Slechts 3 flessen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Marmir, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Mijn zoontje van 14 weken (3 weken te vroeg geboren) weegt nu ongeveer 5,5 kilo. Hij is de afgelopen week grotere flessen gaan drinken en gaan doorslapen, vanaf een uur of 19.30. Nu zit hij echter de meeste dagen op slechts 3 flessen van 180 met 6 scheppen. Dat lijkt mij een fles te weinig.

Hij drinkt rond 7 uur, rond 12 uur en dan rond 17.00 uur, allemaal afhankelijk van hoe lang hij slaapt. Een fles geven duurt al snel een uur (inclusief rechtop houden ivm reflux), dus na de derde fles is het al snel bedtijd en hij slaapt dan ook echt vast en lang.

's Nachts wordt hij vaak een paar keer wakker. Dat begint rond 4 uur en als ik hem dan zijn speen geef, slaapt hij door. Kan ik beter dan toch een fles aanbieden? Gisteren heb ik hem rond 21.00 uur wakker gemaakt. Hij dronk toen prima nog een fles, maar was vervolgens vanaf 2 uur 's nachts onrustig: huilen, speen kwijt enz.

Nu lijkt hij nog meer te willen dan 180, dus ik geef nog wat extra, maar voor zo'n klein lijfje lijkt dat me wat veel in een keer.

Ik ben benieuwd naar uw advies.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Marmir,

Op deze leeftijd is 3 flesjes voeding te weinig. Je geeft aan dat je zoontje 5,5 kilo weegt en dan heeft hij ongeveer 825 ml voeding per dag nodig. Omdat hij daar overdag niet aan komt is het advies om in de loop van de avond aan te bieden. En eventueel in de nacht nog een klein flesje (van 100 ml).
    Ik zou geen flessen aanbieden van meer dan 180 ml. Dat is niet aan te raden. Na het flesje kan je wel een speentje aanbieden voor de zuigehoefte.

Groet,
    Saskia

3. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Beste Saskia,

Bedankt voor je reactie. De afgelopen dagen hebben we hem toch maar 4 flessen aangeboden van 180 cc en gelukkig heeft hij deze nu ook steeds opgedronken. We moeten hem wel echt wakker maken, anders slaapt hij gewoon door. Misschien dat we dat kleine flesje 's nachts ook eens moeten proberen, want hij wordt iedere ochtend rond een uur of 4/5 onrustig.
    Ik hoop dan alleen niet dat hij 's morgens weer later komt.

Vriendelijke groet.

Deel Deze Pagina