Onze zoon Rodey is 3 x voor de gehoortest gezakt, dus werden we doorgestuurd naar het audiologisch centrum. Daar bleek uit de test dat hij zwaar slechthorend is. Ik ben op zoek naar mensen die dat ook mee hebben gemaakt om erover te kunnen praten en me te laten informeren wat me allemaal te wachten staat. Reageren mag natuurlijk ook altijd via PB
Linda, wij hebben er geen ervaring mee maar ik wil je veel sterkte wensen met dit heftige nieuws. Liefs Jacobien
hey meid is nooit leuk om te horen he mijn dochtertje is dan met schisis geboren dus die had zoiezo al veel kans dat de gehoortest mischien niet zou slagen nu heeft ze toen ze 9 maand was buisjes gekregen en is ze 2 maand geleden geslaagt voor de gehoortest ik weet hoe het is om elke x naar het audiologisch centrum te gaan ik hoop dat het goed komt met je kindje als je wil praten u roept maar
geen persoonlijke ervaring mee, maar wel in mijn werk gezien. Ik werk op een school voor kinderen met spraak en taalproblemen en we werken samen met een school voor slechthorende en dove kinderen. Wat wil je precies weten? Als hij zwaar slechthorend is zou je kunnen beginnen met gebarencursussen voor jou en je man misschien? In welke regio woon je? Ik weet niet of ik heel veel kan beantwoorden maar kan t proberen? Je kunt me evt ook PB'en. Of kijk op de site van de NSDSK (nederlandse stichting voor Dove en Slechthorende Kind). sterkte...
Blondie, mijn broer is nu 20 en vanaf zijn geboorte doof. Mocht je vragen hebben, mag je mij altijd PBen. Heel veel succes met de onderzoeken!
Ha Truus, heel veel zelfs. Probeer nu nog in contact te komen met moeders met nog kleine kinderen, maar het komt schijnbaar (gelukkig) niet zo vaak voor.
Ik ben zelf slechthorend, en zat gewoon op de dovenschool. Tegenwoordig worden doven en/of slechthorenden nu goed begeleid dan vroeger toen ik jong was. Voor jou begrijp ik dat het schrikken was voor je kindje. Ik heb hoop vrienden die nu al CI hebben laten geïnplanteerd (zie het maar supermoderne gehoorapparaat). Sterkte, groetjes Miranda