sokjes aanlaten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Alita, Nov 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

laten jullie de sokjes aan in bed? ik doe dit wel vanzelf maar is dit eigenlijk wel nodig?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij niet. Maar Milan heeft binnen sowieso nooit sokken aan, hij vindt dat echt helemaal niks, en hij lijkt verder ook geen last te hebben van koude voeten ofzo. Als we weggaan doe ik 'm maar een maillot aan, want iets anders houdt 'ie echt niet aan.

Maar als jij de sokjes wel aan laat bij je kindje is dat ook gewoon prima, volgens mij is het maar net wat je gewend bent.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Tot de dag van vandaag heeft Dano sokjes aan in bed. toch doe ik dat heel bewust. zowel baby's als volwassenen met koude voeten worden wakker of komen moeilijk in slaap. Je voeten bepalen voor een groot deel of je het warm of koud hebt.

Ik heb zelf geen sokken aan in bed, maar heel soms als het echt heel koud is dan doe ik in het begin sokken aan en na een uurtje doe ik ze uit, als mijn lichaam goed warm is.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,831
    3,354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier is het wat verschillend ;) . Maar Fae ligt in een slaapzak en als ik met het verschonen zie dat ze uit zijn en haar voetjes zijn lekker warm, dan laat ik ze wel uit.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Nooit gedaan. In de slaapzak en een lakentje en dekentje heeft hij warm genoeg.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    is niet goed kneld de enkeltjes af

je kunt wel een boxpakje met van die sokjes eraan aan doen
    als je bang bent dat de kleine het koud heeft

7. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,818
    4,057
    113
    Helemaal mee eens.
    En wat betreft het afknellen. De sokjes die Demi aan heeft zitten helemaal niet strak dus kan me niet voorstellen dat het de enkels afknelt.

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij lieten de sokjes aan toen Lianne nog heel klein was, nu niet meer. Ze ligt in een slaapzak met daarover heen nog een lakentje en dekentje. Meestal heeft ze juist warme voeten. En dat afknellen valt wel mee, sokjes zitten over het algemeen eerder te ruim dan te strak!

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

wij laten de sokjes ook altijd aan, ik heb het idee wanneer ze koude voetjes krijgt, de rest van haar lichaam ook koud wordt. Ik heb dat zelf wel namelijk....

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

wij hebben ze ook altij aan ,ik heb ze wel eens uitgehad en dan voelden ze voetjes 's morgens echt steenkoud aan. Bij de hema heb je trouwens ook sokbroekjes (erg fijn en lekker warm van badstof), hoef je niet een heel boxpakje aan te doen.

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    tijdens het middagdutje laat ik ze weleens aan, maar snachts doe ik ze wel uit.

12. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Hier had ik ze de eerste paar maanden wel aan. Maar na een maandje of 4 heb ik ze achter wegen gelaten, was niet meer nodig.

Zo kunnen ze teminste ook eens "luchten", ze heeft dan ook geen koude voetjes.
    Zou ze sokjes nodig hebben krijgt ze ze uiteraard wel aan.

13. Alita

Alita Niet meer actief

Dank jullie, ja ik deed het eigenlijk gewoon vanzelf maar dacht er ineens gister aan of het wel nodig was.
    Nog een vraagje, wanneer hebben jullie de kleine in een slaapzak gelegd? Ik vindt haar elke morgen half onder de deken uit in bed, vindt dit wel erg koud voor haar.
    Ze is een erg bewegelijke baby maar weet niet of ze nog te klein is voor een slaapzak...

14. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,818
    4,057
    113
    Je hebt ook hele kleine slaapzakjes (van 50 cm of zo). En sommige kun je afstellen (die van winnie the pooh van het kruidvat bijvoorbeeld).

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse heeft nog wel steeds sokjes aan. Wel heb ik een paar paartjes apart gehouden, die sokjes heeft hij alleen maar in bed aan.
    Helemaal blote voetjes lijkt me ook zo fris, hoewel ik dat zelf wel heb...

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan lag vanaf de tweede nacht al in een slaapzakje. Hij trapte ook steeds de dekens van zich af. Nu ligt hij overigens in een puckababy met een lakentje + dekentje eroverheen.

17. Alita

Alita Niet meer actief

Maar doe je dan nog een deken eroverheen?

18. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

In het begin deed ik hem altijd sokken aan, maar nu niet meer. Hij ligt nu in een winterslaapzak en zijn voeten zijn 's ochtends altijd lekker warm. Overdag schopt hij ze altijd uit! :(

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee heeft altijd sokjes aan in bed.. Anders heeft ze koude voeten en komt ze niet in slaap.. een echte kou kleim net als mama ;) Ik heb in bed ook altijd sokken aan.

W.b.t. het afknellen.. lijkt met niet gezond als je sokken afknellen.. :(

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij deden dat wel, maar meneer schopte die er toch weer vanaf, dus eigenlijk had 't weinig zin.

Share This Page