koken in rooiewijn en water (vaak half wijn half water), kaneel en suiker alles op gevoel kwa hoeveel heid en dat koken moet redelijk lang op staan, als het kookt dan zet ik hem laag op suderen zeg maar tot ze lekker zacht zijn
Schillen, in vieren delen, in een pan met water, scheut suiker erbij en een paar uur op laag vuur op laten staan ik lust ze zelf niet zo graag, maar mn man vind ze heerlijk!
Met rode wijn ja??? Arghh... mijn moeder zei alleen water, suiker en kaneel.. Nu heb ik dus geen rode wijn in huis.
sluit me hierbij volledig aan! Alles gaat op gevoel, de rode wijn is puur voor de kleur, dus voor de smaak hoef je het niet te doen
Koken in rode port met water suiker en kaneel... Ik laat het altijd heel erg lang koken op een laag pitje... tot de port stroperig begint te worden... (wel riskant, dan brandt het ineens een stuk sneller aan, maar dat stroperige is zoo erg lekker)
In 4'n met een laagje water, beetje suiker en kaneel.. Lekker laten pruttelen op een laag vuurtje tot ze zacht zijn. Jammie!
jahoor water, kaneel en suiker is prima. aan het einde giet je het overtollig water af en maak je het sausje op smaak met kaneel en suiker. goed laten koken dat je een dikker sausje krijgt. andere manier is met roosvice, op die manier maak ik ze voor mijn zoontje klaar.
peertjes schillen, in partjes, klokhuis eruit. In de pan doen, klein flesje rode wijn en een klein flesje rode bessensap (staat bij de bakspullen in de supermarkt) erbij en aanvullen met water tot ze onder staan. Kaneelstokje of poeder toevoegen en een klein beetje suiker. Dit aan de kook brengen en laten pruttelen tot de peertjes mooi rood en zacht zijn. Dan peertjes er (voorzichtig) uithalen. Wat extra (riet)suiker aan het vocht toevoegen en flink laten koken tot ongeveer de helft van het vocht verdampt is. Sap is dan mooi donker van kleur en een beetje stroperig. Verder toevoegen van bindmiddelen is dan niet nodig. Het sap weer over de peertjes doen en af laten koelen. Vaak zijn ze de volgende dag nog lekkerder. Lekker, ik heb ze hier het weekend ook weer gekocht, alleen nog even maken!
hmmm ik doe altijd kaneel poeder haha maar zou er 1 in doen denk ik en gewoon wat suiker bij gooien ik had vorige keer alleen maar suiker klontjes in huis denk dat ik er 10 of 12 klontjes in heb gemieterd haha
Bij mij worden ze overigens zonder rode wijn/bessensap/limonade of wat dan ook, ook gewoon rood netals gonnie zegt
Ik neem of de rode stoofpeertjessuiker die ze bij de supermarkt verkopen en doe daar kaneel bij, of ik neem suiker en kaneel en een scheut rode limonadesiroop.
o ik had trouwens wel kleine klontjes zie ik nu haha dus is maar 6 klontjes haha zou er 2 eetlepels suiker in doen denk ik hmmm lastig als je normaal op gevoel doet