i.d.?

3. Niet meer actief

356 is erg hoog... laat je goed nakijken!
    witte bloedcellen duiden meestal op een infectie idd..

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zou toch voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis willen met zo'n uitslag. Wat Jsztd zegt; het is wel erg hoog.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Met leukemie heb je ook hier last van:

Vermoeidheid
    Bleke gelaatskleur
    Kortademigheid bij inspanning, vergroting van lever en milt
    Zwellingen in oksels, nek en liezen door vergrote lymfeklieren (pijnloos)
    Koorts
    Nachtzweten,
    Gewichtsverlies
    Bloedingen (die lang aanhouden)
    Snel bloedend tandvlees
    Blauwe plekken
    Terugkerende infecties.

6. Niet meer actief

Ja naja er zijn volgens mij nog wel meer dingetjes die je witte bloedcellen kunnen verhogen zoals chronisch vermoeidheids syndroom, tumoren, infecties maar volgens mij ook simpele dingen zoals een parasitaire infectie (zoals wormpjes) en urineweginfecties..

En sowieso is het volgens mij standaard dat zwangere vrouwen een iets hoger leukocyten gehalte hebben dan niet zwangere vrouwen maar dat weet ik niet heel zeker...

Laat je gwoon goed nakijken en probeer jezelf niet al te druk te maken.. al is dat vast lastig..

7. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant

ben maanden terug naar de dokter geweest vanwege extreme vermoeidheid (niet dezelfde van het 1e trimester) en heb wel blauwe plekken, maar dat is meer van het stoeien.. verder geen symptonen hiervan dus dat is wel fijn.
    ben wel erg duizelig en licht in mijn hoofd de laatste dagen en mijn ochtendmidsselijkheid die met 14 weken gestopt was is weer terug!
    maar die vermoeidheid.. echt niet normaal!

word er alleen zo moe van dat iedere keer ik een onderzoek krijg ze steeds niks kunnen vinden, of mijn buisjes verkeerd labelen/kwijt raken en weet ik het. ben nu al 4 weken op dezelfde uitslag aan het wachten, maar steeds maar herhalen omdat zij het fout doen. vanmiddag maar weer terug, hopen dat ze nu wel iets weten..

8. Niet meer actief

En? Wisten ze al wat?

9. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ja hoor, hier word je toch gewoon zo ziek van (als ik dat nog niet was). nu weer geen infectie.

iedere keer dat ik daar ben en heb een test infectie, en ze gaan kijken waar die infectie zit issie weer weg. maar week er op zit hij er weer.
    nu gisteren weer geen infectie.

moet donderdag bij midwife zijn, geef ze nog 1 kans. gooi er maar weer naalden in (want die stress is zo goed voor baby..) en als het dan weer fout gaat stap ik naar een andere huisarts.

sorry hoor, maar stel dat het inderdaad iets ernstigs is wat schadelijk kan zijn voor baby, dan is het echt de schuld van de dokter als het fout gaat!

10. Niet meer actief

Pff jade balen zeg... hoop dat er toch snel wat uitkomt voor je ! (iets heeeeeel onschuldigs hihi)

11. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Jade, heel veel sterkte er mee. Je hebt inderdaad hele hoge ontstekingswaarden (heb ik alleen als ik een ernstige opvlamming van de ziekte van Crohn heb). Deze waarden kunnen van een infectie komen, maar ook van een forse ontsteking. Heb je verder nergens pijn? En die vermoeidheid, wat wil je anders met zulke waarden? Klinkt misschien rot, maar je bent gewoon goed ziek.

Laat je alsjeblieft naar een goede algemene internist verwijzen en niet te lang aanmodderen met huisartsen hoor!

Heel veel beterschap gewenst,
    Peetje

Deel Deze Pagina